Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Jag gillar Tim Eriksson-ramsor. Låt mig höra!
Jag tycker att det är rätt fräckt och oförskämt att sitta hemma (var det nu än är) och ha åsikter om hur det ska fungera på våra läktare. Så enkelt är det. Åsikter från folk som inte är med är för mig helt ointressanta och de saknar täckning. Det är säkert orättvist och inte i linje med att jag tycker saker om hockey. Men så är det. Klacken har aldrig varit en genomdemokratisk och öppen verksamhet.Magnutz skrev:Så, för att få påtala brister ska man alltså vara med "på plan" - "på isen" -- intressant ståndpunkt. Blir lite väl uppdelat här då va? Alla som spelar elithockey får kommentera matcherna etc etc.AMMC skrev:
Flytta då. Om du inte ens är på matcherna, än mindre själv står i klacken så tycker jag det är bra läge att knipa om hur saker och ting ska skötas.
Jag raljerar inte över huruvida förgasaren på 240:n ska pimpas eller inte då det inte är min plats att göra så, bjud tillbaka nu.
Klacken bör justeras och ledas av supporterorganisationen. Inte av den som är fullast. Så är det.
Du övervärderar supporterorganisationens betydelse (antar att du menar JK-styrelsen här, snarare än samtliga medlemmar i JK). Det får mig att tro att din erfarenhet i vår klack inte är särskilt bred. Det låter säkerligen drygt, men har man varit med ett tag vet man att det inte är JK som är den största auktoriteten på våra läktare.
Jag tror jag har sagt det förut, vem som vill och kan ska försöka leda klacken. Respekt kommer inte med en titel i JK-styrelsen. Respekt kommer med rätt attityd, kunskap och koll på läget. Folk respekterar inte någon som de aldrig sett som ställer sig på räcket. Då får man fortsätta synas. Är det uppenbart att man inte har rätt egenskaper får man kliva ner, det har folk gjort förr. Annars får man fortsätta försöka tills det stämmer. Precis som alla våra klackledare har gjort tidigare. Alla startar på noll.
Jag övervärderar den inte men anser att det är en given del av supporterorganisationen. Jag har sett klacken från ett relativt unikt läge under några matcher och det är finns så många bra chanser att fånga upp den och leda den rätt. men, det är som det är med den saken. Vissa kommer hacka på våra sångare och andra försvara dem. Jag vill se dem bättre organiserade. Då blir det ett sjukt drag på Hovet!AMMC skrev:Jag tycker att det är rätt fräckt och oförskämt att sitta hemma (var det nu än är) och ha åsikter om hur det ska fungera på våra läktare. Så enkelt är det. Åsikter från folk som inte är med är för mig helt ointressanta och de saknar täckning. Det är säkert orättvist och inte i linje med att jag tycker saker om hockey. Men så är det. Klacken har aldrig varit en genomdemokratisk och öppen verksamhet.Magnutz skrev:Så, för att få påtala brister ska man alltså vara med "på plan" - "på isen" -- intressant ståndpunkt. Blir lite väl uppdelat här då va? Alla som spelar elithockey får kommentera matcherna etc etc.AMMC skrev:
Flytta då. Om du inte ens är på matcherna, än mindre själv står i klacken så tycker jag det är bra läge att knipa om hur saker och ting ska skötas.
Jag raljerar inte över huruvida förgasaren på 240:n ska pimpas eller inte då det inte är min plats att göra så, bjud tillbaka nu.
Klacken bör justeras och ledas av supporterorganisationen. Inte av den som är fullast. Så är det.
Du övervärderar supporterorganisationens betydelse (antar att du menar JK-styrelsen här, snarare än samtliga medlemmar i JK). Det får mig att tro att din erfarenhet i vår klack inte är särskilt bred. Det låter säkerligen drygt, men har man varit med ett tag vet man att det inte är JK som är den största auktoriteten på våra läktare.
Jag tror jag har sagt det förut, vem som vill och kan ska försöka leda klacken. Respekt kommer inte med en titel i JK-styrelsen. Respekt kommer med rätt attityd, kunskap och koll på läget. Folk respekterar inte någon som de aldrig sett som ställer sig på räcket. Då får man fortsätta synas. Är det uppenbart att man inte har rätt egenskaper får man kliva ner, det har folk gjort förr. Annars får man fortsätta försöka tills det stämmer. Precis som alla våra klackledare har gjort tidigare. Alla startar på noll.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Oj då vem är tuffingen? Var det du som sopade till 11-åringen på tunnebanan för ett par år sedan? Du har fan ingen jävla rätt att sitta och tracka ner på landsortsfansen för att de/vi inte kan dyka upp på varje match. Skulle du se räkningen som vi tar efter varje säsong skulle både du och din morsa grina ögonen ur er. För jag antar att det är hon som pröjsar din biljett, eller hur gullegrisen?AMMC skrev:Flytta då. Om du inte ens är på matcherna, än mindre själv står i klacken så tycker jag det är bra läge att knipa om hur saker och ting ska skötas.Jockmaniac skrev: Hade jag bott i Sthlm hade jag gärna tagit det. Kan inte bli sämre iaf!
Gillar ni Tim Eriksson-ramsor?
Jag står alltid i klacken när jag är på plats, som är så ofta som plånboken klarar, och jag liksom Magnutz, DIF_Soldier och andra landortsbor har precis samma rätt som dig att uttala oss om vad som bör bli bättre i klacken. Vilket jag gör både på plats och framför datorn. Eller har du några andra synpunkter på detta? Gillar du det inte så bör du inte besöka forum överhuvudtaget, utan fortsätta med din dressyr på den höga hästen på annat håll. Några frågor?
100% DJURGÅRDSJ***L
Tim Eriksson-ramsor
?? Någon?

Tim, Tim he's our mansluggo skrev:Tim Eriksson-ramsor?? Någon?
If Tim can't do it
NO ONE CAN!
-
"Turbo, Turbo, Turbo, Turbo Eriksson
Åhhhhh Turbo Turbo"
Skämtåsido, skandal att det inte finns nån Tim Eriksson-ramsa. Någonting med Turbo är ett måste
Åhhhhh Turbo Turbo"
Skämtåsido, skandal att det inte finns nån Tim Eriksson-ramsa. Någonting med Turbo är ett måste

100% DJURGÅRDSJ***L
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jockmaniac skrev:"Turbo, Turbo, Turbo, Turbo Eriksson
Åhhhhh Turbo Turbo"

Expert.
- SkönaDjurgårn
Haha, om ni bara drar upp tempot på inläggen så går jag och poppar popcorn och njuter lite av nattinén. 

This Forum is fucking Fantastical!SkönaDjurgårn skrev:Haha, om ni bara drar upp tempot på inläggen så går jag och poppar popcorn och njuter lite av nattinén.

Eriksson, Eriksson
Eriksson, Eriksson
Ibland så gör han mål
Platsar i NHL
Eriksson, Eriksson
Ibland så gör han mål
Platsar i NHL
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Fredrik Brembergs järnkaminer + en stor fet banderoll kan inte vara mer än rätt på tisdag, oavsett om det är kört att få hem honom eller inte, vi måste visa vad vi tycker.
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Eriksson, Eriksson
Eriksson, Eriksson
Kladdar puck som fan
Tar ett extra varv.
Eriksson, Eriksson
Kladdar puck som fan
Tar ett extra varv.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.