Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Frasse »

Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Helloman

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Helloman »

Jag har tänkt att gå på matchen på torsdag. Men missar tyvärr första perioden pga jobbet. Är det någon som vet om man kan komma in ändå efter den första perioden och se period 2 och 3?
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Helloman skrev:Jag har tänkt att gå på matchen på torsdag. Men missar tyvärr första perioden pga jobbet. Är det någon som vet om man kan komma in ändå efter den första perioden och se period 2 och 3?
Ja det går bra. Gå in via pressingången som ligger på kortsidan mot Nynäsvägen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Oooh vilket sjukt sug det är inför denna match.
(samma sort som uppstår vid magkatarr, det svider, bränner....och suger).

Tråden dränks med inspirerade inlägg.
Här har DIF verkligen lyckats, på bara 14 omgångar har man jobbat och piskat upp en förväntan som liksom dallrar i luften, ett "osäkerhetens daller"........liksom uäähh.

Det enda man är säker på är att DIF inte förmår spela som man vill .......och att till & med det ryska gruvfyllot hinner med att analysera DIFs anfallsförsök, så sakta går det

DIF möter ett pånyttfött Hv fullpumpade med både självförtroende och en vetskap om att man numera faktiskt kan prestera bra hockey i 60min.
Måste vara självplågaren i mig som med stadig hand trycker mig saktmodigt till Hovet imorgon kväll.

DIF-Hv71 1-5
(0-0,1-2,0-3)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Djurgården - HV 71 2-6

Skott: 23-30

Målskyttar: Åberg, Kempe

Publik: 6009

Tim Sandberg i kassen

DIF gör klart med David Longstaff som ny center för en topplina strax efter matchen då Mika stannar i Nordamerika. "Han kan spela både center och ytterforward och har en bra storlek. En spelare som passar in i vårt lagbygge" /Järlan
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Ja... är väl troligare att Stefan Liv skulle stå i HV-målet imorgon än att vi faktiskt vinner den här matchen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Haha, hälsar gladeligen Longstaff välkommen tillbaka till DIF. En riktig klasslirare... varför inte göra klart med Forsander, Joenvärrä och Nordin Harfaoui medan vi ändå håller på?

3-1 till DIF för övrigt, efter en ruskigt dålig hockeymatch (som vanligt när vi spelar) där vi är det minst dåliga laget och har flyt med domsluten.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

0-1.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Mäklaren skrev:Haha, hälsar gladeligen Longstaff välkommen tillbaka till DIF. En riktig klasslirare... varför inte göra klart med Forsander, Joenvärrä och Nordin Harfaoui medan vi ändå håller på?
Byter dem(i deras prime) gladeligen mot Kempe, M.Tjärnqvist, Cehlin och Carlsson i nuläget. Med det laget vi hade då var vi iallafall inte sämst i serien...
100% DJURGÅRDSJ***L
Mash

Inlägg av Mash »

Enbom skrev:Ja... är väl troligare att Stefan Liv skulle stå i HV-målet imorgon än att vi faktiskt vinner den här matchen.
Haha!

Taggat HV som startat säsongen pissdåligt rent sagt, förlust imorgon, även fast vi behöver tre pinnar imorron för att hänga med topp åtta..
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jockmaniac skrev:
Mäklaren skrev:Haha, hälsar gladeligen Longstaff välkommen tillbaka till DIF. En riktig klasslirare... varför inte göra klart med Forsander, Joenvärrä och Nordin Harfaoui medan vi ändå håller på?
Byter dem(i deras prime) gladeligen mot Kempe, M.Tjärnqvist, Cehlin och Carlsson i nuläget. Med det laget vi hade då var vi iallafall inte sämst i serien...
Förstår inte varför Kempe får sågen nu? Han är väl en av få som åtminståne är närmst godkänt.
Han och Tim E är enligt mig de bästa forwards hittills på säsongen, vilket förstås är tragiskt.

Tack för garvet om Liv btw. Hoppas på fler Liv-skämt nu när kvällspressen slutat säga åt oss att vi ska bry oss.

Undrar om Breivik tyckte det var värt? Jag menar, alla har ju glömt det redan eftersom det inte står i tidningarna.
Säg den glädje som varar
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

DIF_Soldier skrev:
Jockmaniac skrev:
Förstår inte varför Kempe får sågen nu? Han är väl en av få som åtminståne är närmst godkänt.
Han och Tim E är enligt mig de bästa forwards hittills på säsongen, vilket förstås är tragiskt.

Tack för garvet om Liv btw. Hoppas på fler Liv-skämt nu när kvällspressen slutat säga åt oss att vi ska bry oss.

Undrar om Breivik tyckte det var värt? Jag menar, alla har ju glömt det redan eftersom det inte står i tidningarna.
Man har det mest färska i bakhuvudet och hans bjudning mot Luleå håller inte ens knatteklass. Kempe kämpar men får inget utträttat till skillnad från exempelvis Tim. Sen tacklar Mario betydligt mer än både Ölvestad och Brodin nuförtiden vilket både är kul och skamligt.

Tycker inte Liv-skämten är alls roliga faktiskt. Ser fortfarande hans lilla son med rosen i handen så fort hans namn nämns. En sak är säker och det är att jag aldrig kommer skämta om den mannen. Stefan var en hockeyspelarna jag respekterade allra mest, och jämför man honom med de flesta moderna spelare, även i Djurgården(kanske tom främst i DIF), så var han en lojal, talangfull och stor människa.

Fortfarande lika tragiskt som när det precis hänt!

Vila i frid
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

DIF_Soldier skrev:
Jockmaniac skrev:

Jag håller mig ifrån att skämta om Liv för stunden, men vad sägs om det här Breivik-skämtet?

"Schema, Utöja Barnkollo:
09.00: Samling
09:30: Tjuv och polis
10:00: Kurragömma
11:00: Simtävling
11.30: Finns i sjön"

8)

Matchen vinner vi förövrigt, 4-2, tänker inte motivera det med mer än att vi det är varannan som gäller.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

6-0.

1-0 Ölvestad.
2-0 Ölvestad.
3-0 Ölvestad.
4-0 Ölvestad.
5-0 Zibanejad.
6-0 Zibanejad.
Användarvisningsbild