Å andra sidan har man vunnit 8 av 16 när man spelat som en kasse skit. Och sämre kan man väl, peppar peppar, inte spela?-daniel- skrev:Jag är lite rädd får vart den här säsongen kommer sluta. Tidigare säsonger har vi spelat halvtaskigt, haft ett mediokert målvaktsspel men lyft oss framåt juletider och spelat riktigt bra avslutande del av säsongen. Nu har vi haft ett riktigt bra målvaktsspel av Wesslau men i praktiken allt annat ute på isen har varit fullständig katastrof.
Skulle inte alls förvåna mig om vi lyfter både defensiven och offensiven framöver, men att Wesslau endera går sönder eller helt enkelt får en helt rimlig normal svacka och att vi således torskar matcher pga det.
Vart slutar det hela då kan man fråga sig? Usch.
Säsongen 2011/2012
Säsongen 2011/2012
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2011/2012
Det jag försöker säga är att om DIF höjer spelkvalitén och börjar prestera ute på banan så skulle det inte alls förvåna mig om Wesslau klappar igenom (framförallt eftersom han hittils fått dra ett sånt enormt tungt lass) - och då står man där och spelar rätt bra ute på banan men torskar matcher pga att målvakten spelar långt under sin högsta nivå.Fricke skrev:Å andra sidan har man vunnit 8 av 16 när man spelat som en kasse skit. Och sämre kan man väl, peppar peppar, inte spela?-daniel- skrev:Jag är lite rädd får vart den här säsongen kommer sluta. Tidigare säsonger har vi spelat halvtaskigt, haft ett mediokert målvaktsspel men lyft oss framåt juletider och spelat riktigt bra avslutande del av säsongen. Nu har vi haft ett riktigt bra målvaktsspel av Wesslau men i praktiken allt annat ute på isen har varit fullständig katastrof.
Skulle inte alls förvåna mig om vi lyfter både defensiven och offensiven framöver, men att Wesslau endera går sönder eller helt enkelt får en helt rimlig normal svacka och att vi således torskar matcher pga det.
Vart slutar det hela då kan man fråga sig? Usch.
Men det kanske är att måla satan själv på väggen, jag vet inte...
- DIF_Soldier
Vill man hoppas på en scenförändring så är Jimmies viljemål en sådan händelse som skulle kunna vända skutan. Nu gäller det för kollektivet att fånga momentum innan det rinner ut i sanden.
Anamma mantrat det går om man försöker
Anamma mantrat det går om man försöker
Säg den glädje som varar
Jag tror att om vi bara får vinna 3-4 matcher irad, som HV gjort, så skulle vi bli jävligt jobbiga att möta framöver. Det känns även bättre att "svackan" är i början av säsongen och inte i slutet.
Losing all hope was freedom.
Äh, håll käften. November har inte börjat ännu. Och alla vet vad november betyder...

Sill?Enbom skrev:Äh, håll käften. November har inte börjat ännu. Och alla vet vad november betyder...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Torsk, din dummer. Kan du inte din fisk?Magnutz skrev:Sill?Enbom skrev:Äh, håll käften. November har inte börjat ännu. Och alla vet vad november betyder...
Nä, han är en köttmänniska 

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
*fniss*Enbom skrev:Torsk, din dummer. Kan du inte din fisk?Magnutz skrev:Sill?Enbom skrev:Äh, håll käften. November har inte börjat ännu. Och alla vet vad november betyder...

hahaha magnutz ser du inte att det är en torsk? Ser man lätt då farsan är yrkesfiskare och fiskar sådant xD
Får köra en rebus (tråkiga mig utan bilder)
Får hoppas det blir mycket m+ÅL som är till våran fördel i slutändan såklart;)
Nu börjar det spåra ur, nästan så att man tror att man kommit till västra fiskrensarnas forum när man tittar in här.
Jokester skrev:Nu börjar det spåra ur, nästan så att man tror att man kommit till västra fiskrensarnas forum när man tittar in här.
Nej det tycker jag ej. Man kan skoja till det lite me. och folk med humor ser sånt. Förklaringar till vad man vill ska hända eller hoppas på att inte hända.
Jag har kollat en del statistik under kvällen från elitserien, och lite till min förvåning så inser jag att Marcus Nilson har flest "Game Winning Goals" hittills i elitserien. Jag har klagat en del på honom, men hans betydelse är ändå ganska stor som man förstår. 5 GWG på 15 matcher är otroligt bra, och det förtjänar han beröm för. Bäst när det gäller, kanske är det Marcus år nu för en gångs skull?
Jodå, men jag ville ju vara lite rolig.lefflan skrev:hahaha magnutz ser du inte att det är en torsk? Ser man lätt då farsan är yrkesfiskare och fiskar sådant xD

- DIF_Soldier
Hhahahahaha... kärlek.lefflan skrev: Får hoppas det blir mycket m+ÅL som är till våran fördel i slutändan såklart;)
Säg den glädje som varar