Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Den sjöngs av cirka 15-20 pers i 10-15 minuter. Men ingen hakade på.
Folk försökte haka på, men när Fabrikenkillarna bestämmer sig för att ha begravningsstämning på matcherna så är det fullkomligt omöjligt att haka på i ett tempo som är så absurt långsamt så att en snigel framstår som snabb ute i löparspåret.
Ramsan har ett givet tempo, precis som under fotbollsmatchen, och att ändra på det tempot till ett omänskligt långsamt tempo är bara dumt.

Förhoppningsvis går det bättre på tisdag.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

SirDIFalot skrev:
Byström skrev:
SirDIFalot skrev:Ny fett ramsa.
http://www.youtube.com/watch?v=iohZlEv40AQ

Spola fram till 02:00.

Hoppas den går att göras om till någon hockeyversion också, bara ändra Stadion till Hovet typ..
Missade första perioden igår, sjöngs denna? Annars är det ett utmärkt läge att dra upp den på tisdag mot Glenn.
Den sjöngs av cirka 15-20 pers i 10-15 minuter. Men ingen hakade på.
Själv valde jag att inte sjunga med för jag tycker det känns löjligt att sjunga Djurgårn, stockolms stolthet har gjort mål. Detta när vi inte ens är i närheten av att göra mål. Jag vet att man inte ska ta alla ramsor för ordagrant men just där kändes det fel.

Dock var det kul att sjunga den efter att vi faktiskt gjort mål men den fastnade inte. Det är bara och fortsätta så sitter den snart.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Det hörs ett rop ifrån stadion (Johanneshov) Djurgårn Stockholms stolthet har gjort mål OOHOHOHOH det är för dig vårat hjärta slår alltid oavsett i alla år ohohohohoh tjalalalalalalalalalala ohohohhohoh

Något sånt där går den va? Försöker plugga in den tills tisdag. :shock:
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Challen skrev:Det hörs ett rop ifrån stadion (Johanneshov) Djurgårn Stockholms stolthet har gjort mål OOHOHOHOH det är för dig vårat hjärta slår alltid oavsett i alla år ohohohohoh tjalalalalalalalalalala ohohohhohoh

Det är viktig att skippa i:et i "ifrån" när man sjunger Johanneshov-versionen. Annars blir det fel i melodin.

Melodin är Ms Robinson för er som inte visste :)
Struten skrev:Själv valde jag att inte sjunga med för jag tycker det känns löjligt att sjunga Djurgårn, stockolms stolthet har gjort mål. Detta när vi inte ens är i närheten av att göra mål. Jag vet att man inte ska ta alla ramsor för ordagrant men just där kändes det fel.

Dock var det kul att sjunga den efter att vi faktiskt gjort mål men den fastnade inte. Det är bara och fortsätta så sitter den snart.
Det är ett rätt dålig argument, i så fall kan vi skippa "det är full fart framåt" "järnkaminer" "framåt kämpa Djurgården vårt blårandiga lag" just nu och "vi är bäst i stan" så fort vi förlorat ett derby.
Expert.
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Fredrik Brembergs järnkaminer + en fet banderoll på tisdag hade inte varit fel.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Jokester skrev:Fredrik Brembergs järnkaminer + en fet banderoll på tisdag hade inte varit fel.
Är nog redan försent :(
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

SirDIFalot skrev:
Challen skrev:Det hörs ett rop ifrån stadion (Johanneshov) Djurgårn Stockholms stolthet har gjort mål OOHOHOHOH det är för dig vårat hjärta slår alltid oavsett i alla år ohohohohoh tjalalalalalalalalalala ohohohhohoh

Det är viktig att skippa i:et i "ifrån" när man sjunger Johanneshov-versionen. Annars blir det fel i melodin.

Melodin är Ms Robinson för er som inte visste :)
Struten skrev:Själv valde jag att inte sjunga med för jag tycker det känns löjligt att sjunga Djurgårn, stockolms stolthet har gjort mål. Detta när vi inte ens är i närheten av att göra mål. Jag vet att man inte ska ta alla ramsor för ordagrant men just där kändes det fel.

Det är ett rätt dålig argument, i så fall kan vi skippa "det är full fart framåt" "järnkaminer" "framåt kämpa Djurgården vårt blårandiga lag" just nu och "vi är bäst i stan" så fort vi förlorat ett derby.
Det förstår jag själv och lite därför som jag svarade på mina egna ord. Men det beror väl på att Djurgårdslivet känns för jävligt just nu och det har sina effekter.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Challen skrev:Bara jag som tänkt på hur mycket fjortisar vi har i klacken? Ser ut lite som ståplatsen i läkerol arena.
Jo men vi har så pass stor klack att om så varenda "fjortis" skulle stå där tyst och pilla med mobilen så ska vi ändå kunna sjunga högt som fan. Bara ignorera dem som jag gör och sjunga på allt man kan.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Fortfarande förbannad på dem som satt ner i klacken. Pissar mer på oss än vad bombom gör.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Heaty skrev:Fortfarande förbannad på dem som satt ner i klacken. Pissar mer på oss än vad bombom gör.
Är det verkligen en skam att sätta sig/luta sig mot stolen på ett halvsittande sätt medan vaktmästaren är inne och fixar sargen?
Expert.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

SirDIFalot skrev:
Heaty skrev:Fortfarande förbannad på dem som satt ner i klacken. Pissar mer på oss än vad bombom gör.
Är det verkligen en skam att sätta sig/luta sig mot stolen på ett halvsittande sätt medan vaktmästaren är inne och fixar sargen?
Så fort pucken släpps ska man fan stå upp. Betalar man mindre än alla andra som vi i klacken gör så ska man göra det som förväntas av en.
Mash

Inlägg av Mash »

SirDIFalot skrev:
Det var det att dom satt ner när spelet var igång... Inför medlemskap eller liknande på klackplåt, trött på dessa personer som ställer sig i klacken och inte bidrar med ett skit
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Struten skrev:
SirDIFalot skrev:
Byström skrev:

Hoppas den går att göras om till någon hockeyversion också, bara ändra Stadion till Hovet typ..
Missade första perioden igår, sjöngs denna? Annars är det ett utmärkt läge att dra upp den på tisdag mot Glenn.
Själv valde jag att inte sjunga med för jag tycker det känns löjligt att sjunga Djurgårn, stockolms stolthet har gjort mål. Detta när vi inte ens är i närheten av att göra mål. Jag vet att man inte ska ta alla ramsor för ordagrant men just där kändes det fel.

Tycker att den här ramsan borde vara given att dra igång kort efter första målet i varje match. Inget mål - ingen ramsa.

Om jag fick bestämma skulle två feta banderoller komma upp på tisdag, en med budskapet att Josef kan packa väskan och åka hem till Solna och en med budskapet att Bremberg ska värvas NU! Dessutom skulle Josef buas ut varje gång han rörde pucken, om han ens fick spela. Och det är klart han skulle få det. Han är ju tränarnas gullegris av någon j-va anledning.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Metal Machine skrev:
Struten skrev:
SirDIFalot skrev:
Byström skrev:

Tycker att den här ramsan borde vara given att dra igång kort efter första målet i varje match. Inget mål - ingen ramsa.

Om jag fick bestämma skulle två feta banderoller komma upp på tisdag, en med budskapet att Josef kan packa väskan och åka hem till Solna och en med budskapet att Bremberg ska värvas NU! Dessutom skulle Josef buas ut varje gång han rörde pucken, om han ens fick spela. Och det är klart han skulle få det. Han är ju tränarnas gullegris av någon j-va anledning.
Pinsamma människa.
DIF!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Bua ut sina egna spelare? Jävla nötter, va hjälper det? Syns tydligt att det påverkar de i en negativ riktining(se Fernholm). Det här med att sitta medan vaktmästarn fixar sargen är löjligt. Jag satt ner, och det tänker jag fortsätta med när det blir avbrott. Lägg därtill att jag var sjuk! Då ska inte några tomtar stå och kalla mig idiot för det....
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar