Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:Jag skiter i regler. Jag har mer respekt för tyska SS-soldater under andra världskriget som gjorde hemska saker - de riskerade åtminståne avrättning om de inte lydde.
Snacka om att dra det hela till sin spets...

Som flera redan påpekat har han ju hela tiden varit i Ottawas tjänst; således är det hans arbetsgivare som dikterar villkoren och han har hela tiden gjort allt för att ställa sig väl in hos dem.

Jag förstår honom. Det handlar om hans framtida arbetsgivare.

Däremot om han kommer hem och såsas omkring och ser oinspirerad ut blir jag riktigt duktigt besviken. Men att han nu, några timmar efter att ha fått ett besked om att hans dröm skjutits på framtiden, ser besviken ut i en intervju tycker jag snarare är normalt än något annat.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

DIF_Soldier skrev:
Kentta skrev:
DIF_Soldier skrev: Så Mika, vill du ha fansens tillit igen (om du över huvud taget bryr dig, men varför skulle du?) är det bäst att du går in och dominerar.
Han har redan fansens tillit, om man ser vad folk kommenterar på diverse sidor..

Han har dock inte alla "riktiga" supportrars tillit, och det med all rätt. Men gissar att så fort han gör någon poäng och kanske ett mål så är det mesta glömt hos de flesta.
Det är för att folk i allmänhet är dumma i huvudet.
Är det du som är nya bitterfittan? Han håller inte ens på DIF varför ska han stå och flåsa i micken att "Åhhh åhhh äntligen hem till Djurgården och få spela med halva gamla ssk och spelare av Printz kaliber när man snubbla på mållinjen till att få lira i NHL?
Rix

Inlägg av Rix »

Klart Mika är besviken, han ville ju spela i NHL, ingenting någon kan säga något om, det misslyckades men han kommer bli glad när han tas emot av publiken på hovet sen. Sen får vi se hur mycket vi kan kräva av han. Han höll på att slå in sig i NHL så med det i hand så kan man ju förvänta sig att han ska ta ytligare kliv i år. Men samtidigt så är han 18 år och inte fan ska hela ansvaret bäras på hans axlar.

Hursomhelst, Välkommen Hem MIKA :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:Jag skiter i regler. Jag har mer respekt för tyska SS-soldater under andra världskriget som gjorde hemska saker - de riskerade åtminståne avrättning om de inte lydde.
Snacka om att dra det hela till sin spets...

Som flera redan påpekat har han ju hela tiden varit i Ottawas tjänst; således är det hans arbetsgivare som dikterar villkoren och han har hela tiden gjort allt för att ställa sig väl in hos dem.

Jag förstår honom. Det handlar om hans framtida arbetsgivare.

Däremot om han kommer hem och såsas omkring och ser oinspirerad ut blir jag riktigt duktigt besviken. Men att han nu, några timmar efter att ha fått ett besked om att hans dröm skjutits på framtiden, ser besviken ut i en intervju tycker jag snarare är normalt än något annat.
Ja, det var till sin spets men jag står för det. Det finns bara två måsten - du måste välja och du måste dö. Allt annat är relativt.

Tror att Mika kommer göra halvbra ifrån sig. Tillräckligt dåligt för att inte göra någon nytta men tillräckligt bra för att hånflina och dra när säsongen är över.

Stocken. Det handlar inte om vad han "håller" på, det handlar om vilka som gett honom den träning och utveckling som gav honom möjligheten, trodde på honom och gav honom chansen för Ottawa att se honom.

Hade inte vi plockat honom från J20 hade han inte ens blivit draftad i första rundan. That's why.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:
Kentta skrev:
DIF_Soldier skrev: Så Mika, vill du ha fansens tillit igen (om du över huvud taget bryr dig, men varför skulle du?) är det bäst att du går in och dominerar.
Han har redan fansens tillit, om man ser vad folk kommenterar på diverse sidor..

Han har dock inte alla "riktiga" supportrars tillit, och det med all rätt. Men gissar att så fort han gör någon poäng och kanske ett mål så är det mesta glömt hos de flesta.
Det är för att folk i allmänhet är dumma i huvudet.

Hahahaaa......., Flen_Soldier är för skön alltså :lol:
Men lite tragiskt att du förmodligen inte kommer uppleva din egen 30årsdag.
Du kommer ha sprängts till små små partiklar då för länge sen, av ren jävla total vansinnes ilska :wink:

Annars rätt så väntat att Mika återvänder, men knappas som varken poängkung eller frälsare.
Men i ett HSB-grått DIF kommer han bli en frisk fläkt och livsnödvändig trendbrytare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev: Ja, det var till sin spets men jag står för det. Det finns bara två måsten - du måste välja och du måste dö. Allt annat är relativt.
Nu vet jag inte hur gammal du är men jag tycker det låter som du inte själv varit ute i arbetslivet och sett hur saker & ting fungerar, i den riktiga världen.

Mika har inga enorma kopplingar till Djurgården. Han har inte spelat här sen barnsben. Varför skulle han visa sån enorm lojalitet mot oss och pissa på sin framtida arbetsgivare? Visst, han gavs chansen här vilket han naturligtvis skall vara tacksam för men sen då...? Skall han stå och hoppa & studsa av glädje i en intervju för att han FÅR KOMMA HEM TILL ELITSERIEN OCH SPELA MOT TIMRÅ BORTA I EGONS ARENA? Eller att han får äntra isen i samma lag som världens bästa hockeyspelare Mathias Tjärnqvist? Eller kliva in i samma omklädningsrum som Hardy "årtiondets tjurtomte" Nilsson?

Vakna och slå upp ögonen.
Berra

Inlägg av Berra »

Alla människor bör ha etik och moral i kroppen. Mika och Ottawa har behandlat DIF helt åt helvete, oavsett vad reglerna säger.

Så Mika, vill du ha fansens tillit igen (om du över huvud taget bryr dig, men varför skulle du?) är det bäst att du går in och dominerar.
Någon är visst väldigt arg på Mika eller också så sov du på historielektionerna? Den liknelsen var riktigt kass...

En 18-åring kan inte bete sig mot sin framtida arbetsgivare hur som helst även om han inte kan förvänta sig en avrättning om han nu skulle vara olydig mot dem (=inte satsade för att ta en plats). För en 18årig hockeyspelare så kan det dock vara klokt för framtiden med uttalanden som att han "ska ge allt" och att han är "väldigt besviken". Samt att även ge uttryck för detta i verkligheten, detta för att ge ett intryck av att han är seriös i sitt mål att en dag spela för dem. Du skulle ju även i ärlighetens namn kunna skriva att Mika behöver dominera för att återvinna DITT förtroende, du talar ju inte för alla fans...
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev: Ja, det var till sin spets men jag står för det. Det finns bara två måsten - du måste välja och du måste dö. Allt annat är relativt.
Nu vet jag inte hur gammal du är men jag tycker det låter som du inte själv varit ute i arbetslivet och sett hur saker & ting fungerar, i den riktiga världen.

Mika har inga enorma kopplingar till Djurgården. Han har inte spelat här sen barnsben. Varför skulle han visa sån enorm lojalitet mot oss och pissa på sin framtida arbetsgivare? Visst, han gavs chansen här vilket han naturligtvis skall vara tacksam för men sen då...? Skall han stå och hoppa & studsa av glädje i en intervju för att han FÅR KOMMA HEM TILL ELITSERIEN OCH SPELA MOT TIMRÅ BORTA I EGONS ARENA? Eller att han får äntra isen i samma lag som världens bästa hockeyspelare Mathias Tjärnqvist? Eller kliva in i samma omklädningsrum som Hardy "årtiondets tjurtomte" Nilsson?

Vakna och slå upp ögonen.
Du har rätt. I riktiga världen låter sig knegaren bli knullad av systemet på en daglig basis.
Antar att allt är i sin ordning.

Bara att i det här fallet är det inte bara han som blir drabbad.

Berra, du har rätt. Jag är idiot. Klart han ska få såsa runt.
Men vad skulle man väntat sig? Han är kristen och gnagare.

...och Jacob Josefson tycker Gyllene Tider är ett bra band. Klart man märker vilka som är oärliga :D
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Humorn här är helt obetalbar. ;) Tack för att ni finns! :lol:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev: Du har rätt. I riktiga världen låter sig knegaren bli knullad av systemet på en daglig basis.

Ja, det är precis så det är. Bara att acceptera. Återkom om 10 år när ditt egna rövhål har blivit X antal centimeter bredare och meddela om det var värt det.

(Det där med Gyllene Tider och Josefson är dock jävligt illa. :| )
Senast redigerad av -daniel- den 2011-10-26 21:32:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

-daniel- hur orkar du försöka föra en saklig diskussion med historiens bittraste och mest trångsynta människa? Imponerande, haha. :D

Soldaten>> Din sjuka tomte, hur mår du egentligen?!
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

Jaa!! Äntligen lite energi i laget. Än så länge har bara fjärde kedjan stått för det.
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:-daniel- hur orkar du försöka föra en saklig diskussion med historiens bittraste och mest trångsynta människa? Imponerande, haha. :D
Det är inte jag, det är mitt alterego tillika Tamaguchi -leinad- som har tagit över spakarna.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev: Du har rätt. I riktiga världen låter sig knegaren bli knullad av systemet på en daglig basis.

Ja, det är precis så det är. Bara att acceptera. Återkom om 10 år när ditt egna rövhål har blivit X antal centimeter bredare och meddela om det var värt det.

(Det där med Gyllene Tider och Josefson är dock jävligt illa. :| )
Illa för att han tycker de är bra eller illa för att du tycker att de är bra?

Vill bara veta om jag ska börja förlora den höga respekt jag har för dig eller ej.
För personligen hatar jag Per Gessle.

SkönaDjurgårn - jag är bitter över det tråkiga beslutet.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-10-26 21:34:41, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag dreglar vid tanken av det gamla radarparet och bästa vännerna Åberg-Zibanejad förenade i en och samma kedja...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst