Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av seppuko »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:
seppuko skrev:Han var sämre än bombom ikväll, och hade bombom sagt sådär hade ni varken brytt eller eller sagt att han saknar verklighetsuppfattning. Men förstår vad du menar och eftersöker det med :)
Kan tillägga att jag inte såg matchen så har noll uppfattning om hans egen insats. Men det är i sammanhanget oväsentligt. ;)
Jag så delar av matchen, tänkte dock inte på Wallins "alla misstag".

Däremot om DIF hade gjort en så bra match i Scandinavium som luleå, då hade jag inte orkar gnälla efter en förlust.
Vilken tempostarkt lag man har alltså, klart avundsjuk.
Det är ju sån hockey DIF borde spela
Sant, eller i alla fall haft en högre lägstanivå. Det är ju inte försvarbart att falla tillbaka varannan match. Men säsongen är lång, för alla lag.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag undrar egentligen om Mika är helt tänkt som center, jag personligen hoppas det. Speciellt med tanke på att han verkade vara helt bortkommen som vinge när han fick chansen i NHL.

Åberg - Zibanejad - Nilson

Men tror faktiskt nästan att Otto kommer vara kvar i förstalinan. Som han spelat senaste veckorna hör han hemma där också; den enda från gamla gardet som varit godkänd.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:Jag undrar egentligen om Mika är helt tänkt som center, jag personligen hoppas det. Speciellt med tanke på att han verkade vara helt bortkommen som vinge när han fick chansen i NHL.

Men tror faktiskt nästan att Otto kommer vara kvar i förstalinan. Som han spelat senaste veckorna hör han hemma där också; den enda från gamla gardet som varit godkänd.
Mika är tänkt som en offensiv ytterforward som kommer att gå in i vissa tekningssituationer. Detta enligt Hardy.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:
-daniel- skrev:Jag undrar egentligen om Mika är helt tänkt som center, jag personligen hoppas det. Speciellt med tanke på att han verkade vara helt bortkommen som vinge när han fick chansen i NHL.

Mika är tänkt som en offensiv ytterforward som kommer att gå in i vissa tekningssituationer. Detta enligt Hardy.
Detta var vad Hardy sa på senaste medlemsmötet ja. Mycket vatten har flutit under broarna sen dess.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev:
pulverapa skrev:

Detta var vad Hardy sa på senaste medlemsmötet ja. Mycket vatten har flutit under broarna sen dess.
Montén sa i en intervju som gjordes ikväll att han helst såg honom i centerrollen, så han lär nog spela center på heltid. Vilket är bra tycker jag.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:
-daniel- skrev:
pulverapa skrev:

Montén sa i en intervju som gjordes ikväll att han helst såg honom i centerrollen, så han lär nog spela center på heltid. Vilket är bra tycker jag.
Ja det låter bra.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Lite för mycket centrar känns det som när man gör en eventuell laguppställning. Väljer att köra Zibbe på yttern bara för att rätt spelare ska spela respektive petas.

Pontus Åberg - Kristofer Ottosson - Marcus Nilson
Mario Kempe - John Norman - Mika Zibanejad
Tim Eriksson - Jonas Almtorp - Patrick Cehlin
Jimmie Ölvestad - Christian Eklund - Daniel Brodin

Övrigt: Mathias Tjärnqvist spelas endast PP.

Fan, spela så här en gång Hardy och se vart det leder!
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Struten skrev:Lite för mycket centrar känns det som när man gör en eventuell laguppställning. Väljer att köra Zibbe på yttern bara för att rätt spelare ska spela respektive petas.

Pontus Åberg - Kristofer Ottosson - Marcus Nilson
Mario Kempe - John Norman - Mika Zibanejad
Tim Eriksson - Jonas Almtorp - Patrick Cehlin
Jimmie Ölvestad - Christian Eklund - Daniel Brodin

Övrigt: Mathias Tjärnqvist spelas endast PP.

Fan, spela så här en gång Hardy och se vart det leder!
Håller med fullständigt. Är jävligt less på att se Mathias Tjärnqvist i spelet 5 mot 5, fullständig skandal. Skridskoåkning som en elefant med stövlar kombinerat med sina fyrverkeripjäser till avslut.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Nilson-Ottosson-Ölvestad
Zibanejad-Norman-Åberg
Eriksson-Almtorp-Kempe
Cehlin-Eklund-Brodin
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ölvestad - Otto - Cehlin
Tim - Norman - Kempe
Fimpen - Almtorp - Brodin

Extra (och i PP): M.Tjärnqvist
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Var det inte center han skulle bli? Det är väl det dom har tjatat om att det är en center som behövs. Och skulle vara i linan bakom Spezza som är center. Tror inte Ottawa kommer tycka det är okej att låta han vara forward.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Stocky skrev:Var det inte center han skulle bli? Det är väl det dom har tjatat om att det är en center som behövs. Och skulle vara i linan bakom Spezza som är center. Tror inte Ottawa kommer tycka det är okej att låta han vara forward.
Känns inte som man bryr sig så mycket vad ottawa säger längre
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Stocky skrev:Var det inte center han skulle bli? Det är väl det dom har tjatat om att det är en center som behövs. Och skulle vara i linan bakom Spezza som är center. Tror inte Ottawa kommer tycka det är okej att låta han vara forward.
Ärligt talat så är det bara att skita i vad Ottawa tycker. Vilken pissklubb det är.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ottawas åsikt är naturligtvis irrelevant, men det gäller att spela Mika där han får ut så mycket som möjligt av sitt spel. Var det inte vi som skrikit efter "klass-centrar" hit och dit? Nu vänder en spelare hem igen som varit ett fitthår från att ta en ordinarie plats bredvid klasslirare i NHL och då vill man sätta honom som ytterforward? Förstår ingenting.

Har uttryckt mig tidigare om att man kanske inte ska ha föööör höga krav på honom men nog fan finns det potential att bli bättre än någon random kanadick / amerikan i 25-årsåldern som aldrig varit riktigt nära att ens knipa en plats i NHL.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Ni tror inte Mika vill slipa på dom sakerna som hans kommande NHL klubb vill att han ska bli bra på då? Jag tror nog han gör vad som helst för att dom ska bli nöjda. Djurgården kommer också vilja hålla en god kontakt med Ottawa för det här är inte sista gången dom kommer sno spelare från oss. Tror knappast att vi/DIF skiter i vad dom tycker. Tror man det är man bra naiv.
Skriv svar