JVM

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jojje

JVM

Inlägg av Jojje »

Snart är det dags för JVM, vilka spelare i DIF är aktuella för det laget? Hörnqvist och Ribbenstrand är väl givna. Någon mer som försvinner? DIF kommer att vara utan dessa spelare i 6 matcher.
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Hörnqvist och Ribbenstrand och sen blir det väl Daniel Larsson kanske!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Vi kommer inte att klara oss utan Hörnqvist och Larsson, den saken är säker.
Sjunger avgå Johnny...
Björne Nord
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Björne Nord »

Larsson är väl inte junior längre så honom får vi behålla.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Björne Nord skrev:Larsson är väl inte junior längre så honom får vi behålla.
Jag hoppas verkligen det, men tror inte att det är så.

Kommer vara katastrof utan framför allt Larsson men även Hörnqvist. Ribben kan vi väl klara oss utan, speciellt om Fernholm kommer hem. Löfberg och Engqvist, är de aktuella? Thörn för gammal, right?
Wilhelm Arwe

Inlägg av Wilhelm Arwe »

Diffe89 skrev:
Björne Nord skrev:Larsson är väl inte junior längre så honom får vi behålla.
Jag hoppas verkligen det, men tror inte att det är så.

Kommer vara katastrof utan framför allt Larsson men även Hörnqvist. Ribben kan vi väl klara oss utan, speciellt om Fernholm kommer hem. Löfberg och Engqvist, är de aktuella? Thörn för gammal, right?
Jag blir mörkrädd över folks bristande slutledningsförmåga här i forumet. Om Thörn är för gammal - varför skulle då inte Larsson och Löfberg vara det? Sistaårsjuniorer är de som är födda -87. Således är 86:orna förstaårsSENIORER.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Som vissa påpekat så är alla killar födda 86 är för gamla, helt riktigt. Utöver Hörnqvist och Ribben så borde Dennis Persson, Andreas Engqvist, Christoffer From-Björk och t.om Dick Axelsson (fast med den där soppan som han är i så är det nog ganska långsökt just nu) nog ha chans att ta en plats i JVM-laget. Det beror förmodligen mycket på hur mycket istid de får och i vilken omgivning.
En sak är dock säker. Konkurensen om platserna i JVM är stenhård, kanske hårdare än något annat år de senaste 12-13 åren, så sannolikheten att vi blir av med fler än 2-3 spelare är inte stor. Inget ont om dem, men om vi står och faller med Hörnqvist och Ribbenstrand så är vi riktigt illa ute. Något som jag tror kunde vara betydligt värre för oss är om någon/några av våra seniorspelare blir uttagen till nån "euro hockey tour" turnering och drar på sig helt onödiga skador..
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag tror att både Hörnqvist och Ribben spelar junior vm. Har fått för mig att det ser "lite" tunnare ut på backsidan jämfört med anfallare i det gänget så minst två spelare blir vi nog av med. Persson tvivlar jag på att han kommer med, däremot skulle Engqvist och även Axelsson kunna komma med på ett bananskal om kaptenen väljer att chansa lite. Av det man såg av Axelsson i träningsmatcherna borde han få chansen även om han inte får spela matcher just nu.

Blir vi av med bara två spelare behöver vi inte oroa oss direkt mycket. Luleå och framför allt Brynäs kommer att tappa så ruggigt mycket mera. Bäckström har ju varit inne på 50% av Brynäs mål och det säger ju rätt mycket om hur betydelsefull han är. Inte säkert att Brynäs tar en pinne över 6 matcher och sedan kommer en antagligen tröttkörd Bäckström hem för elitserien igen.

För övrigt kan småkronorna gå rätt långt i denna turnering då vi för en gång skulle fakitskt har en målvakt av någorlunda klass i Gistedt, eller hur han nu stavar sitt efternamn.
Skriv svar