Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av DIF_Soldier »

Jockmaniac skrev:
DIF_Soldier skrev:
Jockmaniac skrev:
Mäklaren skrev:Haha, hälsar gladeligen Longstaff välkommen tillbaka till DIF. En riktig klasslirare... varför inte göra klart med Forsander, Joenvärrä och Nordin Harfaoui medan vi ändå håller på?
Byter dem(i deras prime) gladeligen mot Kempe, M.Tjärnqvist, Cehlin och Carlsson i nuläget. Med det laget vi hade då var vi iallafall inte sämst i serien...
Förstår inte varför Kempe får sågen nu? Han är väl en av få som åtminståne är närmst godkänt.
Han och Tim E är enligt mig de bästa forwards hittills på säsongen, vilket förstås är tragiskt.

Tack för garvet om Liv btw. Hoppas på fler Liv-skämt nu när kvällspressen slutat säga åt oss att vi ska bry oss.

Undrar om Breivik tyckte det var värt? Jag menar, alla har ju glömt det redan eftersom det inte står i tidningarna.
Man har det mest färska i bakhuvudet och hans bjudning mot Luleå håller inte ens knatteklass. Kempe kämpar men får inget utträttat till skillnad från exempelvis Tim. Sen tacklar Mario betydligt mer än både Ölvestad och Brodin nuförtiden vilket både är kul och skamligt.

Tycker inte Liv-skämten är alls roliga faktiskt. Ser fortfarande hans lilla son med rosen i handen så fort hans namn nämns. En sak är säker och det är att jag aldrig kommer skämta om den mannen. Stefan var en hockeyspelarna jag respekterade allra mest, och jämför man honom med de flesta moderna spelare, även i Djurgården(kanske tom främst i DIF), så var han en lojal, talangfull och stor människa.

Fortfarande lika tragiskt som när det precis hänt!

Vila i frid
Att han var en sagolikt bra människa har ju ingenting med skämten att göra. Stefan hade ett sinne för humor vad det verkade så han skulle väl fatta om nån. Det kallas skämt av en anledning, och gör man det snyggt och att det blir kul så är ingenting bättre än ett bra skämt.

Hatar begravningar med deppad stämning. När jag dör ska ingen sitta och tycka synd om sig själv - då ska det supas och de som stod mig nära ska snacka om vilken idiot jag var, och ha kul.

Jag lovar att meddela er om jag får någon obotlig sjukdom - då vore det en ära om varenda en av er med Mäklaren i spetsen drog fram stora sågen och tore me a new asshole.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Re: Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Magnutz »

Jepe skrev:
diffarn1 skrev:6-0.

1-0 Ölvestad.
2-0 Ölvestad.
3-0 Ölvestad.
4-0 Ölvestad.
5-0 Zibanejad.
6-0 Zibanejad.
Jäkla långskott att sätta två puckar från Ottawa.... :D
Jo. Crazy shots from across the pond. Whooohooo!

Stensäker torsk är min tippning.
1-5.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

1-71
DIF!
Norrastååå

Inlägg av Norrastååå »

Först: Stort grattis till DIF och Elitserien om det är sant att ni får tillbaka unge herr Z. Så enormt roligt! Hoppas han inte är för deppig att äventyret tog slut i förtid och att han får chansen igen. Killen är redan en klass-spelare och artist av rang. När är han spelklar för DIF?

Jag kommer tyvärr inte kunna se matchen på plats ikväll, men hoppas som alltid på HV-seger. ;-)

Matcherna mellan HV och DIF brukar ju vara skitkul - inte minst om ni fyller läktarna och presterar det vanliga trycket.

HV har kommit igång ordentligt men är fortfarande något av ett varannan-dags-lag. Lyckligtvis har mitt HV gjort sina sämsta matcher mot riktiga skitlag som t.ex Timrå så poängskörden har blivit god. Ett skridskostarkt lag som har tilräckligt med kompetens och stake för att forechecka högt kan sätta press på HV. Sjukan att inte rensa ut pucken rejält och enkelt när det behövs har årets HV ärvt av fjolårets. Bara ett tips...

Flera stjärnspelare i HV har varit skadade och under tiden har junisarna klivit fram riktigt bra. Frågan är vad som händer när stjärnorna är tillbaka. Ibland krånglar sån't till psykologin. Men kolla in Jesse Joensuu. Grymt stark spelare med sjuk räckvidd i långa breeeda dragningar. Dock lite yvig i närkampsspelet med sin stora kropp. Ni kan räkna med 2-4 minuter PP genom honom...

// JV

PS. Lite off-topic i matchtråd: Angående Liv-skämt är jag (trots att jag fortfarande inte kommit över Liv's bortgång och absolut inte klarar av att dra skämt själv) benägen att hålla med DIF-Soldier: Liv var självdistansens och humorns mästare. Var han än är så garvar han säkert åt varje roligt skämt oavsett om det är lite rått eller har morbida inslag.

Som ni kanske minns så publicerade han på sin blog en Liv-look-alike-bild på en gravid(!) man som en DIF-supporter skickat in. Hans blog ligger fortfarande uppe, antagligen eftersom ingen annan än han hade lösenord etc. Jag går in där och läser ibland, fäller en tår och minns #1.

Rekommenderar följande inlägg om Stefans 30-årsfirande på ett hotell i Novokutznesk:
http://stefanliv.blogspot.com/search?up ... results=41
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag har slutat orka tippa matcherna, tror tyvärr på trendbrott åt andra hållet för oss - dvs vi bryter vår varannanmatch vinst/förlust. Eller så gör vi det inte.

Det är ungefär det man kan säga om DIF i nuläget.

Men jag drar till med ett tips ändå:

DIF vs HV
0-6

Alla mål tabbar av en fladdrande Wesslau. :|
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Tack för att du tittar in Norra, alltid lika trevligt med lite civiliserade inlägg utifrån. Även jag går in och kollar hans blogg då och då. Men jag hoppas att vinsten idag för HV blir lite plåster på såren, det är det minsta vi kan göra ( :lol: ). Vet inte hur det är med er andra, men själv har jag helt glömt bort hatet jag kände mot HV efter finalserien, vet inte om det beror på brist av tunga möten eller p.g.a det som hände Liv.

Nåväl, tror vilket fall som helst på en total jävla utklassning.
2-6. Man låter även Sandberg stå ikväll.
diffarn1

Re: Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av diffarn1 »

Magnutz skrev:
Jepe skrev:
diffarn1 skrev:6-0.

1-0 Ölvestad.
2-0 Ölvestad.
3-0 Ölvestad.
4-0 Ölvestad.
5-0 Zibanejad.
6-0 Zibanejad.
Jäkla långskott att sätta två puckar från Ottawa.... :D
Jo. Crazy shots from across the pond. Whooohooo!

Stensäker torsk är min tippning.
1-5.
Måste ha varit lite väl trött igår. :)

1-0 Ölvestad.
2-0 Ölvestad.
3-0 Ölvestad.
4-0 Ölvestad.
5-0 Ölvestad.
6-0 Ölvestad.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Missar även denna match. Det känns underbart.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Seriöst, de här långa uppehållen gör ju att man blir tokig...och då är det inte ens något landslagsuppehåll. Nu kan det hända att man efter dagens match önskar att det blir ytterligare ett uppehåll men just nu vill jag bara ha hockey på näthinnan.

Hjärtat säger 2-2, hjärnan säger att hjärtat ska sluta vara så naivt.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Om vi ska se några historiska mönster så vinner vi denna match. Grabbarna är sugna på revansch osv.

Kanske är just detta den stora skillnaden från 09/10-säsongen, där vi istället presterade på topp kontunerligt, utan att först åkt på förnedrande förluster på hemmaplan. Auktoriteter i omklädningsrummet som Ragnarsson har säkert en del med det att göra isåfall.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Blivit bjuden på biljett så får skjuta min bojkott för framtiden :twisted:

Seriöst, känns tveksamt att rulla upp idag. Sådär lagom kaxig och för första gången någonsin tror jag så är jag 110% säker på torsk. En udda känsla men samtidigt skönt att kunna sitta avslappnad och titta :wink:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Avd: lite finare, lite långsammare.
Årets medlem 2010 utses även i andra periodpausen.
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Mario Kempe
Sjuk!:/ jag som tänkte göra så sjukt med dellis ikväll!

Från Twitter. vad är dellis??
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

Jag tror fan att vi vinner ikväll, har en sjukt konstig känsla.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Silverminken skrev:Mario Kempe
Sjuk!:/ jag som tänkte göra så sjukt med dellis ikväll!

Från Twitter. vad är dellis??
Delikatesser, tror jag.
Skriv svar