Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Man kan inte dumpa Cehlin, Norman och Brodin. Då kan man lika gärna strunta i hela juniorverksamheten om man bara nöjer sig med spelare som Zibbe och Krüger som drar till NHL på en gång? Det är ju spelare som CEhlin, Norman och Brodin som INTE är tillräckligt bra för att dra dit som vi måste värna om. Hur många poäng gjorde spelare som Kristofer Ottosson sina första 2-3 år i ES? Och eller superstjärna Niklas Persson?

TÅLAMOD
Expert.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Man kan inte dumpa Cehlin, Norman och Brodin. Då kan man lika gärna strunta i hela juniorverksamheten om man bara nöjer sig med spelare som Zibbe och Krüger som drar till NHL på en gång? Det är ju spelare som CEhlin, Norman och Brodin som INTE är tillräckligt bra för att dra dit som vi måste värna om. Hur många poäng gjorde spelare som Kristofer Ottosson sina första 2-3 år i ES? Och eller superstjärna Niklas Persson?

TÅLAMOD
Fullständigt enig i ovanstående!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

SirDIFalot skrev:Man kan inte dumpa Cehlin, Norman och Brodin. Då kan man lika gärna strunta i hela juniorverksamheten om man bara nöjer sig med spelare som Zibbe och Krüger som drar till NHL på en gång? Det är ju spelare som CEhlin, Norman och Brodin som INTE är tillräckligt bra för att dra dit som vi måste värna om. Hur många poäng gjorde spelare som Kristofer Ottosson sina första 2-3 år i ES? Och eller superstjärna Niklas Persson?

TÅLAMOD
Snarare är det väl så att om spelare går bakåt i utvecklingen kan man lika gärna strunta i dom.
Nu är ju inte säsongen över än men börjar tvivla på samtliga dessa tre. Tyvärr...
Och att jämföra med tex Ottossons poängskörd i ungefär samma ålder känns inte rättvist då han knappast hade så pass framstående roll som någon av dessa då. När han väl fick chansen på riktigt tog han den på riktigt och smällde in 25 mål.
Användarvisningsbild
supreme

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av supreme »

Cehlin, Norman och Brodin är ju också spelare som definitivt kan höja sig, möjligen under annan ledning. Kempe likaså, då han hittills haft sjukt svårt med produktiviteten.
Men det är nog svårt när spelare som M. Tjärnqvist verkar slagit rot i toppkedjorna...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

jensa85 skrev:

TÅLAMOD
Snarare är det väl så att om spelare går bakåt i utvecklingen kan man lika gärna strunta i dom.
Nu är ju inte säsongen över än men börjar tvivla på samtliga dessa tre. Tyvärr...
Och att jämföra med tex Ottossons poängskörd i ungefär samma ålder känns inte rättvist då han knappast hade så pass framstående roll som någon av dessa då. När han väl fick chansen på riktigt tog han den på riktigt och smällde in 25 mål.
Handlar inte riktigt om att bara "ta chansen när man får den" heller. Handlar nog mest om att utvecklas som spelare. Tror inte Niklas Persson hade smällt in 40 poäng bara för att du satte han i förstakedjan när han var 20 bast.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jim Morrison skrev:
jensa85 skrev:

TÅLAMOD
Handlar inte riktigt om att bara "ta chansen när man får den" heller. Handlar nog mest om att utvecklas som spelare. Tror inte Niklas Persson hade smällt in 40 poäng bara för att du satte han i förstakedjan när han var 20 bast.
Jo men nu tycker JAG att ingen av dessa verkar utvecklas nämnvärt. Snarare tvärtom isf.
Och jämförelsen med Otto var det ju inte jag som gjorde. Svarade bara med att han när han fick en mer framstående roll i laget gjorde 25 mål det året.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Sen är inte allt så enkelt att det kan mätas i poäng, Norman som exempel är Djurgårdens hårdast jobbande spelare i alla byten. Tror inte det finns någon som kämpar lika hårt som honom och har den frekvsen i åkningen och i det defensiva tänkten, och gör SJUKT stor nytta. Sen att han inte producerar som man hoppats på är en annan femma...i nuläget är han definitivt ingen toppcenter, men en ruskigt kompetent 3:e center skulle jag vilja påstå.

Cehlin har ju stora möjligheter att få till det, men har liksom inte riktigt lyckats. Får se vad som händer efter den här säsongen men jag tror fortfarande på Patrik. Brodin har ju ffs varit skadad 90% av säsongen och har knappast hunnit visa om han växt till sig.

Nä Jensa, jag förstår din frustration för jag känner ibland likadant men det där vart bara too much.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

supreme skrev:Cehlin, Norman och Brodin är ju också spelare som definitivt kan höja sig, möjligen under annan ledning. Kempe likaså, då han hittills haft sjukt svårt med produktiviteten.
Men det är nog svårt när spelare som M. Tjärnqvist verkar slagit rot i toppkedjorna...
Nu är jag ju oerhört bitter på det mesta som handlar om Djurgården för tillfället. Men det där med att spelare "kan höja sig" tjatet känns väldigt uttjatat. Har låtit likadant sedan förra årets fiaskosäsong om de flesta spelarna. När inget händer känns det oväsentligt om dom "kan" höja sig när dom ändå aldrig gör det.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

jensa85 skrev: Jo men nu tycker JAG att ingen av dessa verkar utvecklas nämnvärt. Snarare tvärtom isf.
Och jämförelsen med Otto var det ju inte jag som gjorde. Svarade bara med att han när han fick en mer framstående roll i laget gjorde 25 mål det året.
Visst, men utvecklas nämnvärt? Potentialen finns ju där. Alla kvalitéer finns där, det gäller bara att sätta ihop dom. Cehlin, t.ex, har alltid producerat när han har spelat mot jämnåriga. Han var Sveriges bästa spelare mot alla Kanadas supertalanger i JVM och var genomgående bra hela turneringen.

Men återigen, kolla Niklas Perssons första säsonger i Elitserien.

47 1 2 3 (20 år)
49 2 5 7 (21 år)
48 3 4 7 (22 år)

Det var först när Leksand åkte ur till Allsvenskan vid 23 års ålder som Persson började producera och hans första bra poängmässiga säsong i Elitserien vid 25 års ålder. Och kolla på honom nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

-daniel- skrev:Sen är inte allt så enkelt att det kan mätas i poäng, Norman som exempel är Djurgårdens hårdast jobbande spelare i alla byten. Tror inte det finns någon som kämpar lika hårt som honom och har den frekvsen i åkningen och i det defensiva tänkten, och gör SJUKT stor nytta. Sen att han inte producerar som man hoppats på är en annan femma...i nuläget är han definitivt ingen toppcenter, men en ruskigt kompetent 3:e center skulle jag vilja påstå.

Cehlin har ju stora möjligheter att få till det, men har liksom inte riktigt lyckats. Får se vad som händer efter den här säsongen men jag tror fortfarande på Patrik. Brodin har ju ffs varit skadad 90% av säsongen och har knappast hunnit visa om han växt till sig.

Nä Jensa, jag förstår din frustration för jag känner ibland likadant men det där vart bara too much.
Som sagt så är jag mer frustrerad över det mesta än jag varit på mycket mycket länge.
Norman jobbar stenhårt, absolut. Inget snack om saken. Men personligen hade jag betydligt högre förväntningar på honom än vad han hittills visat. Speciellt offensivt. Samma sak med Cehlin som visserligen har en fin skridskoåkning. Men allvarligt talat, det enda han gör är att åka för fort för hans eget bästa med sin "lite" för långa klubba och tappar både balans och puck i 95% av fallen.
Att han dessutom gång på gång bevisat att han totalt saknar målkänsla höjer väl inte hans helhetsbetyg.

Brodin tycker jag är en oerhört begränsad spelare som har en övertro på sin egen teknik, vilket ofta resulterar i mycket tappade puckar i anfallszon. Det visade han inte minst i fjol. I år har han ju varit skadad absolut. Men när han inte spelar "sitt spel" alltså att åka runt och smälla på motståndare, vara smått elak, irritera motståndare så känns han totalt överflödig.
Och i år har jag inte sett någonting av det, än så länge iaf. Kanske kommer.

Ja, jag är en riktig jävla bitterfitta i nuläget :wink:
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jim Morrison skrev:
jensa85 skrev: Jo men nu tycker JAG att ingen av dessa verkar utvecklas nämnvärt. Snarare tvärtom isf.
Visst, men utvecklas nämnvärt? Potentialen finns ju där. Alla kvalitéer finns där, det gäller bara att sätta ihop dom. Cehlin, t.ex, har alltid producerat när han har spelat mot jämnåriga. Han var Sveriges bästa spelare mot alla Kanadas supertalanger i JVM och var genomgående bra hela turneringen.

Men återigen, kolla Niklas Perssons första säsonger i Elitserien.

47 1 2 3 (20 år)
49 2 5 7 (21 år)
48 3 4 7 (22 år)

Det var först när Leksand åkte ur till Allsvenskan vid 23 års ålder som Persson började producera och hans första bra poängmässiga säsong i Elitserien vid 25 års ålder. Och kolla på honom nu.
Nu är det ju som sagt svårt att jämföra två helt olika spelare. Där den ena dessutom är en tvåvägscenter och den andra en offensiv ytterforward.
Självklart kan Cehlin utvecklas mera. Men jag börjar faktiskt tvivla på hans kunskaper som en producerande spelare på Elit och senior-nivå.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

jensa85 skrev: Nu är det ju som sagt svårt att jämföra två helt olika spelare. Där den ena dessutom är en tvåvägscenter och den andra en offensiv ytterforward.
Självklart kan Cehlin utvecklas mera. Men jag börjar faktiskt tvivla på hans kunskaper som en producerande spelare på Elit och senior-nivå.
Han hade 16 poäng på 48 matcher som 19-åring förra säsongen, som dessutom var en dålig säsong av laget. Nu har laget börjat ännu jävla sämre och vi har knappt något offensivt spel och han har 3 poäng på 14 matcher. Som 20-åring.

Oroa dig inte, Cehlin kommer att producera på elit-nivå. Och att han helt saknar målsinne är ju skitsnack, det har bara satt sig i huvudet på honom - och det ÄR faktiskt svårare på seniornivå. Men man gör inte sådana här mål om man saknar målsinne;

jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jim Morrison skrev:
jensa85 skrev: Nu är det ju som sagt svårt att jämföra två helt olika spelare. Där den ena dessutom är en tvåvägscenter och den andra en offensiv ytterforward.
Han hade 16 poäng på 48 matcher som 19-åring förra säsongen, som dessutom var en dålig säsong av laget. Nu har laget börjat ännu jävla sämre och vi har knappt något offensivt spel och han har 3 poäng på 14 matcher. Som 20-åring.

Oroa dig inte, Cehlin kommer att producera på elit-nivå. Och att han helt saknar målsinne är ju skitsnack, det har bara satt sig i huvudet på honom - och det ÄR faktiskt svårare på seniornivå. Men man gör inte sådana här mål om man saknar målsinne;

Ingen blir gladare än jag om du har rätt.
Visst har han gjort något fint mål nån gång. Men det får inte "sitta i en spelares huvud" under tre säsonger som det är på väg att bli med nuvarande. Då tror jag inte att det är där problemet sitter. Utan snarare att det är så enkelt att han inte har det i sig naturligt.
Men som sagt, jag är den första som ställer mig i hyllningskören om han motbevisar mina tankar.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Inte för man hade stora förhoppningar att se Linkan i DIF igen. Men fick svar från Järlan ang Linkan.

Järlan
Bedömningen från alla oss runt laget är att Linkan inte kommer att göra laget bättre.
Att gå in på detaljer och faktorer för det beslutet skulle inte gagna någon
Skrev att det hade varit kul att få se han i DIF igen och att vi fans skulle få tacka av honom den dagen han läger skridskorna på hyllan. Menade att man kanske skulle visa mer tacksamhet mot en som räddat vår klubb från ev. allsvenskt spel.
Linkan har tidigare gjort mycket för DIF och därför hjälper vi nu honom med att han får träna med våra juniorer och Hockeygymnasium
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bedömningen från alla oss runt laget är att Linkan inte kommer att göra laget bättre.
Att gå in på detaljer och faktorer för det beslutet skulle inte gagna någon
Två stora, feta, jävla frågetecken på den meningen. JO, han kommer att göra laget bättre. Det enda som får sig en törn är Hardy Nilssons jävla ego. Och att inte gå in på detaljer kring varför han inte skulle göra laget bättre är ju bara skrattretande och bevisar ännu en poäng - det är för att det är Hardy Nilsson som har bestämt det. Inget annat.
Låst