Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011
Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011
Rätt kul att se hur olika mentaliteter vi har härinne. En del bryr sig inte speciellt mycket, medans andra mailar sportchefen. Måste personligen ställa mig jävligt frågande till de som inte "bryr" sig eller avreagerar sig. Må hända att DIF och detta forum är er hobby, men DIF är mitt liv, mitt blod och min familj. Jag accepterar inte att vårat lag havererar såhär. Hade jag presterat såhär på mitt jobb hade mina investerare (i detta fall vi supportrar) krävt min avgång.
Frågan är bara om det är Järlan vi ska maila, det är väl snarare han vi vill ha bort? Det är ju knappast Hardys fel att han står i båset med Två tomtar, utan det är Järlans. Det är han som byggt detta lag. Om det nu är Hardy som folk härinne verkar tro, varför isf har vi änns Järlan?
Nej, det är Järlan som ska slänga in handduken eller så är han gnagare på riktigt.....
Frågan är bara om det är Järlan vi ska maila, det är väl snarare han vi vill ha bort? Det är ju knappast Hardys fel att han står i båset med Två tomtar, utan det är Järlans. Det är han som byggt detta lag. Om det nu är Hardy som folk härinne verkar tro, varför isf har vi änns Järlan?
Nej, det är Järlan som ska slänga in handduken eller så är han gnagare på riktigt.....
Haha, man kan ju bara gissa vad som händer där inne. Hardy lär väl ha läst Mäklarens uppror här på forumet mot festande efter förluster, så Hardy & Co har väl bestämt sig för att köra hemmafest i Hovets korridorer framöver så att spelarna inte blir upptäckta stupfulla ute på stan.-daniel- skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... den-in-sig
henka83 skrev:Rätt kul att se hur olika mentaliteter vi har härinne. En del bryr sig inte speciellt mycket, medans andra mailar sportchefen. Måste personligen ställa mig jävligt frågande till de som inte "bryr" sig eller avreagerar sig. Må hända att DIF och detta forum är er hobby, men DIF är mitt liv, mitt blod och min familj. Jag accepterar inte att vårat lag havererar såhär. Hade jag presterat såhär på mitt jobb hade mina investerare (i detta fall vi supportrar) krävt min avgång.
Jag har nog av rent livsuppehållande skäl slutat att bli vansinnig när vi spelar som vi gör. Det är fan inte bra för kärlen och pumpen. Nu är jag irriterad. Och lite frustrerad.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag kunde absolut inte hålla mig när Bom Bom slog till igen. Folk runtomkring mig på läktaren kastade grejer, spottade, fräste, sparkade på stolarna... Jag själv? Jag bröt ihop i ett jättegarv. Såg så satans kul ut, en halvsne piruett, som en tjock isprinsessa, och sen en klockren backhandmacka till två fria hv-spelare. Jag lovar ingen av pojkarna eller flickorna som underhöll i pausen hade lyckats med den bedriften...DIF_Soldier skrev:Den kanske bästa effekten vore just om 8091 ställde sig och skrattade ut laget.
Bara skrattade, i 60 minuter. Som om de vore cirkusapor, ochh vi bevittnade cirkus Brazil Jack.
Tjalalala, vi skrattar åt Djurgården.
För övrigt såg jag inte matchen, och det känns så jävla skönt.
Josef Boumedienne, liksom största delen av Djurgårdens uppsättning är guld värda när det kommer till underhållningsvärde. Cirkus Scott kan slänga sig i väggen, här kommer Djurgårn!
Senast redigerad av Jockmaniac den 2011-10-27 22:29:18, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Egentligen är det skit samma om vi torskar matcher så att vi hamnar sist, vi kommer ändå att få kvala oss kvar. Elitserien är ju inte som Allsvenskan där dom två sämsta lagen obönhörligen åker ur.
Visst fan spöar vi Örebro och Västerås även med det lag vi har nu...
Därför. Skit i alla andra matcher. Fokusera på att förnedra Gnaget!
Millwall skrev:Egentligen är det skit samma om vi torskar matcher så att vi hamnar sist, vi kommer ändå att få kvala oss kvar. Elitserien är ju inte som Allsvenskan där dom två sämsta lagen obönhörligen åker ur.
2014-04-07, vad hände?
Alltså jag förstår inte vad du tänker med?Millwall skrev:Egentligen är det skit samma om vi torskar matcher så att vi hamnar sist, vi kommer ändå att få kvala oss kvar. Elitserien är ju inte som Allsvenskan där dom två sämsta lagen obönhörligen åker ur.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Hahahahaha.Millwall skrev:Egentligen är det skit samma om vi torskar matcher så att vi hamnar sist, vi kommer ändå att få kvala oss kvar. Elitserien är ju inte som Allsvenskan där dom två sämsta lagen obönhörligen åker ur.
"Jag är hungrig idag men kommer vara mer hungrig om två veckor så jag äter då istället."
Jockmaniac skrev:Jag kunde absolut inte hålla mig när Bom Bom slog till igen. Folk runtomkring mig på läktaren kastade grejer, spottade, fräste, sparkade på stolarna... Jag själv? Jag bröt ihop i ett jättegarv. Såg så satans kul ut, en halvsne piruett, som en tjock isprinsessa, och sen en klockren backhandmacka till två fria hv-spelare. Jag lovar ingen av pojkarna eller flickorna som underhöll i pausen hade lyckats med den bedriften...
Josef Boumedienne, liksom största delen av Djurgårdens uppsättning är guld värda när det kommer till underhållningsvärde. Cirkus Scott kan slänga sig i väggen, här kommer Djurgårn!

Jag må vara fruktansvärt trött och bitter, men ditt inlägg, och några andra har ändå förgyllt kvällen. Skönt ändå att kunna komma hem och skratta sig till sömns här på forumet.
Ja men då biter vi ihop och står bakom laget... den bistra sanningen är att dem vet att supportern är den viktigaste lagdelen för att skapa ett vinnande lag. Idag kanske det det tändes en lampa för Hardy att ngt är fel.-daniel- skrev:Det spelar ingen roll om någon är sämre än självaste Gary Sundgren; man buar inte systematiskt ut en enskild spelare i sitt egna lag. Patetiskt och pinsamt. Börjas det med sådana fasoner mer frekvent på hockeyn så tänker åtminstone inte jag gå på en endaste match till.DrDyngrak skrev:Men vad är lösningen efter otaliga matcher med låg karaktär av Boumediene... han verkar ju inte inneha självkritiken i ryggsäcken att knyta näven och komma igen. Han såsar vidare med hög lön och trycker ner vår kära förening i dyn. Vad ska vi göra... bara tiga och se på?-daniel- skrev:Här håller jag med fullt ut, så jävla patetiskt att bua åt sina egna spelare. Spelar ingen roll att #78 i sina sämsta stunder är seriens i särklass värsta back (Lassen framstår som rena Scott Gomez i jämförelse), men MAN BUAR INTE ÅT SINA EGNA SPELARE.Lee Harvey Oswald skrev:Håller med 100%Mash skrev: Samtidigt så finns det vissa som inte ska ha biljett och stå på läktaren, VAD ÄR DET FÖR JÄVLA SÄTT ATT BUA ÅT SIN EGNA SPELARE!? Ja visst, han gjorde en mega tabbe och gjorde så vi miste tre pinnar, men för i helvete, är det värt att bua åt honom när han får pucken !? Vad kommer sen? Stormning mot eget spelarbås? Ni kan, tillsammans med Bombom, AVGÅ!
Riktigt lågvattenmärke, skäms enormt att tillhöra samma förening som er (små individer med ännu mindre hjärnor)
Så mycket aik/göteborg över sånt där skitbeteende.
Den bistra sanningen är att vi som supportrar egentligen inte kan göra så mycket åt lagsituationen och om man är missnöjd.
Douglas Murray and Dan Boyle go together like peanut butter and jelly...
Spöa Örebro är du hög? Strömberg kommer göra hat-trick på oss sen slänger Kåberg in sista i tom bur och Örebro går upp och DIF åker urMillwall skrev:Egentligen är det skit samma om vi torskar matcher så att vi hamnar sist, vi kommer ändå att få kvala oss kvar. Elitserien är ju inte som Allsvenskan där dom två sämsta lagen obönhörligen åker ur.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Om aik samma kväll skulle förlora en träningsmatch i fotboll så spelar det ändå ingen roll. För då betyder det mer.Bjurre skrev:Spöa Örebro är du hög? Strömberg kommer göra hat-trick på oss sen slänger Kåberg in sista i tom bur och Örebro går upp och DIF åker urMillwall skrev:Egentligen är det skit samma om vi torskar matcher så att vi hamnar sist, vi kommer ändå att få kvala oss kvar. Elitserien är ju inte som Allsvenskan där dom två sämsta lagen obönhörligen åker ur.
Tveksamt om det tändes någon lampa för dinosauriecoachen Hardy. Till nästa match ska vi åka ännu mer in i sarghörnen, Bombom får ökad speltid då han blir förste PP och Box play back
Vissa spelare gör inte skitjobbet, det är en bidragande orsak.
Otto är tyvärr ett skämt. När han var bra i övrigt kom han undan med att gömma sig i närkamper -- nu räcker det liksom inte till. Möjligen defensiv center i bp.
Tycker inte hv gör en speciellt bra match heller, men det räcker ändå.
Underhållningsvärdet oerhört lågt; 3:e perioden -- när spelarna insåg att de aktuella domarna tillät tacklingar, undantagen.
Otto är tyvärr ett skämt. När han var bra i övrigt kom han undan med att gömma sig i närkamper -- nu räcker det liksom inte till. Möjligen defensiv center i bp.
Tycker inte hv gör en speciellt bra match heller, men det räcker ändå.
Underhållningsvärdet oerhört lågt; 3:e perioden -- när spelarna insåg att de aktuella domarna tillät tacklingar, undantagen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Mäklaren fick nog prestationsångest! 

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.