Djurgårdens IF - Modo 24/10 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Axel

Djurgårdens IF - Modo 24/10 2006

Inlägg av Axel »

Alla hemmamatcher känns ruggigt viktiga nu när vi inte håller på bortaplan. Vi slår ett Modo på nedåtgående med 3 - 1!
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diffarn1 »

Joo vi får hoppas det.
Tror det blir jämnt, 2-4 :roll:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Detta är en sådana där viktigt "måstematch", precis som matcherna mot Brynäs och SAIK har varit förut. MoDo är ett lag vi skall kunna ligga i närheten av om vi skall ha minsta chans att nå slutspel och då krävs det seger hemma, inte minst då vi torsakde mot dem borta.

Antagligen blir detta en jämn och målsnål historia, hoppas vi kan ha det där lilla extra flytet och vinna med 3-1, sista målet i öppen kasse.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Brukar "negga" innan DIF:s matcher.
Men hemma mot MoDo brukar vi vinna.
4-2 säger jag (sista i tom kasse)

Senast MoDo vann i globen var 10/1-2002.
DIF-MODO 2-5
Edwin Frylén gjorde DIF:s båda baljor:)
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kall-El skrev:Detta är en sådana där viktigt "måstematch", precis som matcherna mot Brynäs och SAIK har varit förut. MoDo är ett lag vi skall kunna ligga i närheten av om vi skall ha minsta chans att nå slutspel och då krävs det seger hemma, inte minst då vi torsakde mot dem borta.

Antagligen blir detta en jämn och målsnål historia, hoppas vi kan ha det där lilla extra flytet och vinna med 3-1, sista målet i öppen kasse.
Dåligt tecken Kall-El, du hade fel senast vi lirade hemma...då vann vi!

Men det är precis som Axel säger, hemmamatcher måste vinnas när vi har det svårt borta.

Ska bli intressant att se vem Säcken/Challe väljer att ställa i mål. Larsson var en omutbar vägg. Samtidigt var det länge sen Lassila gör en så bra match som han gjorde mot Linköping. Men en tanke som slog mig när jag såg Teemu spela är att han passar i den sortens miljö, lite kaos där puckarna viner från alla möjliga håll och vinklar. Troligen en positiv egenskap han fått med sig från förra säsongen.

Så jag tror och hoppas på en mer stabil Larsson imorgon kväll.
Lycka är att vara djurgårdare
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Brukar inte ha fel två gånger irad! :)

Mitt tips baserar sig dock på att Larsson står i mål.

Samtidigt är det ju så att för varje match som går kommer vi ju närmare en torsk hemma precis som att vi för varje bortamatch kommer närmare en seger, även om det inte känns så just nu.

Om vi bara kan hålla oss borta från botbänken och spela smart i egen zoon tror jag vi slår MoDo. Anser nog att vårat gäng på hemmaplan är lite vassare jämfört med Modos. Får vi första målet är halva slaget vunnet. MoDo växer inte direkt när man hamnar i underläge för då tvingas laget fram och anfalla och de kan inte längre ligga på kontring.
Wedd

Inlägg av Wedd »

Säcken efter LHC och inför MoDo:
– Teemu var mycket bra mot Linköping. En helt godkänd insats från hans sida. Det känns skönt att ha två bra målvakter. Men i morgon står Daniel i målet igen.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Wedd skrev:Säcken efter LHC och inför MoDo:
– Teemu var mycket bra mot Linköping. En helt godkänd insats från hans sida. Det känns skönt att ha två bra målvakter. Men i morgon står Daniel i målet igen.
hoppas att vi vinner
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Bra att Daniel får stå imorgon, även om Lassila tydligen var ganska bra mot LHC. Skönt med två målvakter som pallar riktigt Elitseriematchande.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

förutom de här målisarna har vi nåra andra på g och kommer dom att få nån chans de här säsongen
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

GOGO FIMPEN!
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

I dagens City säger dock Säcken att man kommer avgöra vem som står efter förmiddagens träning. Kanske bara rent formellt då?
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

Rash skrev:
I dagens City säger dock Säcken att man kommer avgöra vem som står efter förmiddagens träning. Kanske bara rent formellt då?
Det blir med största sannorlikhet Daniel som vaktar målet i afton.
GOGO FIMPEN!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Fasiken, har två biljetter till ikväll, men kan inte gå själv på grund av min träning. Har försökt ge bort dem, men ingen tycks vilja ha dom, ens gratis. Det är fina platser så det är bara att skicka ett pm till mig om någon är intresserad.

Priset? Gratis för Djurgårdare så klart! Sektion B12.

EDIT: BILJETTERNA ÄR BORTA NU!

Förövrigt tror jag DIF vinner med 3-2 Otto, Morten och Dragan nätar.
Användarvisningsbild
denizo
Kontakt:

Nagelbitare!

Inlägg av denizo »

Tror att det blir en nagelbitande match, där man nästan kissar på sig av spänning.

1:a perioden 0-0
2:a perioden 1-1
3:e perioden dunkar Dragan in 2-1 i 19:e minuten.
"Om det inte är meningen att vi ska äta djuren, varför är dom då gjorda av kött?"

-Homer J Simpson.
Skriv svar