Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
HockeyHovet

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av HockeyHovet »

Vi vann ju ändå skotten i matchen! :mrgreen:
Mindrocker
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mindrocker »

Magnutz skrev:
Kentta skrev:
SirDIFalot skrev: hallmanmarie Marie Hallman
Länge sen jag såg Fimpen så arg dock. Han gjorde sitt bästa för att förvandla klubban till flisor på vägen upp till omklädningsrummet

Lite frustration... Härligt!
Skulle precis citera det!

Tycker synd om Printz, Tjärna Sr, Wesslau och Fimpen.. Hoppas att dom inte tycker synd om sig själva bara! Det är nu dom ska kliva fram och visa hur fan en Järnkamin tänker.
Det råder obalans i laget. Någon har tidigare skrivit om en energiparasit. Jag tror det råder dissonans i truppen. Vi har spelare som ger allt för laget och sen spelare som glider mellan lönecheckarna, svår kombo det där.

Mackan ska inte vara kapten. Det är en annan enkel sanning. Han är inte kaptensmaterial.
Jag misstänker att #78 är en energitjuv av stora mått som åderlåter gruppen som helhet. Hans ständiga och enormt korkade misstag match efter match kan knappast bidra till en bättre stämning i omklädningsrummet. Men självfallet är inte Dumbom roten till allt ont i laget utan givetvis ska ALLA få en stor släng av sleven.

Frågan är förstås hur den här situationen kan rättas till, om det ens är möjligt. Följande tre åtgärder är emellertid realistiska att genomföra och skulle förhoppningsvis skaka om gruppen så pass mycket att det leder till resultat i önskvärd riktning:

– Gör DT till kapten.

– Bänka/låna ut/sälj #78.

– Byt ut tränartrojkan.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Faktiskt DT som kapten.

Gör ett exempel av BomBom inför resten genom en traditionell sacking. DIF har aldrig varit en klubb som sparkar spelare men det skulle kanske ge en väckarklocka hos resten av våra trötta erfarna spelare.

Samt en tränare som är villig att signa Linkan och bara ta ett kontrakt året ut. Challe?
Expert.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Vakna upp imorogn med rubriken "Challe ersätter Hardy" skulle ju vara något. 1 års kontrakt som sagt och lyckas han är det bara låta han fortsätta kommande säsong.. Usch trött på Hardy atm med dedär går i vågor om 10 matcher är man väl skit nöjd med honom igen :lol:
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Daniel942 »

Kan man inte låna ut Bom-Bom till KHL? Inte helt omöjligt att någon vill ha honom där (trots hans spel).
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Klacken skanderade i 3:e perioden efter HV:s vändning Visa Hjärta Djurgårn.
Förstår inte att många fortfarande pratar om att DIF måste visa mer vilja och engagemang, problemet ligger inte där.
Igår gjorde man iaf enligt mig skitgörat, men det räckte inte mot ett lag som HV.
Problemet är att vi är sämst i hela ES på att etablera ett anfallsspel värt namnet, + att vi har klart sämst avslutare av alla lag/vi har inga.

Om vi plockar bort Josef Bom-Igen Kyle och Claessons matchavgörande misstag denna säsong så hade vi nu haft 5-8p mer.
Ett klart mer godkänt resultat iaf rent poängmässigt.
Så lär ösningen att bänka BomIgen & Kyle??!
Njaa, vad är alternativen, spela fjunisar på dessa backplatser?
Då skulle vi få se på riktig hönsgård.

Hardy har ansvaret för hur det ser ut på isen idag, det är han som lurat spelarna att dom måste hålla i pucken i trängda lägen istället för att spela sarg ut.
Denna lilla detalj sätter oss i match efter match i svåra lägen i egen zon.
Kan vi minimera dessa misstag och visa samma åkvilja som mot Hv när vi möter sämre lag som aik,tik, modo, då har vi trots stundande november en stor chans att ta några 3poängare framöver

(ett tapper försök till överlevnad
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Klacken skanderade i 3:e perioden efter HV:s vändning Visa Hjärta Djurgårn.
Förstår inte att många fortfarande pratar om att DIF måste visa mer vilja och engagemang, problemet ligger inte där.
Igår gjorde man iaf enligt mig skitgörat, men det räckte inte mot ett lag som HV.
Problemet är att vi är sämst i hela ES på att etablera ett anfallsspel värt namnet, + att vi har klart sämst avslutare av alla lag/vi har inga.

Om vi plockar bort Josef Bom-Igen Kyle och Claessons matchavgörande misstag denna säsong så hade vi nu haft 5-8p mer.
Ett klart mer godkänt resultat iaf rent poängmässigt.
Så lär ösningen att bänka BomIgen & Kyle??!
Njaa, vad är alternativen, spela fjunisar på dessa backplatser?
Då skulle vi få se på riktig hönsgård.

Hardy har ansvaret för hur det ser ut på isen idag, det är han som lurat spelarna att dom måste hålla i pucken i trängda lägen istället för att spela sarg ut.
Denna lilla detalj sätter oss i match efter match i svåra lägen i egen zon.
Kan vi minimera dessa misstag och visa samma åkvilja som mot Hv när vi möter sämre lag som aik,tik, modo, då har vi trots stundande november en stor chans att ta några 3poängare framöver

(ett tapper försök till överlevnad
Jag vet inte riktigt om jag håller med, tycker inte vi tar för oss på isen som man kan förvänta sig. Det mesta känns halvhjärtat, åtminstone i de sekvenser i matcherna där vi inte för spelet. Som jag var inne på tidigare så spelar vi liksom stundtals rätt OK, sen kommer misstag som naturligtvis sänker hela moralen för laget och efter det ser vi ut som ett knattelag som för första gången testat rökheroin.

Det kanske mest beklämmande av allt är vår brist på passningsspel...det är....helt...magiskt värdelöst. Tveksam att DIF någonsin varit så praktusla i den detaljen som vi är just nu. Känns inte heller som en enda spelare är bekväm i sin roll (förutom isens gigant D.Tjärnqvist).

Något drastiskt måste ske, vad vet jag inte. Skulle vara skönt att bänka framförallt Klubertanz som jag tycker är verkligen den största besvikelsen den här säsongen. Fruktansvärt klen i närkamperna. Boumedienne blandar och ger, det visste vi sen förra säsongen men att Kyle skulle vara så här jävla dålig som han varit hittils är makalöst.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Det jag något luddigt försöker säga är att det finns grader i helvetet också.
Hemmamatcherna mot modo, brynäs och bortamatcherna mot luleå, saik, frölunda, där har vi det tröga oinspirerade, dåligt jobbande DIF som aldrig kommer ta några poäng i årets ES.

Men sedan några matcher tillbaka så försöker DIF åtminstone så gott man kan, men en mix av individuella misstag, stress, dålig spelförståelse gör att det blir snudd på omöjligt att slå lag som saik, frölunda, hv, fbk.

Vi har ett lag för platserna 7-11, dags för alla inblandade att inse det nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

HAHAHAHA. ''Linkan passar inte in i den hockey vi vill spela''.

Hahahaha, jag kan verkligen inte släppa det där. Titta på Marcus Nilson, hahaha, han ska vara vår spjutspets. Killen är ju för fan helt obenägen att röra sig framåt som en normal människa.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Det jag något luddigt försöker säga är att det finns grader i helvetet också.
Hemmamatcherna mot modo, brynäs och bortamatcherna mot luleå, saik, frölunda, där har vi det tröga oinspirerade, dåligt jobbande DIF som aldrig kommer ta några poäng i årets ES.

Men sedan några matcher tillbaka så försöker DIF åtminstone så gott man kan, men en mix av individuella misstag, stress, dålig spelförståelse gör att det blir snudd på omöjligt att slå lag som saik, frölunda, hv, fbk.

Vi har ett lag för platserna 7-11, dags för alla inblandade att inse det nu
Jag förstår vad du menar, men är fortfarande inte nöjd med arbetsinsatsen. Tycker tyvärr inte alla ger allt för att vinna. Det kanske är klyschigt att gnälla på just arbetsinsatsen men det skiter jag, personligen kräver jag en bättre inställning. Fungerar inte spelet måste någon försöka göra något som på något vis bryter mönster.

Signifikativt för den här upplagan av DIF var en sekvens med mindre än 1 minut kvar i motståndarzonen när Otto och M.Tjärnqvist står och duttar med klubborna nere vid en sargduell. Otto ser beklämmande svag ut, det vet vi sen tidigare iofs så det är inget nytt men det känns nästan som han ber om ursäkt för att han försöker ta pucken från motståndarna. Det ger inga bra signaler. MT står i sin tur helt still på skridskorna i samma del av banan och ser ut som en stor jävla fågelholk.

Det känns på något sätt som de här misstagen vi gång på gång gör dränerar laget fullständigt på energi, och ibland förstår man resten av spelarna. Men samtidigt kan man inte tycka synd om sig själva utan alla måste se till sig själva. Vi måste genomföra matcher fullt ut och helt enkelt acceptera att vi har spelare som spelar med små marginaler och gör förödande misstag. Alternativet är ju naturligtvis att bänka Boumedienne & Kyle men vad är alternativet på backsidan i nuläget liksom..?

Vilken höjdare för Zibanejad förresten att komma hem till den sämsta upplagan av DIF som någonsin skrinnat in på Hovets is, nu var förvisso Ottawa ett brödgäng också så det kanske gör det samma.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Mäklaren skrev:HAHAHAHA. ''Linkan passar inte in i den hockey vi vill spela''.

Hahahaha, jag kan verkligen inte släppa det där. Titta på Marcus Nilson, hahaha, han ska vara vår spjutspets. Killen är ju för fan helt obenägen att röra sig framåt som en normal människa.
Ja det där är komik på hög nivå.
Om laget presterat en högoktanig skridskostark effektiv hockey och placerade sig i toppen av tabellen hade jag kanske köpt Alzheimer-Hardy & Janne JävelFelts resonemang.
Men nu när DIF spelar en TOTAL ICKE-HOCKEY så blir det helt absurt att påstå att Bremberg inte passar in
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag gråter inombords över behandlingen av Linkan; vi pratar om en spelare som gång på gång räddat oss från kvalserien. Orkar snart inte med den behandlingen mer...

Men jag känner att det bara blir för mycket att gnälla över det på forumet när vi vet att tjurskalle-Hardy aldrig kommer ändra sig.

Tänk om spelarna "gjorde en Almtuna" och själva kickade tränaren. Tänk att mötas av följande text "Brist på engagemang, flexibilitet och en sagolik tjurighet har gjort att spelarna i Djurgården Hockey själva tagit initiativet till att göra sig av med Hardy Nilsson". Känslan skulle vara obeskrivbar. Jag är faktiskt helt övertygad om att Montén & Micke skulle kunna sköta det här själva resten av säsongen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Jag gråter inombords över behandlingen av Linkan; vi pratar om en spelare som gång på gång räddat oss från kvalserien. Orkar snart inte med den behandlingen mer...

Men jag känner att det bara blir för mycket att gnälla över det på forumet när vi vet att tjurskalle-Hardy aldrig kommer ändra sig.

Tänk om spelarna "gjorde en Almtuna" och själva kickade tränaren. Tänk att mötas av följande text "Brist på engagemang, flexibilitet och en sagolik tjurighet har gjort att spelarna i Djurgården Hockey själva tagit initiativet till att göra sig av med Hardy Nilsson". Känslan skulle vara obeskrivbar. Jag är faktiskt helt övertygad om att Montén & Micke skulle kunna sköta det här själva resten av säsongen.
nu tänker jag skrika.

MAN MÅSTE VARA AKTIV NÄR MAN HAR MED MÄNNISKOR ATT GÖRA!!! MAN KAN INTE LEDA ETT LAG MED ETT BLOCK OCH NOLL AKTION I BÅSET!!!

Så. Det håller inte. Sista time-outen igår fick mig att nästan kräkas. Ingen såg på någon annan, alla hade robot-eyes. Micke och Hardy pratade knappt med varandra. Micke pekade lite försynt på Blocket och Hardy ritad enågot. Det KAN INTE vara så man leder ett lag. Fan vad illa det såg ut. Årets DIF och fjolårets också måste ha någon som LEDER LAGET. Fan.

Fan.

Fan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Att Hardy inte är den mest engagerade coachen vet vi ju sen tidigare...hans filosofi verkar ju vara "Spelarna vet vad de skall göra, det är upp till dem". Men vad tillför han själv då kan man undra?
Magnutz

Re: Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Att Hardy inte är den mest engagerade coachen vet vi ju sen tidigare...hans filosofi verkar ju vara "Spelarna vet vad de skall göra, det är upp till dem". Men vad tillför han själv då kan man undra?
Den filosofin duger bara, BARA, när ett lag fungerar till 100% och knappt ens då. Ett lag, en grupp, med bekymmer behöver kontakt. Man behöver höra att man ÄR BÄST OCH ATT MAN KAN VINNA, KOMMER ATT VINNA. Det kallas att inspirera. Blir bara så trött på detta.

Vi behöver en "Hamrén"-typ. Bänkar och ställer över spelare som missköter sina uppgifter/är dåliga. Det ska finnas prestige i att lira.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar