DIF_Soldier skrev:
För personligen hatar jag Per Gessle.
Vad har Per Gessle gjort nu då?
Ser du inte det är du på rejält glid, min vän.
Gubbjäveln är snart 55 och skriver låtar som han vore 12. Han fyller inte ens texterna med sång längre utan nu är det "tjalalala" som gäller, mer än nånsin. Han har skrivit en "låt" som heter Pratar med min müsli som går såhär
Du kommer jämt i tid
Jag är alltid sen
Du doppar hela kroppen
Jag svalkar mina ben
Capcash skrev:No pressure Mika, alla förväntar sig ju bara att denna 18åring ska komma som frälsare och dominera i vårt slöa och ofokuserade lag!
Serious tho, fan vad kul att han kommer tillbaka och att vi kan matcha honom plus Åberg i samma kedja... släng in Linkan där också och den är fan helt unstoppable!
Jag har iaf absolut inga sådana förväntningar. När det kommer till DIF har man blivit påmind gång på gång att just förväntningar bara är något du kommer bli besviken på när dom ändå aldrig "slår in".
Jag ser på Mikas återkomst som en kul yngling som kommer lira 30 matcher och sen dra igen...
DIF_Soldier skrev:Kom igen Kentta. Den kanske viktigaste banderollen någonsin?
Banderoll + ? Fredrik Brembergs järnkaminer ? = Succé
Snälla kan vi köra Brembergs järnkaminer ikväll och på lördag?
Även om det inte får ledningen att ändra sig kommer Linkan garanterat få höra talas om det och därmed få bekräftelse om att vi åtminstone uppskattar honom och sist men inte minst att visar vi vår ståndpunkt.
Det här är utan tvekan det bästa som kunde hända med tanke på den situation vi finner oss i just nu, speciellt ekonomiskt. Mina förväntningar på Mika är inte att han ska ösa in poäng, det är att han ska spela sitt spel så han kan väcka sina lagkamrater så att hela laget börjar prestera bättre och samtidigt skapa konkurrens.
Att värva spelare som eventuellt ska ösa in poäng kan lika gärna bli det motsatta, som vi så grymt fick erfara förra säsongen. Rent ekonomiskt är det förödande med. Nu är det ju lätt att vara efterklok, men lite perspektiv måste man ha på värvningarna innan man drar klubban i bordet.
Ni som inte ville ha in Mika är inga "riktiga" Djurgårdare...
Man ska aldrig säga aldrig. Om spelet fortsätter att vara dåligt, Mika floppar och vi torskar samtidigt som vi sjunker i tabellen så kan Linkan bli aktuell om han är ledig förstås. Tråkigt och dåligt beslut nu när man har chansen att få in riktigt bra offensiv kraft. Mika kommer nog höja spelet, men med Linkan kan vi ta guld.
Även om det inte får ledningen att ändra sig kommer Linkan garanterat få höra talas om det och därmed få bekräftelse om att vi åtminstone uppskattar honom och sist men inte minst att visar vi vår ståndpunkt.
Han kanske till och med är på plats, det vore kul. Jag tycker nästan lite synd om honom. Man vill ju bara ringa till honom och be om ursäkt eller något..
Christopher J skrev:Man ska aldrig säga aldrig. Om spelet fortsätter att vara dåligt, Mika floppar och vi torskar samtidigt som vi sjunker i tabellen så kan Linkan bli aktuell om han är ledig förstås. Tråkigt och dåligt beslut nu när man har chansen att få in riktigt bra offensiv kraft. Mika kommer nog höja spelet, men med Linkan kan vi ta guld.
Jag tror inte alls att Linkan kan bli aktuell, inte så länge Hardy "Oflexibel som få" Nilsson är involverad med DIF Hockey. Tror helt enkelt han är alldeles för tjurig för att någonsin kunna ändra sig.
Han kanske till och med är på plats, det vore kul. Jag tycker nästan lite synd om honom. Man vill ju bara ringa till honom och be om ursäkt eller något..
Mycket bra idé. Det visar vår uppskattning till gamla DIF hjältar. Kan ju antingen köra "Brembergs järnkaminer", "finns bara en Fredrik Bremberg" eller "vår -II- han gör som han vill"