Är väl ingen hemlighet att jag Linkan är min absolut största Djurgårdsidol.
Zibbe är också en stor personlig favorit, i mina ögon en av dom mest talangfullaste spelarna jag har sett på länge i svensk ishockey.
Engqvist är ju helt otroligt duktig och hade tillfört ännu mer hårt jobb och hårt sargspel. Vilket jag inte tycker att vi behöver just nu.
Det vi behöver enligt mig är lite kreativitet, bryter mönster gör det oväntade, någon som kan tända laget helt ensam, för det är där det verkar brista något enormt.
Vi alla vet hur Linkans spelstil är, det behöver jag inte förklara. Men med Linkan får vi helt plötsligt helt öppna mål i PP, och 5vs5 också. Där vet vi att Linkan inte missar ett enda friläge.
I mina ögon dalar Djurgården något fruktansvärt, från att spela helt OK till helt huvudlöst och indianare som hövdingar i forna tider längst uppe i Amerika hade blivit grymt imponerade av.
Jag kan dra ett scenario.
Djurgården ska göra ett uppspel, forward möter upp i mittzon men det misslyckas, pga motståndarlaget täcker upp mittzonen, dom vänder får ett 2mot1 Wesslau är helt utspelad och det blir mål. 10 minuter senare händer ungefär samma grej. Djurgården är helt uddlösa, vi får oss nu ett PP för att Fimpen jobbar som vanligt sjukt bra. Vi får tryck i zon, Linkan får pucken lägger en backhand-flippmacka till Ottosson och då står det 1-2. Hela laget kommer med en nytändning av målet och självförtroendet börjar snabbt komma tillbaks igen. I sånna här matchbilder är Linkan helt obeskrivligt viktig.
Jag tror att Linkan är "frälsaren" vi söker. Jag tror inte för en sekund att han är slut som spelare.
Vem vill du helst ska in i laget denna säsong?
-