Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Heaty »

Jag ser hellre ett djurgårn utan Hardy och med linkan än tvärtom.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Om nu Mika stannar i NHL, hur mycket smet kommer vi få resp. AIK?
Jag är inte arg, och inte besviken.
JesperDIF

Inlägg av JesperDIF »

Stulle skrev:Om nu Mika stannar i NHL, hur mycket smet kommer vi få resp. AIK?

En piss i stilla havet! Sinnesjuka avtal Sverige har med NHL. Ishockeyförbundet borde läggas ner omedelbart!
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Antagligen inte tillräckligt. Men om de för för sig att köpa upp kontraktet för att få spela honom i AHL då kanske vi får lite pengar. Jag vet inte. Någon som vet mer om det här?
lefflan

Inlägg av lefflan »

Lutar åt spel i NHL för Mika Zibanejad:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3838606.ab

Jävla mupp-NHL!!!
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

Verkar alltså inte bli någon Zibbe trots allt. Det är tyvärr bara att konstatera att hockeyvärlden är totalt jävla oseriös. Det är just sådant här som gör så att fotboll känns mer på riktigt. Må fotboll aldrig bli en stor sport borta i staterna!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Intervju med Bremberg och lite filmklipp i Aftonbladets senaste "After Ice". Ställer också några frågor till Nichlas Falk. Kul att se Linkan skrinna runt i DIF-tröjan.

I programmet framgick också att Pontus Åberg tjänar 18 000 kr i månaden, jämfört med t.ex. Niclas Wallin 350 000, Davidsson 385 000 och Harju 270 000 kr.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

diffarn1 skrev:
Antagligen inte tillräckligt. Men om de för för sig att köpa upp kontraktet för att få spela honom i AHL då kanske vi får lite pengar. Jag vet inte. Någon som vet mer om det här?
Jag är fortfarande kluven när det gäller detta avtal med AHL. Finns det konkreta bevis på att ett sådant avtal har skrivits? Finns det ens grunder för att skriva ett sånt avtal från elitseriehåll som NHL inte kan ändra på enligt rådande stadgar? Min uppfattning var att det fanns ett muntligt avtal mellan Mika och staben att om det inte blir NHL så blir det DIF och även om muntliga avtal är bindande så vet vi ju hur det är med den saken. Det betyder ju i så fall att även om det finns ett muntligt "avtal" så kan ju staben göra bäst dom vill med Mika.

Någon som har mer ost på cheesen än jag?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skulle Zibbe hamna i en junisliga i Kanada istället för spel i DIF vet jag inte hur jag skulle reagera.

Killen har ju faktiskt kontrakt med oss så antingen skall han väl spela här eller i NHL?

eller har jag helt missuppfattat hur avtalet fungerar?

Dock inte alls förvånande så här är det hela tiden. DIF-spelare plockas för tidigt och hamnar i farmarlag medan spelare som BIF-backen skickas hem.

Och att Ottawa hellre vill ha killen i Kanada förvånar mig inte alls heller.

Problemet är bara det att det ALLTID är vi som står som förlorare mot NHL.

Dags för elitserielagen att förhandla med NHL om avtal för jag skiter i om det inte kommer med NHL-spelare till VM eller OS för den delen.

Som lök på laxen blir det väl säkert så att Mika blir kvar i Nordamerika, men släpps till junis-vm och på detta sätt torskar inte landslaget något heller på det hela.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

xxwinniehxx skrev:Verkar alltså inte bli någon Zibbe trots allt. Det är tyvärr bara att konstatera att hockeyvärlden är totalt jävla oseriös. Det är just sådant här som gör så att fotboll känns mer på riktigt. Må fotboll aldrig bli en stor sport borta i staterna!
Avtalen med NHL må vara fattiga, men hur kan du påstå att fotbollen är seriösare? Det är ju ett skämt :D
WK4

Inlägg av WK4 »

Lite mer uttalanden att försöka tolka in det ena eller andra svaret i hittar man här (skrivet innan nattens match): http://senators.nhl.com/club/news.htm?id=597423

"Zibanejad decision looming for Senators

Swedish rookie centre Mika Zibanejad suits up for his ninth National Hockey League game tonight in Raleigh. And that means decision time has arrived for the prized 18-year-old prospect as it pertains to his immediate future.

The Senators must now decide whether to keep their top pick (sixth overall) in the 2011 NHL Entry Draft in Ottawa for the balance of the season — playing his 10th game will trigger his entry-level deal — or return him to Djurgarden of the Swedish Elite League, where he still has one year left on his contract. It's anything but an easy call for Sens general manager Bryan Murray, who admits Zibanejad is feeling the pressure of it all.

"It’s all kind of building up on him," Murray said of the moment of truth for Zibanejad. "We want to be fair. Paul loves him in his own end — he thinks defensively, he does a good job — but with the puck, he hasn’t done as much as we suspect he will in the future.

"I don’t know that he’s absolutely NHL ready at the moment. But I believe this of young people, though — as they play games, they get better, they get more comfortable, they get more confidence. They get a position on the team that allows them to play to the level they want to play at."

And Murray believes that once the pressure of the nine-game deadline is off, Zibanejad should elevate his game. But the decision will be made with his long-term future in mind.

"The decision is (about) what’s best for him, not what’s best for us, at this very moment," Murray said Monday before the Senators headed to Raleigh. "You can only speculate, but you have to believe as young players play games and get a little more in tune with everything that goes on, that they get better. He’s a big guy. He’s a good skater ... as he gets more comfortable going forward and sees that there’s security in being here, he probably would get better.

"The bottom line is, we want to do what’s right for him. As the week progresses, we will have to make the call.""
If you're not confused, you're misinformed
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF skall kräva ett svar i dag, inte "as the week progresses" utan svaret skall komma idag. Gör det inte det så stryker vi Zibanejad helt från handlingarna och säger FUCK OFF till Ottawa.

Det räcker nu för helvete. Visa åtminstone 1mm stake DIF, tack.
gurra

Inlägg av gurra »

Ge Linkan ett try-out kontrakt på en sisådär 10 matcher nu för i helvette. Erbjud honom att spela gratis eller vad som helst och om det lyfter laget så signa honom och ge honom en deal som han förtjänar. Gör det bara!!!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Förhelvete DIF, nu får det räcka. Visa lite stake nu och va så snälla och STRYK 18åringen! Rakt av bara....

Vi ska överhuvudtaget sänka förväntningarna på Zibanejad lite tycker jag! Han är duktig, och såklart att vi vill ha hem honom, men han är ingen jävla gud! Så släpp taget lite nu.

Han skulle ändå vara förlorad till nästa säsong, och denna iväg med juniorlandslaget osv!

Kommer han, visst underbart! Men titta er omkring efter annat nu (antar jag att ni redan börjat göra)

Inget svar inom 24h = Stryk Zibanejad.

Just nu hoppas jag mer på att vi får in en ny center för första kedjan, som vi kanske även hade kunnat ha nytta av till nästa säsong, eller mer en så!
Vem fan vet..

Kämpa DIF
Spela fult
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3838606.ab

"– Allt hänger på vad vi anser oss tjäna på att han spelar där. Kommer han att lära sig mer av att spela i Sverige? Om han spela i en juniorliga här borta kunde vi se honom varje dag och då vore det lite annorlunda. Att inte ha uppsyn över honom det kommande året skulle kännas lite bekymmersamt, menar han."

Ser illa ut.
Avskaffa tre mot tre.
Låst