MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011
Re: MODO - Djurgårdens IF, 29/10 2011
I dom första två perioderna var spelet genomuselt. I tredje spelar vi upp oss samtidigt som MoDo blir ängsliga. Knappast rättvist ens med 1 poäng dock jävligt välbehövliga poäng. Får hoppas att Mika väcka några av våra Rigor mortis spelare. Bombom har jag inget hopp men dom övriga måste kunna lyfta sig.
Det var inte snudd på katastrof... Det var katastrof. Att vi vinner idag är helt sinnessjukt.pulverapa skrev:Ja, det var snudd på katastrof.Struten skrev:Följde inte matchen men har läst ett fåtal inlägg. Var spelet lika illa idag som vanligt?
Dock ett underbart trendbrott med suddenvinst!Salas skrev:Det var inte snudd på katastrof... Det var katastrof. Att vi vinner idag är helt sinnessjukt.pulverapa skrev:Ja, det var snudd på katastrof.Struten skrev:Följde inte matchen men har läst ett fåtal inlägg. Var spelet lika illa idag som vanligt?
Det är ett hån mot allt vad ishockey och idrott heter.Salas skrev:Det var inte snudd på katastrof... Det var katastrof. Att vi vinner idag är helt sinnessjukt.pulverapa skrev:Ja, det var snudd på katastrof.Struten skrev:Följde inte matchen men har läst ett fåtal inlägg. Var spelet lika illa idag som vanligt?
En positiv sak är ju att vi är förbi råttpacket 

Grymt skön och ganska orättvis seger även om Modo inte var sådär enormt bra heller.
- Domarjävlar, vi hade haft ledning efter första om de inte hatat Djurgårn så fruktansvärt
- Wesslau...wow. Tellan var inte dålig idag, men vilken jävla tur att vi har Gustaf.
- Claesson är vår näst bäste back nu.
- Kyle fortsatt rundningsmärke i egen zon.
- Åberg petad i tredje känns väl sådär, men svårt att klaga på den grejen efter resultatet.
Till sist tycker jag verkligen synd om Metal Machine och nån till här på forumet, ni önskade verkligen råpisk för oss idag. Spelarna försökte förvisso stundtals vara er till lags men det gick inte vägen. Men på tisdag får ni ju chansen att stötta grabbarna till att bli våldtagna på plats. Alltid något att se fram emot va...?
- Domarjävlar, vi hade haft ledning efter första om de inte hatat Djurgårn så fruktansvärt
- Wesslau...wow. Tellan var inte dålig idag, men vilken jävla tur att vi har Gustaf.
- Claesson är vår näst bäste back nu.
- Kyle fortsatt rundningsmärke i egen zon.
- Åberg petad i tredje känns väl sådär, men svårt att klaga på den grejen efter resultatet.
Till sist tycker jag verkligen synd om Metal Machine och nån till här på forumet, ni önskade verkligen råpisk för oss idag. Spelarna försökte förvisso stundtals vara er till lags men det gick inte vägen. Men på tisdag får ni ju chansen att stötta grabbarna till att bli våldtagna på plats. Alltid något att se fram emot va...?
Det var verkligen sjukt viktiga poäng som vi lyckades sno då det kan visa sig vara avgörande för om vi hamnar i kval eller inte.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Med endast två backar som håller elitserieklass (Tjärna och Printz) är det otroligt att vi inte torskade med typ 6-1.
Men tack vare Wesslau och en massa usla Modoavslut lyckas vi råna till oss 2 p.
Nu fick man se, Järlan hade rätt. Det går vinna med detta lag. Nu sitter han säkert fram till jul.
Fortsätter vi spela så här jävla uselt är det väl endast mot TIK vi har möjlighet till att kunna vinna av egen kraft. Modo är klart bättre än oss.
Den som endast känner lättnad efter denna match måste vara jävligt naiv. Detta spel håller inte. Och det skrev jag redan efter match 2.
Men tack vare Wesslau och en massa usla Modoavslut lyckas vi råna till oss 2 p.
Nu fick man se, Järlan hade rätt. Det går vinna med detta lag. Nu sitter han säkert fram till jul.
Fortsätter vi spela så här jävla uselt är det väl endast mot TIK vi har möjlighet till att kunna vinna av egen kraft. Modo är klart bättre än oss.
Den som endast känner lättnad efter denna match måste vara jävligt naiv. Detta spel håller inte. Och det skrev jag redan efter match 2.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
+
- Jimmie Ölvestad, större hjärta och vilje går knappast att visa. Ta C:et från Nilson..
- Wesslau, storspelade (igen). Största anledning att vi faktiskt fick två pinnar idag!
+/-
- Nilson, gjorde inte ett skit idag fram till avgörandet. Slö på grillorna och visade ingen vilja alls.
Bort med C:et, du gör dig inte förtjänt av det. Snyggt mål, därav inget rent minus...
-
-Resten av laget
Fortfarande överlycklig att det blev två pinnar, hur som helst så kommer detta inte hålla mot Frölunda på Tisdag, ryck upp er tills dess, snälla...
- Jimmie Ölvestad, större hjärta och vilje går knappast att visa. Ta C:et från Nilson..
- Wesslau, storspelade (igen). Största anledning att vi faktiskt fick två pinnar idag!
+/-
- Nilson, gjorde inte ett skit idag fram till avgörandet. Slö på grillorna och visade ingen vilja alls.
Bort med C:et, du gör dig inte förtjänt av det. Snyggt mål, därav inget rent minus...
-
-Resten av laget
Fortfarande överlycklig att det blev två pinnar, hur som helst så kommer detta inte hålla mot Frölunda på Tisdag, ryck upp er tills dess, snälla...
De flesta känner lättnad. Några känner glädje. Jag känner oro, lättnad och glädje. WTF?!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Sjukt orättvist som de flesta är inne på och jag har svårt att vara glad över detta. Tittade i pauserna på Timrå mot Frölunda och kan säga att Timrå är betydligt mer organiserade och skickligare än vad vi är. Vi fick ett bevis på att Modo är det likaså, och vi visste sen tidigare att aik är jävla mycket bättre än våra grabbar. Vi är alltså klart sämst i serien! Känns som det bara var jag härinne som anade fiasko innan säsongen men fan såhär illa trodde jag inte det skulle vara. Klarar vi oss från kvalspel med detta laget är det en bragd utan dess like!
Positiva delar är kung Wesslau, Tim Eriksson, Norman samt att Klubertanz höjer sig idag och blir bäste back igen. Daniel Tjärnqvist är viktig men inte ens han är godkänd idag. Passningar och lobbar i knähöjd, samt halvtaskiga dragningar som sista back är inte acceptabelt från en så rutinerad herre. Speciellt inte när det är Dumbom som är backkollega(som han var stundtals).
Cehlin bidrar med absolut noll och ännu värre är det med Brodin. Jesus till talanglös människa, dumpa stackarn så fort det är möjligt, är ju bara synd om grabben. Tror minsann Daniel har hamnat på fel våning!
Täljetattarna i andrakedjan ska vi inte ens tala om. Huvvaligen!
Tack Wesslau iallafall
Positiva delar är kung Wesslau, Tim Eriksson, Norman samt att Klubertanz höjer sig idag och blir bäste back igen. Daniel Tjärnqvist är viktig men inte ens han är godkänd idag. Passningar och lobbar i knähöjd, samt halvtaskiga dragningar som sista back är inte acceptabelt från en så rutinerad herre. Speciellt inte när det är Dumbom som är backkollega(som han var stundtals).
Cehlin bidrar med absolut noll och ännu värre är det med Brodin. Jesus till talanglös människa, dumpa stackarn så fort det är möjligt, är ju bara synd om grabben. Tror minsann Daniel har hamnat på fel våning!
Tack Wesslau iallafall
100% DJURGÅRDSJ***L
Jag tror DT är less på laget och visade det idag genom att vara lite ofokuserad. Jag klandrar honom inte. Han har sedan han kom pepprat vår offensiv med smarta uppspel och justa uppåkningar, men det finns ingen som är med honom ordentligt. orken och intresset att fortsätta tryter även för DT tillslut.Jockmaniac skrev:Sjukt orättvist som de flesta är inne på och jag har svårt att vara glad över detta. Tittade i pauserna på Timrå mot Frölunda och kan säga att Timrå är betydligt mer organiserade och skickligare än vad vi är. Vi fick ett bevis på att Modo är det likaså, och vi visste sen tidigare att aik är jävla mycket bättre än våra grabbar. Vi är alltså klart sämst i serien! Känns som det bara var jag härinne som anade fiasko innan säsongen men fan såhär illa trodde jag inte det skulle vara. Klarar vi oss från kvalspel med detta laget är det en bragd utan dess like!
Tack Wesslau iallafall
Nu får laget vila tills tisdagsmatchen mot FHC. Det behövs. Sen blir det nya tag på Hovet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Behövs det verkligen mer vila? Jag tror att laget skulle behöva köra på, och inte hinna tänka så mycket mellan matcherna.Magnutz skrev: Nu får laget vila tills tisdagsmatchen mot FHC. Det behövs. Sen blir det nya tag på Hovet.
- SkönaDjurgårn
Wesslau var suveränt bra idag och gav oss chansen till de här poängen. Och när man ser Ölvestad på det där humöret så börjar man nästan grina ju, underbart. 

-
Håller fullständigt med, bra skrivet!kaminor skrev:Jag är glad över dagens seger även om den var oförtjänt. Dessvärre kommer segern också leda till att Järlan & Co tror att allt är frid och fröjd. I sjävla verket ser man ju att "skutan" inte ens är i närheten av att vända, utan snarare åker i 20 knop mot ett gigantiskt isberg.