Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Fricke

Säsongen 2011/2012

Inlägg av Fricke »

-daniel- skrev:Jag är lite rädd får vart den här säsongen kommer sluta. Tidigare säsonger har vi spelat halvtaskigt, haft ett mediokert målvaktsspel men lyft oss framåt juletider och spelat riktigt bra avslutande del av säsongen. Nu har vi haft ett riktigt bra målvaktsspel av Wesslau men i praktiken allt annat ute på isen har varit fullständig katastrof.

Skulle inte alls förvåna mig om vi lyfter både defensiven och offensiven framöver, men att Wesslau endera går sönder eller helt enkelt får en helt rimlig normal svacka och att vi således torskar matcher pga det.

Vart slutar det hela då kan man fråga sig? Usch.
Å andra sidan har man vunnit 8 av 16 när man spelat som en kasse skit. Och sämre kan man väl, peppar peppar, inte spela?
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

Fricke skrev:
-daniel- skrev:Jag är lite rädd får vart den här säsongen kommer sluta. Tidigare säsonger har vi spelat halvtaskigt, haft ett mediokert målvaktsspel men lyft oss framåt juletider och spelat riktigt bra avslutande del av säsongen. Nu har vi haft ett riktigt bra målvaktsspel av Wesslau men i praktiken allt annat ute på isen har varit fullständig katastrof.

Skulle inte alls förvåna mig om vi lyfter både defensiven och offensiven framöver, men att Wesslau endera går sönder eller helt enkelt får en helt rimlig normal svacka och att vi således torskar matcher pga det.

Vart slutar det hela då kan man fråga sig? Usch.
Å andra sidan har man vunnit 8 av 16 när man spelat som en kasse skit. Och sämre kan man väl, peppar peppar, inte spela?
Det jag försöker säga är att om DIF höjer spelkvalitén och börjar prestera ute på banan så skulle det inte alls förvåna mig om Wesslau klappar igenom (framförallt eftersom han hittils fått dra ett sånt enormt tungt lass) - och då står man där och spelar rätt bra ute på banan men torskar matcher pga att målvakten spelar långt under sin högsta nivå.

Men det kanske är att måla satan själv på väggen, jag vet inte...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vill man hoppas på en scenförändring så är Jimmies viljemål en sådan händelse som skulle kunna vända skutan. Nu gäller det för kollektivet att fånga momentum innan det rinner ut i sanden.

Anamma mantrat det går om man försöker
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Jag tror att om vi bara får vinna 3-4 matcher irad, som HV gjort, så skulle vi bli jävligt jobbiga att möta framöver. Det känns även bättre att "svackan" är i början av säsongen och inte i slutet.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Äh, håll käften. November har inte börjat ännu. Och alla vet vad november betyder...
Bild
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Enbom skrev:Äh, håll käften. November har inte börjat ännu. Och alla vet vad november betyder...
Bild
Sill?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Magnutz skrev:
Enbom skrev:Äh, håll käften. November har inte börjat ännu. Och alla vet vad november betyder...
Bild
Sill?
Torsk, din dummer. Kan du inte din fisk?
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Nä, han är en köttmänniska :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Enbom skrev:
Magnutz skrev:
Bild
Sill?
Torsk, din dummer. Kan du inte din fisk?
*fniss* ;) För jävla roligt forum detta! :D
lefflan

Inlägg av lefflan »

hahaha magnutz ser du inte att det är en torsk? Ser man lätt då farsan är yrkesfiskare och fiskar sådant xD

Får köra en rebus (tråkiga mig utan bilder)

Får hoppas det blir mycket m+ÅL som är till våran fördel i slutändan såklart;)
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Nu börjar det spåra ur, nästan så att man tror att man kommit till västra fiskrensarnas forum när man tittar in här.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Jokester skrev:Nu börjar det spåra ur, nästan så att man tror att man kommit till västra fiskrensarnas forum när man tittar in här.

Nej det tycker jag ej. Man kan skoja till det lite me. och folk med humor ser sånt. Förklaringar till vad man vill ska hända eller hoppas på att inte hända.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag har kollat en del statistik under kvällen från elitserien, och lite till min förvåning så inser jag att Marcus Nilson har flest "Game Winning Goals" hittills i elitserien. Jag har klagat en del på honom, men hans betydelse är ändå ganska stor som man förstår. 5 GWG på 15 matcher är otroligt bra, och det förtjänar han beröm för. Bäst när det gäller, kanske är det Marcus år nu för en gångs skull?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

lefflan skrev:hahaha magnutz ser du inte att det är en torsk? Ser man lätt då farsan är yrkesfiskare och fiskar sådant xD

Får köra en rebus (tråkiga mig utan bilder)

Får hoppas det blir mycket m+ÅL som är till våran fördel i slutändan såklart;)
Jodå, men jag ville ju vara lite rolig. ;)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

lefflan skrev: Får hoppas det blir mycket m+ÅL som är till våran fördel i slutändan såklart;)
Hhahahahaha... kärlek.
Säg den glädje som varar
Skriv svar