Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Stadion
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Stadion »

Bresse skrev:Järlan ta ditt ansvar och ge dig själv sparken!

Hoppas jag verkligen inte, kämpa Järlan!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... lls-tisdag

Jaha? Förstår inte varför han inte hoppar på första bästa plan istället för att vänta tills Lördag för att dra? Ska han träna med Ottawa?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

Fattar inte hur man kan säga att Linkan inte passar in. Bättre spelare att sätta ihop med Mika finns knappt.

Att vissa sen anser att Linkan inte passar in för att han är "för lat" på isen och sen ser man hur Bom-Bom och Klubertanz såsar runt nu så blir man ju bara förbannad.

Dax att göra nåt drastiskt!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

fillefilander skrev:Dax att göra nåt drastiskt!
Typ stava "dags" korrekt?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Snart är det försent..
Bild
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Kanske dags att göra som Malmö gjorde när dom blev baby hawks
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Dingman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Dingman »

Bild
Bild

Ring denna kille nu!!
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

B.I.B.A skrev:
fillefilander skrev:Dax att göra nåt drastiskt!
Typ stava "dags" korrekt?
Det är inte drastiskt alls, utan helt motsatt.
Användarvisningsbild
Oulf
Säsongskort: Ja

Inlägg av Oulf »

Sitter och tänker lite in på småtimmarna. Vet inte när och hur DIF hockey och fotboll blev två förlorande lag där man tillåter att random landsortslag kommer och våldtar oss gång på gång.

Sen 2005 har hockeyn och fotbollen tillsammans gjort 2(!!!) godkända säsonger. Hockeyn 09 och fotbollen 07. Finns det ingen vinnarskallar kvar i föreningen längre?
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Lustigt att vi har Falken och Linkan i juniorlaget, fullt tillgängliga egentligen om man inte är så jävla envis. Två gubbar som på olika sätt skulle behövas i A-laget just nu. Tror att Falken skulle kunna sprida taktisk kunskap, glädje, sammanhållning och Djurgårdsanda över laget och Linkan vet vi ju alla vad han kan.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Jag har läst igenom de olika trådarna här nu och jag tycker det börjar gå lite över styr, när det gäller Hardy. Visst, enligt rykten har han gjort ett par opassande ageranden och till viss mån verkar det som att han tappat glöden. Men helt seriöst, nu låter det som att han är det värsta som hänt Djurgården.
Han må vara envis som få, hans spelidé är sönderläst men jag tycker många utav er är orättvisa. Jag måste ovilligt erkänna att jag är besviken på honom just nu, men lägg ner allt skitsnack nu. Det är dåliga tider och det är lätt att skylla på tränaren/tränarna. Tänk vad han har gjort för oss de senaste 20 åren, är det någon annan som ens kommit i närheten utav vad han har gjort för oss?
Sen kan det diskuteras om han ska avgå eller ej, det är helt okej. Men han är inte värd alla negativa kommentarer som skapas utav er frustration.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

jokohanho skrev:Jag har läst igenom de olika trådarna här nu och jag tycker det börjar gå lite över styr, när det gäller Hardy. Visst, enligt rykten har han gjort ett par opassande ageranden och till viss mån verkar det som att han tappat glöden. Men helt seriöst, nu låter det som att han är det värsta som hänt Djurgården.
Han må vara envis som få, hans spelidé är sönderläst men jag tycker många utav er är orättvisa. Jag måste ovilligt erkänna att jag är besviken på honom just nu, men lägg ner allt skitsnack nu. Det är dåliga tider och det är lätt att skylla på tränaren/tränarna. Tänk vad han har gjort för oss de senaste 20 åren, är det någon annan som ens kommit i närheten utav vad han har gjort för oss?
Sen kan det diskuteras om han ska avgå eller ej, det är helt okej. Men han är inte värd alla negativa kommentarer som skapas utav er frustration.
Vad gjorde han for oss forra sasongen och i ar da? Nada, vi har varit urusla lange nu. Efter typ 77 vardelosa matcher (med ett fatal undantag) borjar man bli lite less pa gubbskrallet. Han har inte lyckats fa ut nagonting av det har laget eller gjort nagon spelare battre.

Och vada 20 senaste aren? Isafall borde Linkan spela nonstop resten av sin karriar. 8)
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

SkönaDjurgårn skrev: Vad gjorde han for oss forra sasongen och i ar da? Nada, vi har varit urusla lange nu. Efter typ 77 vardelosa matcher (med ett fatal undantag) borjar man bli lite less pa gubbskrallet. Han har inte lyckats fa ut nagonting av det har laget eller gjort nagon spelare battre.

Och vada 20 senaste aren? Isafall borde Linkan spela nonstop resten av sin karriar. 8)
Haha, ja, det må vara 77 matcher som det varit rent ut sagt bedrövligt. Men vad jag menar är att han inte är värd all skit som snackas nu. Avgå? Javisst, det har jag inget emot. Men för det behöver vi väl inte snacka skit :)
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Vad jag vill komma fram till är att, trots att det går dåligt för Hardy nu så kan vi väl åtminstone tacka av honom med värdighet? Och inte göra som alla andra lag gör och smutskasta sina tränare när dom gjort en dålig säsong och avgår, då dom året dessförinnan faktiskt gjort någonting bra.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

jokohanho skrev:Vad jag vill komma fram till är att, trots att det går dåligt för Hardy nu så kan vi väl åtminstone tacka av honom med värdighet? Och inte göra som alla andra lag gör och smutskasta sina tränare när dom gjort en dålig säsong och avgår, då dom året dessförinnan faktiskt gjort någonting bra.
Klart man ar tacksam for det han gjort tidigare men nu har det varit daligt sa lange. Om han sjalvmant avgar den har veckan sa kan jag tacka honom for tiden som varit, men bade Hardy och foreningen ar sa himla envis. Kanns knappt som att man vill eller vagar forandra nagot.

Jaja, vi far val se vad som hander. Det ser inte bra ut iaf.
Låst