DIF_Soldier skrev:
För personligen hatar jag Per Gessle.
Vad har Per Gessle gjort nu då?
Ser du inte det är du på rejält glid, min vän.
Gubbjäveln är snart 55 och skriver låtar som han vore 12. Han fyller inte ens texterna med sång längre utan nu är det "tjalalala" som gäller, mer än nånsin. Han har skrivit en "låt" som heter Pratar med min müsli som går såhär
Du kommer jämt i tid
Jag är alltid sen
Du doppar hela kroppen
Jag svalkar mina ben
DIF_Soldier skrev:
Gubbjäveln är snart 55 och skriver låtar som han vore 12. Han fyller inte ens texterna med sång längre utan nu är det "tjalalala" som gäller, mer än nånsin. Han har skrivit en "låt" som heter Pratar med min müsli som går såhär
Du kommer jämt i tid
Jag är alltid sen
Du doppar hela kroppen
Jag svalkar mina ben
Du är vaken varje natt
Jag somnar vid teven
Behöver jag säga något mer?
Jock, jag älskar dig också.
Hahaaa Låter som något från lilla Melodifestivalen! En låt som bokstavligen får mig att vilja slita ut mina knäskålar är "En sten vid en sjö i en skog" Jag menar vafan?
Men hej, hej, jag klarar mej nog
Jag sitter på en sten vid en sjö i en skog
Hej, hej, en dag blir till kväll
Jag behöver lite tid för mej själv
Senast redigerad av Jockmaniac den 2011-10-26 21:58:43, redigerad totalt 1 gånger.
DIF_Soldier skrev:
Du kommer jämt i tid
Jag är alltid sen
Du doppar hela kroppen
Jag svalkar mina ben
Du är vaken varje natt
Jag somnar vid teven
Du måste ju egentligen vara ett riktigt hemligt super-fan av Perra eftersom du kan citera hans Müsli (???) mästerverk.
gurra skrev:Kunde inte låta frustrationen vara inombords utan jag tog och mailade Järlan vad jag tycker och tänker. Inväntar med spänning svaret:
"Hej.
Var vänlig och läs igenom hela texten från en engagerad medlem som lägger tusentals kronor och hundra tals timmar på DIF varje år.
Jag och många andra fans vill se att ni tar in Linkan på prov ett par matcher och ser om han kan bidra till laget eller inte. Har läst att ni sagt att "han inte kommer att lyfta laget". Hur kan man säga så och tro att man ens har en gnutta trovärdighet kvar?
Färjestad har startat den här säsongen bedrövligt, det finns INGEN som säger emot det. Vi ligger idag efter dem i tabellen. Vinner vi imorgon (vilket vi inte lär göra) så är vi EN poäng före dem. Växjö Lakers har haft några få månader på sig att bygga upp ett lag. De ligger före oss även om vi vinner imorgon. Gnaget ligger på samma nivå som oss.
Det finns INGEN andledning som helst att inte ge Linkan fem matcher på sig att visa vad han går för. Ge honom EN match. Låt honom spela 5 minuter EN match. Låt honom spela ETT powerplay. Vad som helst! Låt Linkan visa att han kommer kämpa fan så mycket mer än vad majoriteten gör i truppen just nu. Tänk er in i Linkans situation hur han har det just nu! Tänk även efter vart hans hjärta hör hemma. Tror du på allvar att han inte platsar i truppen?
Jag blir så frustrerad, det går inte att förklara i ord.
Om det visar sig att ni trots påtryckningar från alla oss läktar-coacher väljer att inte ens ge Linkan en chans då SKA vi minst komma till semifinal. Kan ni lova det? Kan ni garantera det? Om ni väljer att inte ta in honom och vi åker ut i kvartsfinaeln, eller GUD FÖRBJUDE, att vi inte ens når slutspel så kommer jag lägga hela min fritid på att samla ihop medlemmar och rösta fram nytt folk till DIFs ledning.
Det är inte proffsigt att låta personliga åsikter från folk i organisationen gå före det sportsliga resultatet. Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga det men det finns verkligen ingen som helst bra anledning till att inte ge Linkan en chans. Låt honom sätta på sig DIF-tröjan åtminstone några matcher, detta kan han säkert tänka sig gör gratis för att han vill ha upprättelse. Kan ni hitta någon spelare som är mer motiverad än honom????? Denna frågan är viktigt att du svara på. KAN ni hitta någon som skulle ha mer motivation att kämpa än Linkan?
Även om han nu inte lyfter laget så skulle det komma några hundra personer extra på hans premiärmatch för att välkomna våran älskade Linkan tillbaka och sjunga att vi älskar honom. Vi skulle få in mer pengar och det skulle bli en bra kväll. Eftersom vi i vilket fall kommer torska matchen så har vi iaf fått in mer pengar och gjort fansen glada för en kväll, Dessutom kan ni säga att ni hade rätt. Som sagt, det finns INGEN anledning överhuvudtaget att inte ge honom en chans. Gör det rätta och gör det NU!"
Håller med om varje ord du skriver. Jag mår fan dåligt av detta!
DIF_Soldier skrev:
Du kommer jämt i tid
Jag är alltid sen
Du doppar hela kroppen
Jag svalkar mina ben
Du är vaken varje natt
Jag somnar vid teven
Du måste ju egentligen vara ett riktigt hemligt super-fan av Perra eftersom du kan citera hans Müsli (???) mästerverk.
Gessle och Tomas Ledin delar samma skitsmörgås. Innehållslösa skämtlåtar om sandaler av plast, tuffa tider för en del... oh my god.. Min själs hår krullar sig.
Då föreslår jag att ni spelar det som är allra längst bort från dessa singer-songwriters på musikskalan:
"– Det är svårt. En del av mig vill vara kvar, men en annan del vill spela i Djurgården en säsong till… Nu blev det som det blev och jag är inte ett dugg ledsen på det sättet, jag är glad att få chansen med Djurgården ett år till och kunna utveckla mitt spel. Nu vet jag verkligen vad som krävs av mig för att spela här borta."
Som sagt, tror inte han kommer vara alltför nedslagen av att spela på hemmarink framöver.
No pressure Mika, alla förväntar sig ju bara att denna 18åring ska komma som frälsare och dominera i vårt slöa och ofokuserade lag!
Serious tho, fan vad kul att han kommer tillbaka och att vi kan matcha honom plus Åberg i samma kedja... släng in Linkan där också och den är fan helt unstoppable!
Tycker jag läser jäkla mkt skit om Mika här vilket är jäkligt irriterande och jag vill ge personerna en käftsmäll så de vaknar upp från drömmen.
Jag tycker också DIF och alla andra Elitserien klubbar blir överkörda av NHL men det finns inget vi eller spelarna kan göra något åt. Förjävligt? javisst.
Tycker jag det är konstigt av Mika som hockeyspelare att vilja spela i NHL? Ligan varje jäkla hockeyspelare skulle dra till om de fick chansen. - Nej inte ett dugg.
Det är hans hans dröm och vi i DIF ska inte klandra någon för att vilja förverkliga sin dröm. Vi ska uppmuntra dem, älska dem och stå upp för dem så de ger tillbaks.
De kanske inte spelar för oss sista 5 åren de har kvar men det räcker med att en svensk NHL stjärna berättar att laget i deras hjärta hemma i Sverige är DIF för att 3000+-(källa:det du...) unga hockeykillar vill börja i DIF för att ta steget till Elitserien och sedan NHL, som sig bör.
Det är bara så, tyvärr, att NHL är platsen unga killar som spelar hockey i vill till. Innan de är i Elitserien vill de dit, när de är där vill de till NHL. Precis som en fotbollsspelare vill till Allsvenskan för att senare komma utomlands. Finns det någon i DIF fotboll som skulle tackat nej om någon klubb i Premier League hade hört av sig och velat ha honom? -Nej! inte en enda. Skillnad är dock att de hade fått betala en ordentlig summa för spelaren som DIF hade bestämt.
Så inget gnäll på Mika nu! Visa att han har vårt stöd och vår uppbackning. Vill inte veta av att killen får en massa skit för att han följde sina drömmar för då kanske han inte vill ha något med DIF att göra och ger dåliga uttalanden om DIF och det lockar inte direkt unga talanger att komma till oss.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"