Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011
Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011
Angående Bombom så är det inget snack om att han gör en jättetabbe.
Men han försöker iaf, även om det ibland ser mysko ut. Personligen retar jag mig mer på spelare som åker och gömmer sig.
Sen måste för fan grabbarna börja stå upp för varandra lite. Börja agera som ett lag. Man hjälper varandra i närkamper, hugger på motspelare som gör fula saker mot ens stjärnor etc. Detta finns inte i dagens DIF. Saknar Ossi under dessa moment, han visste hur detta skulle skötas.
Men han försöker iaf, även om det ibland ser mysko ut. Personligen retar jag mig mer på spelare som åker och gömmer sig.
Sen måste för fan grabbarna börja stå upp för varandra lite. Börja agera som ett lag. Man hjälper varandra i närkamper, hugger på motspelare som gör fula saker mot ens stjärnor etc. Detta finns inte i dagens DIF. Saknar Ossi under dessa moment, han visste hur detta skulle skötas.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
O
Bombom får gärna spela PP1, han skjuter ju. Skulle vilja se ett PP med Åberg på pointen dock.
Donkels skrev:Tveksamt om det tändes någon lampa för dinosauriecoachen Hardy. Till nästa match ska vi åka ännu mer in i sarghörnen, Bombom får ökad speltid då han blir förste PP och Box play back
Bombom får gärna spela PP1, han skjuter ju. Skulle vilja se ett PP med Åberg på pointen dock.
Tycker det här laget saknar det mesta. Vi har ingen ledare på isen, ingen playmaker överhuvudtaget och målskyttar har vi uppenbarligen inte heller.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jaa, vart fan är Mäklarn? Han borde la hunnit hem nu.
Spela fult
...ja han skjuter när han inte ska skjuta och när han får ett kanonläge att skjuta direkt som i PP:et i första ja då tvekar han. Det enda positiva med dumbom är att han är konsekvent i sin uselhet - man vet man får av elitseriens alibispelare nummer1!!!Sjöwall skrev:ODonkels skrev:Tveksamt om det tändes någon lampa för dinosauriecoachen Hardy. Till nästa match ska vi åka ännu mer in i sarghörnen, Bombom får ökad speltid då han blir förste PP och Box play back
Hahaha... JeppJepe skrev:Millwall skrev:Egentligen är det skit samma om vi torskar matcher så att vi hamnar sist, vi kommer ändå att få kvala oss kvar. Elitserien är ju inte som Allsvenskan där dom två sämsta lagen obönhörligen åker ur.
Visst fan spöar vi Örebro och Västerås även med det lag vi har nu...
Därför. Skit i alla andra matcher. Fokusera på att förnedra Gnaget!

Om du har tvivel vad gäller mitt hjärta för DIF, så har du helt fel.
Va fan! Är du Gjöttlaborgare?diftobbe89 skrev:Jaa, vart fan är Mäklarn? Han borde la hunnit hem nu.
Nu har det för fan i helvete gått för långt. Nu måste någon avsättas, eller ännu hellre: avrättas. - för så här får det inte se ut. Djurgårdens IF är troligtvis det mest talanglösa jävla chipsfeta tjockislag jag någonsin sett beträda en elitidrottsarena. Det är spelare som ramlar till höger och vänster, spelare som inte kan ta emot en passning på en meter och det det är som spelare som inte vill hellre än att bjuda motståndarna på mål. Detta är ett unikum i hockey-Sverige. Man har sett många usla lag genom åren, men Djurgårdens IF med Gollum i spetsen är på väg att skriva historia och göra enorma avtryck. Vi är så monumentalt överjävligt fasansfullt horribelt jävla katastrofusla. Jag lovar att ALLA lag i Allsvenskan och en stor del av landets division 1-lag har mer kreativitet och talang i sina lag. Djurgårdens IF 2011/2012 saknar helt enkelt motstycke i sin ofattbara uselhet.
Vi har tre tomtar i båset. Tre ''tränare'' som helt och hållet verkar ha frångått allt vad förstånd och förnuft innebär. Jag undrar om dessa personer ens är människor? Hardy vet vi ju alla är utomjordiskt efterbliven och han verkar ha dragit med sig Tomas ''Bullkransen'' Montén och Micke ''Tommy, kaffet är slut'' Johansson ner i fallet. Jag undrar om laget ens tränar? Allvarligt, är det någon som varit nere på Hovet och sett någon träning de senaste veckorna? Jag börjar på allvar tro att DIF Hockey har blivit någon slags mötesplats för människor som behöver komma hemifrån någon timme på förmiddagen, spela lite kort och dricka kaffe. Helt ärligt alltså, jag tror inte att laget ens tränar på is. Så jävla illa är det.
Jag tror jag blir galen. Det finns ingen glöd, ingen som gör det lilla extra, ingen som offrar sig för laget. Vi har juniorer som tror att de är världsstjärnor och kommer att spela i NHL hela sin framtida karriär, trots att de inte ens skulle ta en tröja i något allsvenskt lag. John ''Weeder'' Norman exempelvis. Så ofattbart dålig och jag skulle tro att andra föreningar skrattar åt att vi har honom som center i andralinan. Lägg där till Patrick ''Jag får ligga snyggt på Sturplan'' Cehlin, Daniel ''Jag är extremt farlig'' Brodin, två spelare som inte vet hur man spelar hockey. Ärligt. De vet hur man åker skridskor, men de är helt handikappade, handikappade, verkligen helt handikappade med puck och klubba. En påtänd Jan Guillou iförd Alliansen-kavaj och sletna Söder-mjukisbyxor skulle utföra hockeymatcher på ett bättre sätt en dessa tre sopor!
Det äldre gardet ska man inte ens behöva nämna. De är så fasansfullt dåliga och slappa att man helst av allt skulle vilja kliva ner i båset och sparka in ansiktet på dem. Mackan Nilson, Boumedienne, Klubertanz och det största fettot av alla: Matte ''Jag är en målskytt'' Tjärnqvist. Graciöst horribla. Men de är nöjda. Att glida runt på en is och förbränna några kalorier två-tre gånger i veckan och tjäna 300 000 kronor i månaden, det är ju inte fel. Sedan går man ut och glänser i Stockholmsnatten efter ännu en hemmatorsk och parollerar med att ''jag spelar i DIF''. Avslutar kvällen gör man på något hamburgerhak. Bara för att fullända en fantastisk dag i livet och lägga på sig ett handtag extra kring höften.
Och så fascist-Janne uppe på kansliet som grädde på det berömda moset. Karljesus som står och säger nej till Fredrik Bremberg, som är mer DIF än hela föreningen tillsammans är, med motiveringen att han ''inte passar in i lagbygget.''
Satans amatörer. Gå och dra något gammalt över er. Jävla tattare!
(Detta gäller inte Daniel Tjärnqvist och David Printz. Wesslan klarar sig även han).
Kram.
Vi har tre tomtar i båset. Tre ''tränare'' som helt och hållet verkar ha frångått allt vad förstånd och förnuft innebär. Jag undrar om dessa personer ens är människor? Hardy vet vi ju alla är utomjordiskt efterbliven och han verkar ha dragit med sig Tomas ''Bullkransen'' Montén och Micke ''Tommy, kaffet är slut'' Johansson ner i fallet. Jag undrar om laget ens tränar? Allvarligt, är det någon som varit nere på Hovet och sett någon träning de senaste veckorna? Jag börjar på allvar tro att DIF Hockey har blivit någon slags mötesplats för människor som behöver komma hemifrån någon timme på förmiddagen, spela lite kort och dricka kaffe. Helt ärligt alltså, jag tror inte att laget ens tränar på is. Så jävla illa är det.
Jag tror jag blir galen. Det finns ingen glöd, ingen som gör det lilla extra, ingen som offrar sig för laget. Vi har juniorer som tror att de är världsstjärnor och kommer att spela i NHL hela sin framtida karriär, trots att de inte ens skulle ta en tröja i något allsvenskt lag. John ''Weeder'' Norman exempelvis. Så ofattbart dålig och jag skulle tro att andra föreningar skrattar åt att vi har honom som center i andralinan. Lägg där till Patrick ''Jag får ligga snyggt på Sturplan'' Cehlin, Daniel ''Jag är extremt farlig'' Brodin, två spelare som inte vet hur man spelar hockey. Ärligt. De vet hur man åker skridskor, men de är helt handikappade, handikappade, verkligen helt handikappade med puck och klubba. En påtänd Jan Guillou iförd Alliansen-kavaj och sletna Söder-mjukisbyxor skulle utföra hockeymatcher på ett bättre sätt en dessa tre sopor!
Det äldre gardet ska man inte ens behöva nämna. De är så fasansfullt dåliga och slappa att man helst av allt skulle vilja kliva ner i båset och sparka in ansiktet på dem. Mackan Nilson, Boumedienne, Klubertanz och det största fettot av alla: Matte ''Jag är en målskytt'' Tjärnqvist. Graciöst horribla. Men de är nöjda. Att glida runt på en is och förbränna några kalorier två-tre gånger i veckan och tjäna 300 000 kronor i månaden, det är ju inte fel. Sedan går man ut och glänser i Stockholmsnatten efter ännu en hemmatorsk och parollerar med att ''jag spelar i DIF''. Avslutar kvällen gör man på något hamburgerhak. Bara för att fullända en fantastisk dag i livet och lägga på sig ett handtag extra kring höften.
Och så fascist-Janne uppe på kansliet som grädde på det berömda moset. Karljesus som står och säger nej till Fredrik Bremberg, som är mer DIF än hela föreningen tillsammans är, med motiveringen att han ''inte passar in i lagbygget.''
Satans amatörer. Gå och dra något gammalt över er. Jävla tattare!
(Detta gäller inte Daniel Tjärnqvist och David Printz. Wesslan klarar sig även han).
Kram.
Senast redigerad av Mäklaren den 2011-10-27 23:06:23, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Mäklaren har filat på uppsatsen i ett par timmar. Men nu är den perfekt. Njut grabbar...
Edit: Vad fan? Du glömde Honken. Såg du honom inte äta lite chips på vip-läktaren eller något kul?
Edit: Vad fan? Du glömde Honken. Såg du honom inte äta lite chips på vip-läktaren eller något kul?
Expert.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Svar:Nej.. Skit på dig nu och försvinn, ingen vill ha dig här!Millwall skrev:Va fan! Är du Gjöttlaborgare?diftobbe89 skrev:Jaa, vart fan är Mäklarn? Han borde la hunnit hem nu.
Spela fult
Såja, Mäklaren skrev i word först. Smart.
Tack för ett garv till. 

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Den tog 10 minuter.SirDIFalot skrev:Mäklaren har filat på uppsatsen i ett par timmar. Men nu är den perfekt. Njut grabbar...

Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Instämmer. Sorgligt. Nu tror man att "Zibby" ska komma hem och fixa allt. Stackars grabb. Tänk att man lägger sån tyngd på pojkrackarns axlar. Han är ju bara en oerfaren valp egentligen.Djurgårn skrev:Tycker det här laget saknar det mesta. Vi har ingen ledare på isen, ingen playmaker överhuvudtaget och målskyttar har vi uppenbarligen inte heller.
DIF hänger under galgen precis som min bild bredvid här.
Senast redigerad av kalle99 den 2011-10-27 23:08:37, redigerad totalt 1 gånger.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Den enda som kan rädda oss från kvalserien som så många gånger förr tränar med vårat j-18 lag. Dags att svälja stoltheten i ledningen och inse fakta!
Så som många andra här inne är besvikelsen enorm. Att se på spelare som inte visar hjärta och varken kämpar för oss eller klubb-märket gör ont i mig (undantaget den sista minuten då vi typ hade 5-6 skott på mål eller nåt). Den som i alla fall kämpar regelbundet är Åberg, och han är yngst i laget! Kempe han åker också skridskor och trummar på, men han får ju typ ändå nästan aldrig spela.
Vi har egentligen tillräckligt bra chanser för att vinna våra matcher, men varje gång är det på grund av individuella misstag som vi förlora. Bom-Bom passar fel, Klubertanz blir avväpnad löjligt lätt osv. Sånna här misstag upprepas gång efter gång, match efter match. Hardy säger att det är offensiven som fäller oss, men vad hjälper det om vi gör fler mål när vi ändå släpper in fler p.g.a. backarna dräller med pucken?
Sen måste jag säga att jag blir så grymt besviken på många av de fån på nedre delen av klacken idag som knappt sjunger någonting, står och surfar i sina mobiler, försöker klappa istället men klappar i otakt, sätter sig mitt under matchen, står med sina moppe-mushar och tror att de är coola för att de står i klacken, skriker att spelarna är värdelösa när jag inte har hört de sjunga en enda ramsa under matchen, ja listan kan göras lång. Så många gånger ville jag bara gå fram och säga till dessa fån och be dem att köpa sittplats nästa gång, men eftersom jag ser yngre ut än vad jag egentligen är så tror jag inte att någon skulle ta mig seriöst. Därför sket jag i det. Hursomhelst så är jag riktigt trött på dessa grabbar och speciellt ett par tjejer som till och med satt när spelet var igång. Det är avskyvärt och de utnyttjar bara det låga biljettpriset. Kan inte typ Michael Nylander ställa sig längst fram med en megafon nästa gång och skälla ut dessa tölpar. Jag vill inte ha kvar dem i klacken. Jag skäms!!
Vi har egentligen tillräckligt bra chanser för att vinna våra matcher, men varje gång är det på grund av individuella misstag som vi förlora. Bom-Bom passar fel, Klubertanz blir avväpnad löjligt lätt osv. Sånna här misstag upprepas gång efter gång, match efter match. Hardy säger att det är offensiven som fäller oss, men vad hjälper det om vi gör fler mål när vi ändå släpper in fler p.g.a. backarna dräller med pucken?
Sen måste jag säga att jag blir så grymt besviken på många av de fån på nedre delen av klacken idag som knappt sjunger någonting, står och surfar i sina mobiler, försöker klappa istället men klappar i otakt, sätter sig mitt under matchen, står med sina moppe-mushar och tror att de är coola för att de står i klacken, skriker att spelarna är värdelösa när jag inte har hört de sjunga en enda ramsa under matchen, ja listan kan göras lång. Så många gånger ville jag bara gå fram och säga till dessa fån och be dem att köpa sittplats nästa gång, men eftersom jag ser yngre ut än vad jag egentligen är så tror jag inte att någon skulle ta mig seriöst. Därför sket jag i det. Hursomhelst så är jag riktigt trött på dessa grabbar och speciellt ett par tjejer som till och med satt när spelet var igång. Det är avskyvärt och de utnyttjar bara det låga biljettpriset. Kan inte typ Michael Nylander ställa sig längst fram med en megafon nästa gång och skälla ut dessa tölpar. Jag vill inte ha kvar dem i klacken. Jag skäms!!