MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av pulverapa »

Någon som har 100% koll på varför Normans mål dömdes bort?

Inga teorier tack. Domarnas egna ord eller 100% källor på vad domarna har bedömt situationen som.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av Magnutz »

Kentta skrev:
Magnutz skrev: Nu får laget vila tills tisdagsmatchen mot FHC. Det behövs. Sen blir det nya tag på Hovet.
Behövs det verkligen mer vila? Jag tror att laget skulle behöva köra på, och inte hinna tänka så mycket mellan matcherna.
Ja, de såg jävligt trötta ut killarna. Går det mer långsamt kommer Mathias Tjärnqvist, Josef Boumedienne och Mackan Nilson åka bakåt i tiden. De behöver vila.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av Kentta »

Magnutz skrev:
Kentta skrev:
Magnutz skrev: Nu får laget vila tills tisdagsmatchen mot FHC. Det behövs. Sen blir det nya tag på Hovet.
Behövs det verkligen mer vila? Jag tror att laget skulle behöva köra på, och inte hinna tänka så mycket mellan matcherna.
Ja, de såg jävligt trötta ut killarna. Går det mer långsamt kommer Mathias Tjärnqvist, Josef Boumedienne och Mackan Nilson åka bakåt i tiden. De behöver vila.
Tror jag inte på. Tror snarare att dom inte har kommit igång riktigt än på grund av det extremt hattiga spelschemat.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av Magnutz »

Kentta skrev:
Magnutz skrev:
Kentta skrev:
Magnutz skrev: Nu får laget vila tills tisdagsmatchen mot FHC. Det behövs. Sen blir det nya tag på Hovet.
Behövs det verkligen mer vila? Jag tror att laget skulle behöva köra på, och inte hinna tänka så mycket mellan matcherna.
Ja, de såg jävligt trötta ut killarna. Går det mer långsamt kommer Mathias Tjärnqvist, Josef Boumedienne och Mackan Nilson åka bakåt i tiden. De behöver vila.
Tror jag inte på. Tror snarare att dom inte har kommit igång riktigt än på grund av det extremt hattiga spelschemat.
Mja. Kanske. Hoppas du har rätt! Däremot är det nog bra för Daniel Tjärnqvist, Fimpen och Wesslau att det är lite uppehåll. De krigar ju sig sönder och samman.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7210
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
Kentta skrev:
Magnutz skrev: Nu får laget vila tills tisdagsmatchen mot FHC. Det behövs. Sen blir det nya tag på Hovet.
Behövs det verkligen mer vila? Jag tror att laget skulle behöva köra på, och inte hinna tänka så mycket mellan matcherna.
Ja, de såg jävligt trötta ut killarna. Går det mer långsamt kommer Mathias Tjärnqvist, Josef Boumedienne och Mackan Nilson åka bakåt i tiden. De behöver vila.
Då har de glömt att sommarträna. Så glest mellan matcherna som DIF haft på slutet kan laget omöjligt vara tröttkörda av. Då är det jävligt illa.

Men visst fan ser det segt ut. Men det beror nog på att vi saknar spelsystem och skickliga hockeyspelare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Berglund
Inlägg: 141
Blev medlem: 2011-09-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av Berglund »

Skönt med en seger.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av jensa öhling »

Fan vilken skön seger. Otroligt viktigt, inte minst för att det är Ölven och Mackan som gör målen. Viktiga spelare och ledargestalter. Att de kliver fram visar vägen för övriga spelare.

Att folk här sitter och är bittra och spyr galla över laget är så tröttsamt. Visst, det var inte snyggt, men vi vann! Försök att glädjas någon gång också. En sån här seger kan vara precis vad vi behöver.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av kaminor »

Kollat på highlightsen. Lyssnade bara på radio tidigare.

Imponerande vilja och skridskoåkning av Ölvestad vid kvitteringen. Mer sånt, tack!

Fint avslut av Nilson vid avgörandet. Mer sånt, tack!
Senast redigerad av kaminor den 2011-10-29 21:33:58, redigerad totalt 1 gånger.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av Magnutz »

jensa öhling skrev:Fan vilken skön seger. Otroligt viktigt, inte minst för att det är Ölven och Mackan som gör målen. Viktiga spelare och ledargestalter. Att de kliver fram visar vägen för övriga spelare.

Att folk här sitter och är bittra och spyr galla över laget är så tröttsamt. Visst, det var inte snyggt, men vi vann! Försök att glädjas någon gång också. En sån här seger kan vara precis vad vi behöver.
jensa. Det är före de två målen som det grinas. Och det grinas med rätta. Sen håller jag med. Skön vinst! :D
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Kalle
Inlägg: 77
Blev medlem: 2007-04-10

Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av Kalle »

Skönt med två poäng, men känns ändå inte särskilt bra.

Det är lätt att vara efterklok, men backsidan är väldigt "snedbyggd".
Det går inte att ha tre så ensidigt offensiva backar som Honken, Kyle och Bom-Bom i ett lag. En av dem skulle vara en mer defensivt lagd back (som t.ex Kronwall).
Nu blir pressen för stor på DT, Printz och Claesson, där de två sistnämnde heller inte är stabila nog att bära upp det de offensiva backarna missar.
riccos
Inlägg: 23
Blev medlem: 2010-11-05
Säsongskort: Ja

Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av riccos »

Hörde att fimpen bröt näsbenet i första perioden någon som vet mer?
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av Magnutz »

riccos skrev:Hörde att fimpen bröt näsbenet i första perioden någon som vet mer?
Fimpen bryter aldrig näsbenet. Det är Näsbenet som inte hinner med när Fimpen fintar sin motståndare.

Fimpen förlorar aldrig en närkamp, han tillåter andra att vinna ibland.

Fimpen har inga spöken under sängen, de är rädda för honom.

Slutsignalen ljuder inte för att matchen är slut. Den ljuder för att Fimpen tillåter den att ljuda.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av Remy Lebeau »

Jockmaniac skrev: och vi visste sen tidigare att aik är jävla mycket bättre än våra grabbar. Vi är alltså klart sämst i serien!
Ja, 0-4 mot Brynäs på hemmaplan imponerar verkligen. Klass rakt igenom!
Sedan kan vem som helst se att vi inte är bra, men någon måtta får det allt vara.

Men men, ruskigt viktiga poäng. lag 8-12 börjar bli så smått avsågade..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av Jockmaniac »

Remy Lebeau skrev:
Jockmaniac skrev: och vi visste sen tidigare att aik är jävla mycket bättre än våra grabbar. Vi är alltså klart sämst i serien!
Ja, 0-4 mot Brynäs på hemmaplan imponerar verkligen. Klass rakt igenom!
Sedan kan vem som helst se att vi inte är bra, men någon måtta får det allt vara.

Men men, ruskigt viktiga poäng. lag 8-12 börjar bli så smått avsågade..
Brynäs är ett riktigt bra lag, det kanske du har missat. En klar guldkandidat!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011

Inlägg av crike »

Vilka underbara 23 sidor att läsa igenom när man är lite på lyset och vet hur matchen slutade. Satt bara och väntade på när historian skulle ta sin vändning och man skulle få läsa "kung Jimmie" :D

Skönt med 2p men nu vill jag se samma sak på Hovet också. 3 raka vinst är vad jag kräver nu och det med hjälp av ett riktigt jävlar anamma.
Skriv svar