Säsongen 2011/2012
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 2011/2012
Tycker järlan och hardy ska åka med på Juholts ursäkta mig turné.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Jag har snackat en del om Järlefelt kontra Engströms ansvar, men jag har inte försvarat någon av dem. Har inte sett någon som försvarat Järlefelt överhuvudtaget.SkönaDjurgårn skrev:Konstig tråd. Järlan verkar överflödig och totalt utan ansvar. Och huvudtränaren är inte heller han ansvarig utan det är hans assisterande som är den felande länken. Jag förstår verkligen inte. Jag förstår inte hur man vid ett sånt här fiasko kan försvara sportchefen och huvudtränaren. För mig är de väldigt mycket ansvariga.
I mina ögon borde Järlefelts titel egentligen vara Chefscout + personalansvarig, medan Engström är general manager/sportdirektör.
Men det är uppenbarligen oerhört svart eller vitt för vissa. Antingen har en person allt ansvar, eller så har han inget.
Jag tycker inte att vi har ett fuskbygge på pappret men hur vi spelar i praktiken är skit.
Senaste matchen mot HV71 tyckte jag ändå att vi spelade bra, speciellt som vi började matchen. Satan i gatan vad passarna satt. Men däremot så är det just BomBom och några till som tabbae sig rejält. Och om någon har tabbat sig så grovt i andra lag så hade man nog bänkat denna ganska fort.
Jag tycker förra säsongen visade problemet ganska tydligt. T ex när bombom tog på sig en dum utvisning i första eller andra kvartfinalen mot luleå och vi åkte dit på ett baklänges mål. Vid denna stund så var man inte ett dugg förvånad att han fick utvisningar i slutminutrarna eller i förlängningen, det var mer regel än undantag. Och om det nu är så så måste ju någon säga "Tar du på dig EN dum utvisning till så lånar vi ut dig till ett division 3 lag". Men han fick fortsätta.
Och samma sak nu. Ingen säger till honom på allvar: "Om du inte rycker upp dig och fokuserar mer på matchen så lånar vi ut dig till nån skitgäng i division 3". Men man låtar honom köra sitt räjs uppenbarligen. Nu kan någon påstå att de pratar om detta bakom kulisserna men det har ju inte blivit bättre och då räcker inte snack utan då gäller det att agera!
Senaste matchen mot HV71 tyckte jag ändå att vi spelade bra, speciellt som vi började matchen. Satan i gatan vad passarna satt. Men däremot så är det just BomBom och några till som tabbae sig rejält. Och om någon har tabbat sig så grovt i andra lag så hade man nog bänkat denna ganska fort.
Jag tycker förra säsongen visade problemet ganska tydligt. T ex när bombom tog på sig en dum utvisning i första eller andra kvartfinalen mot luleå och vi åkte dit på ett baklänges mål. Vid denna stund så var man inte ett dugg förvånad att han fick utvisningar i slutminutrarna eller i förlängningen, det var mer regel än undantag. Och om det nu är så så måste ju någon säga "Tar du på dig EN dum utvisning till så lånar vi ut dig till ett division 3 lag". Men han fick fortsätta.
Och samma sak nu. Ingen säger till honom på allvar: "Om du inte rycker upp dig och fokuserar mer på matchen så lånar vi ut dig till nån skitgäng i division 3". Men man låtar honom köra sitt räjs uppenbarligen. Nu kan någon påstå att de pratar om detta bakom kulisserna men det har ju inte blivit bättre och då räcker inte snack utan då gäller det att agera!
Inte min mening att försvara Josef på något sätt. Snurr-indianaren senast är så fruktansvärt huvudlös att man tappar hakan. Men i övrigt gör han en ganska bra match och är inblandad i kvitteringsmålet.
Men när tre av tre insläppta mål föranleds av individuella misstag av praktslag så börjar man undra om det inte är ett systemfel. Som någon skrev tidigare så liknar försvarsspelet ibland rugby med ständiga hemmåtpassningar.
Minns ni när Ragge fick pucken? Han tog ett par blixtsnabba skär FRAMÅT och startade spelet. Idag tycker jag snarare att man spelar fast sig i egen zon, ofta genom bakåtpassningar, och titt som tätt går det så klart åt helvete - som för Claesson i Linköping eller för all del Bom Bom senast.
Hardy, Järlan, Engström eller vem fan det nu är som värvar har värvat ett brunkargäng. Vilket jag i för sig inte har något problem med. Men när brunkarna inte gör vad brunkare ska göra, d.v.s. tacklas eller vinner närkamper och inte heller klarar prestera något kreativt så är det inte så jävla konstigt att det ser så jävla illa ut som det gör...
Men när tre av tre insläppta mål föranleds av individuella misstag av praktslag så börjar man undra om det inte är ett systemfel. Som någon skrev tidigare så liknar försvarsspelet ibland rugby med ständiga hemmåtpassningar.
Minns ni när Ragge fick pucken? Han tog ett par blixtsnabba skär FRAMÅT och startade spelet. Idag tycker jag snarare att man spelar fast sig i egen zon, ofta genom bakåtpassningar, och titt som tätt går det så klart åt helvete - som för Claesson i Linköping eller för all del Bom Bom senast.
Hardy, Järlan, Engström eller vem fan det nu är som värvar har värvat ett brunkargäng. Vilket jag i för sig inte har något problem med. Men när brunkarna inte gör vad brunkare ska göra, d.v.s. tacklas eller vinner närkamper och inte heller klarar prestera något kreativt så är det inte så jävla konstigt att det ser så jävla illa ut som det gör...
Det är ju just alla de där bakåtmålen som helt och hållet förintar Josefs bra prestationer. De väger liksom aldrig någonsin upp det han ställer till med. Jag tror han kan bättre och att han behöver någon som lockar fram Evil Josef. I mer än var 14e match. Han kan så jävla mycket mer än vad han visar i DIF och det är det som retar mig mest.Fricke skrev:Inte min mening att försvara Josef på något sätt. Snurr-indianaren senast är så fruktansvärt huvudlös att man tappar hakan. Men i övrigt gör han en ganska bra match och är inblandad i kvitteringsmålet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det är just det man blir mest förbannad på med Josef. Han är i grunden en riktigt bra back, men förstör allt med huvudlösa indianare och onödiga utvisningar när matcher står och väger. Alla borde se och lära av Daniel Tjärnqvist som gör allt enkelt istället för att krångla till det o kladda med pucken. Vågar inte ens tänka tanken om hur det hade sett ut bland våra backar om han inte hade kritat på.
Det kan jag tala om för dig: Vi hade legat sist i tabellen. Honken skadad och ingen Daniel Tjärnqvist. Vi hade säkert signat en annan back men vem kan mäta sig med DT utan att kosta 500kkr/månad?Bresse skrev:Det är just det man blir mest förbannad på med Josef. Han är i grunden en riktigt bra back, men förstör allt med huvudlösa indianare och onödiga utvisningar när matcher står och väger. Alla borde se och lära av Daniel Tjärnqvist som gör allt enkelt istället för att krångla till det o kladda med pucken. Vågar inte ens tänka tanken om hur det hade sett ut bland våra backar om han inte hade kritat på.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Christopher J
Vår anfallssida är typ den sämsta ever. Vi har gjort näst minst mål. Säsongen 05/06 hade vi iallafall en producerande kedja trots att det laget på pappret var sämst.
Ja hemska tanke... Men jag tror att både Kyle och Josef kommer att höja sig rejält. Alla här vet att dom har det i sig, bara ge fan i kladdandet och spela enkelt så kommer det lossna! Någon som hört om Honken är på bättringsvägen?Magnutz skrev:Det kan jag tala om för dig: Vi hade legat sist i tabellen. Honken skadad och ingen Daniel Tjärnqvist. Vi hade säkert signat en annan back men vem kan mäta sig med DT utan att kosta 500kkr/månad?Bresse skrev:Det är just det man blir mest förbannad på med Josef. Han är i grunden en riktigt bra back, men förstör allt med huvudlösa indianare och onödiga utvisningar när matcher står och väger. Alla borde se och lära av Daniel Tjärnqvist som gör allt enkelt istället för att krångla till det o kladda med pucken. Vågar inte ens tänka tanken om hur det hade sett ut bland våra backar om han inte hade kritat på.
Även Gnaget har enormt mycket högre fart och större kreativitet än oss. Stor skillnad.
Brynäs är ett lag för den absoluta guldstriden.
Brynäs är ett lag för den absoluta guldstriden.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Säsongen 2011/2012
Spot on!BaronVonDif skrev:Tycker järlan och hardy ska åka med på Juholts ursäkta mig turné.
Är det någon mer än jag som tänkt på det enorma trendbrottet den här säsongen?
Djurgården vinner ju för fan förlängningar/straffläggningar. 3 av 3 möjliga vinster än så länge, och det är ju jävligt sjukt med tanke på att man kunde satsa allt man ägde på en förlust om det blev over time förra säsongen
Djurgården vinner ju för fan förlängningar/straffläggningar. 3 av 3 möjliga vinster än så länge, och det är ju jävligt sjukt med tanke på att man kunde satsa allt man ägde på en förlust om det blev over time förra säsongen

Dock så har ju Wesslau räddat oss i samtliga 

- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jag är lite rädd får vart den här säsongen kommer sluta. Tidigare säsonger har vi spelat halvtaskigt, haft ett mediokert målvaktsspel men lyft oss framåt juletider och spelat riktigt bra avslutande del av säsongen. Nu har vi haft ett riktigt bra målvaktsspel av Wesslau men i praktiken allt annat ute på isen har varit fullständig katastrof.
Skulle inte alls förvåna mig om vi lyfter både defensiven och offensiven framöver, men att Wesslau endera går sönder eller helt enkelt får en helt rimlig normal svacka och att vi således torskar matcher pga det.
Vart slutar det hela då kan man fråga sig? Usch.
Skulle inte alls förvåna mig om vi lyfter både defensiven och offensiven framöver, men att Wesslau endera går sönder eller helt enkelt får en helt rimlig normal svacka och att vi således torskar matcher pga det.
Vart slutar det hela då kan man fråga sig? Usch.
- DIF_Soldier
Wesslau uttagen i landslaget. Skulle inte förvåna mig om han skadar sig.
Fasth/Wesslau är ett ganska tätt målvaktspar ändå.
Fasth/Wesslau är ett ganska tätt målvaktspar ändå.
Säg den glädje som varar