MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av Magnutz »

crike skrev:Vilka underbara 23 sidor att läsa igenom när man är lite på lyset och vet hur matchen slutade. Satt bara och väntade på när historian skulle ta sin vändning och man skulle få läsa "kung Jimmie" :D

Skönt med 2p men nu vill jag se samma sak på Hovet också. 3 raka vinst är vad jag kräver nu och det med hjälp av ett riktigt jävlar anamma.

Hmm.. Jag hoppas få se lite mer ordnat och elitseriemässigt spel! Men det är ju vad jag vill ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Herregud, man blir som sagt inte klok på årets upplaga av DIF.

Ruskigt sköna 2 pinnar i varje fall, Wesslau & Jimmie gör en riktigt bra match. De flesta andra får nog rannsaka sig själva och fråga om de verkligen hör hemma i Elitserien.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Ja vad fan ska man säga!Tragiskt för kappvändarna som drog sig till hockeyn 2009 och tyckte det var ballt att stå i klacken eller på Aktiv ståplats. Vad gör dom där nu?

Står tysta och ser ut som fågelholkar...

Inte alla. Långt ifrån alla. Vi har en trogen kärna som gått och stöttat DIF Hockey sedan länge. De var där när DIF under en normal serielunk hade 5000 på Globen.

Så kommer det att vara kommande hemmamatch, sanna mina ord.

Kudos till dom! Förakta medgångare!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Millwall skrev:Ja vad fan ska man säga!Tragiskt för kappvändarna som drog sig till hockeyn 2009 och tyckte det var ballt att stå i klacken eller på Aktiv ståplats. Vad gör dom där nu?

Inte alla. Långt ifrån alla. Vi har en trogen kärna som gått och stöttat DIF Hockey sedan länge. De var där när DIF under en normal serielunk hade 5000 på Globen.

Men ta det där klacksnacket nån annanstans. Vi har ett lag som spelar miserabel hockey så man gråter. Klacken får stå åt sidan så länge.
Mash

Inlägg av Mash »

pulverapa skrev:
Millwall skrev:Ja vad fan ska man säga!Tragiskt för kappvändarna som drog sig till hockeyn 2009 och tyckte det var ballt att stå i klacken eller på Aktiv ståplats. Vad gör dom där nu?

Men ta det där klacksnacket nån annanstans. Vi har ett lag som spelar miserabel hockey så man gråter. Klacken får stå åt sidan så länge.
Ärligt talat så suger klacken lika mycket som laget... Känns förfärligt att både klack och lag är praktusla. Klacken behöver stå upp även i motgånger, alltid oavsett, i regn och skur. Ingen jävla ''Fan dåligt dom spelar, jag avgår''...

Kan föra vidare diskussionen till korrekt tråd i samma veva.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Var killarna ute inatt? Enligt Magnus Uggla var Sillen på lokal sent inatt..?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Dubbelpost..
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:Var killarna ute inatt? Enligt Magnus Uggla var Sillen på lokal sent inatt..?
Det skulle inte förvåna mig det minsta, så mycket han tumlar omkring på isen.

Annars gillar jag Ölvestads självinsikt i en intervju på AB:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3859117.ab
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Fyfan vad besviken jag är.... hade verkligen velat ha en seger i går. Men aja, hoppas att det går bättre nästa match.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Mäklaren skrev:DIF skjuter minst i serien. Modo skjuter mest. Skulle vara intressant att se statistik över vilka som är i anfallszonen längst tid. Helt övertygad om att fetto-DIF ligger överlägset sist där.
Måste ju vara ghniet för dem vill ju inte ens anfalla, vi försöker ju men saknar förmågan...
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Magnutz skrev:
crike skrev:Vilka underbara 23 sidor att läsa igenom när man är lite på lyset och vet hur matchen slutade. Satt bara och väntade på när historian skulle ta sin vändning och man skulle få läsa "kung Jimmie" :D

Skönt med 2p men nu vill jag se samma sak på Hovet också. 3 raka vinst är vad jag kräver nu och det med hjälp av ett riktigt jävlar anamma.

Hmm.. Jag hoppas få se lite mer ordnat och elitseriemässigt spel! Men det är ju vad jag vill ;)
Menade självklart att jag vill se vunna poäng även på hemmaplan. Nästan så att jag struntar i hur elitseriemässigt spelet är, vinner vi varje match ändå så är jag rätt nöjd...nästan :wink: w
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Metal Machine skrev:Fyfan vad besviken jag är.... hade verkligen velat ha en seger i går. Men aja, hoppas att det går bättre nästa match.
Jaså blev det ingen seger igår? Nåt jag missade? Trodde vi vann matchen när Mackan nätade 10 sek kvar av övertidsperioden..
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Magnutz skrev:Var killarna ute inatt? Enligt Magnus Uggla var Sillen på lokal sent inatt..?
Sillen är nog inte ensam om att kallas Sillen...
Magnutz

Re: Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av Magnutz »

Fricke skrev:
Återtwittrat av Stefan Ridderwall. Därför drogs slutsatsen.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Magnutz skrev:
Fricke skrev:
Återtwittrat av Stefan Ridderwall. Därför drogs slutsatsen.
De är tydligen lediga fram till tisdag. Då ser jag inget problem med att gå ut och ha lite roligt. Jag har inte läst om någon fylleskandal i tidningen idag och har aldrig läst det om Patrick eller någon annan av våra juniorer. De sköter sig snyggt.

Deras prestationer på isen är för mig mer frustrerande.
Skriv svar