Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jokohanho
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av jokohanho »

SkönaDjurgårn skrev:
jokohanho skrev:Vad jag vill komma fram till är att, trots att det går dåligt för Hardy nu så kan vi väl åtminstone tacka av honom med värdighet? Och inte göra som alla andra lag gör och smutskasta sina tränare när dom gjort en dålig säsong och avgår, då dom året dessförinnan faktiskt gjort någonting bra.
Klart man ar tacksam for det han gjort tidigare men nu har det varit daligt sa lange. Om han sjalvmant avgar den har veckan sa kan jag tacka honom for tiden som varit, men bade Hardy och foreningen ar sa himla envis. Kanns knappt som att man vill eller vagar forandra nagot.

Jaja, vi far val se vad som hander. Det ser inte bra ut iaf.

Envis ledning, det kan jag hålla med om! Men om sanningen ska fram ligger väl mycket utav envisheten hos Hardy...
Användarvisningsbild
Sudden
Säsongskort: Ja

Inlägg av Sudden »

Tycker det känns som att ledningen har haft riktigt fina chanser att ta in riktigt bra spelare i år. Spelare som Oscar Möller och Fredrik Bremberg söker nya klubbar och ledningen tar in Almtorp och Carlsson.

Tycker jag säger det mesta.

Sen tycker jag det verkar som att någon där uppe i styrrummet är rädd för att ta in utländska, oprövade och unga spelare som t.ex. Joensuu. På gott och ont kanske.

Mina känslor bara.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Nu är det lätt att vara efterklok, men fy fan vilken miss det var att släppa nicky d.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Stocky skrev:Men snälla för fan, med den "spelidén" som Djurgården har så spelar det ingen roll om vi får hyra in valfritt NHL-lag. Det går inte att backar som Josef "Lightning" Boumedienne håller i pucken från burskydd enda upp till det 100% felpasset vid rödlinjen! Det måste bli en ändring snart på den så kallade "spelidén" annars blir det en jobbig säsong. Tar man då in Linkan denna säsong när vi redan har fullt med forwars så kommer alla bli besvikna inte ens han kan göra något åt att backen ska pippa med pucken ända till att grisen i andra laget tar den! Linkan kommer ju bara få stå och titta på och det gör en junior lika bra.
Otroligt kunnigt sagt som vanligt, och det var alltså innan matchen då "Lightning" vart utbuad.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Stocky skrev:
Stocky skrev:Men snälla för fan, med den "spelidén" som Djurgården har så spelar det ingen roll om vi får hyra in valfritt NHL-lag. Det går inte att backar som Josef "Lightning" Boumedienne håller i pucken från burskydd enda upp till det 100% felpasset vid rödlinjen! Det måste bli en ändring snart på den så kallade "spelidén" annars blir det en jobbig säsong. Tar man då in Linkan denna säsong när vi redan har fullt med forwars så kommer alla bli besvikna inte ens han kan göra något åt att backen ska pippa med pucken ända till att grisen i andra laget tar den! Linkan kommer ju bara få stå och titta på och det gör en junior lika bra.
Otroligt kunnigt sagt som vanligt, och det var alltså innan matchen då "Lightning" vart utbuad.
Håller med !Speliden med ock hela tiden passa bakåt ock vårda puck, ock bli fast pressade i egen zon är jag bra trött på nu.!...framåt fastnar vi bara i hörnen ock kommer inte fram på mål :(.....Dags o komma på nått nytt!..Skulle vilja se mats walltin nästa år som tränare.
Användarvisningsbild
PatteW

Inlägg av PatteW »

Stadion skrev:
Bresse skrev:Järlan ta ditt ansvar och ge dig själv sparken!

Hoppas jag verkligen inte, kämpa Järlan!
Järlan e slut som sportchef. Dags för lite nytänkande i DIF
Staten

Inlägg av Staten »

roj skrev:Bremberg på väg till Modo http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3851983.ab
Jag ska börja hålla på Modo. Tellan, Linkan och Danielsson. Hoppas dom spöar skiten ur oss imorgon så någonting händer snart.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Staten skrev:
roj skrev:Bremberg på väg till Modo http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3851983.ab
Jag ska börja hålla på Modo. Tellan, Linkan och Danielsson. Hoppas dom spöar skiten ur oss imorgon så någonting händer snart.
Själv håller jag fortfarande på DIF, men i morgon hoppas jag att vårt s.k. hockeylag blir brutalt våldtagna. Vårt nuvarande hockeylag är inte Djurgården. Avgå alla...
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Staten skrev:
Gör det du, saknad av ingen.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Metal Machine skrev:
Staten skrev:
Själv håller jag fortfarande på DIF, men i morgon hoppas jag att vårt s.k. hockeylag blir brutalt våldtagna. Vårt nuvarande hockeylag är inte Djurgården. Avgå alla...
Mycket talar för motsatsen. Vem fan är inte förbannad och bitter, men det här är sjukt osmakligt och du och en del andra ska nog rannsaka er själva för det här är patetiskt.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av seppuko »

Nä, allt detta negativa skriveri är helt patetiskt. Klart som fan man är missnöjd och maktlös. Nu är det som det är, och 40 matcher kvar. Oavsett vad står man där bakom sitt lag. Jag jobbar i Södertälje bland en del tokiga ssk-supportrar, och dom deppade fan inte ihop som er förra säsongen.

Visst, det är ett forum. Visst, man får ha åsikter men någonstans blir det tjatigt och tradigt. Det leder inte till något konstruktivt uan blir bara en massa gnäll och än mindre chans att någon inom de inre leden ens skulle orka läsa det.

Ni som dock förgyller detta med en gnutta humor i all bisterhet bör fortsätta, för det är era inlägg som man fortfarande är här för :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Men det görs ju inget åt saken.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:Men det görs ju inget åt saken.
Du förstår, det ordnar sig. Hetsa inte upp dig så har det nog blivit bättre inom kort.*

(*läses med stor ironi)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Robban Nilsson klar för Torpedo Nizhny Novgorod. Så nu kan vi sluta tjata/drömma om honom.
Expert.
Låst