Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Dusan Umicevic skrev nyss på Twitter att Danielsson hade ett kontrakt klart med Brynäs när MoDo lirade i kvalserien, men eftersom dom klarade sig så blev han kvar.
Undra om han kommer tillbaka till DIF någongång.. Verkar inte som det!
Danielsson hade väl direkt inte gjort några underverk i DIF just nuKentta skrev:Dusan Umicevic skrev nyss på Twitter att Danielsson hade ett kontrakt klart med Brynäs när MoDo lirade i kvalserien, men eftersom dom klarade sig så blev han kvar.

Han lyckas rätt bra poängmässigt, men när han var hos oss 09/10 tyckte jag sådär om honom. Har inte följt honom sedan dess. Men visst, honom istället för Carlsson.
Verkar också lagom begåvat att satsa pengarna på Carlsson istället för att få hem Nicky D.Kentta skrev:Dusan Umicevic skrev nyss på Twitter att Danielsson hade ett kontrakt klart med Brynäs när MoDo lirade i kvalserien, men eftersom dom klarade sig så blev han kvar.
Men visst, DIF kanske inte kunde matcha Brunäs bud.
- Ja-ke den andre
2 perioder kvar av Mikas 9 matcher. Gjorde inget större avtryck i första perioden.

Det är väl bara att förbereda sig på det värsta.. Snart kommer bomben, Linkan går till.. Vart tror ni att han hamnar till slut? Här får han tydligen inte avlsluta sin karriär.. Så grymt j*vla synd!
- Ja-ke den andre
En period kvar innan beslut om Mika ska tas.
Mika har varit ganska anonym hittills i matchen. Var dock ganska nära på att göra mål köksvägen. Men annars inte så mycket.
Nu går jag och lägger mig. Känner mig ganska säker på att Mika kommer vara på väg tillbaka till Sverige när jag vaknar i morgon.
Hoppas jag inte jinxa nu.
Mika har varit ganska anonym hittills i matchen. Var dock ganska nära på att göra mål köksvägen. Men annars inte så mycket.
Nu går jag och lägger mig. Känner mig ganska säker på att Mika kommer vara på väg tillbaka till Sverige när jag vaknar i morgon.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Riktigt fint det här, 10 min kvar av matchen och Mika har nollor i alla kolumner utom speltid, där det står 10.32. Håll tätt nu, Mika!Ja-ke den andre skrev:En period kvar innan beslut om Mika ska tas.

- SkönaDjurgårn
Japp, nollor i alla intressanta kolumner och 14.36 i speltid. Skicka för f-n hem honom nu, Ottawa.
3-2 till Ottawa efter straffar där Jason Spezza satte GWG.
3-2 till Ottawa efter straffar där Jason Spezza satte GWG.
Från nhl.com och deras recap av matchen (http://www.nhl.com/ice/recap.htm?id=201 ... d=sb:recap):
"Mika Zibanejad, the Senators' top pick (No. 6) in the Entry Draft this past June, reached the nine-game threshold -- and the Senators now have to decide whether to return him to Djurgarden, his Swedish Elite League team, or keep him on the NHL roster for the remainder of the season. Zibanejad, the youngest player in franchise history (18 years, 172 days), has one assist and is minus-3.
Ottawa general manager Bryan Murray said Tuesday night that the team management will meet with Zibanejad on Wednesday or Thursday to discuss his future. For now, no decision has been made.
"It's about, Will he benefit from playing in the League?" Murray said. "Will he learn more playing here than going back to Sweden? If he were playing here in the junior system, where we could see him every day, it might be different. Not having a daily view of him if he went back (to Sweden) makes it a little more complicated from my point of view.""
Aftonbladets rewrite på ovanstående: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3838606.ab
Jag känner mig inte lika övertygad om att Murrays uttalande ska tolkas som att Mika blir kvar i Ottawa som Bjurman verkar vara.
Man kan alltså inte räkna med något besked idag ser det tyvärr ut som.
"Mika Zibanejad, the Senators' top pick (No. 6) in the Entry Draft this past June, reached the nine-game threshold -- and the Senators now have to decide whether to return him to Djurgarden, his Swedish Elite League team, or keep him on the NHL roster for the remainder of the season. Zibanejad, the youngest player in franchise history (18 years, 172 days), has one assist and is minus-3.
Ottawa general manager Bryan Murray said Tuesday night that the team management will meet with Zibanejad on Wednesday or Thursday to discuss his future. For now, no decision has been made.
"It's about, Will he benefit from playing in the League?" Murray said. "Will he learn more playing here than going back to Sweden? If he were playing here in the junior system, where we could see him every day, it might be different. Not having a daily view of him if he went back (to Sweden) makes it a little more complicated from my point of view.""
Aftonbladets rewrite på ovanstående: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3838606.ab
Jag känner mig inte lika övertygad om att Murrays uttalande ska tolkas som att Mika blir kvar i Ottawa som Bjurman verkar vara.
Man kan alltså inte räkna med något besked idag ser det tyvärr ut som.
Senast redigerad av WK4 den 2011-10-26 07:14:51, redigerad totalt 2 gång.
If you're not confused, you're misinformed
Här slits man mellan hopp och förtvivlan...
Kom hem bara! Ottawa är ju sämre än Bajen!
Kom hem bara! Ottawa är ju sämre än Bajen!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Jim Morrison
Vet ni vad? Det skulle fan inte förvåna mig om Ottawa bestämmer sig för att bänka honom i 2-3 matcher för att tänka för att sedan skicka honom till AHL - där dom kan ha större koll på honom. Fy fan.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3838606.ab
Det lutar inte åt spel i NHL, det lutar åt spel i AHL. Ni ser ju att han till och med nämner spel i en kanadensisk juniorliga. Vad som helst förutom Djurgården. Jag spottar fan på Ottawa så som dom spottar på oss. Äckliga skitklubb.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3838606.ab
Det lutar inte åt spel i NHL, det lutar åt spel i AHL. Ni ser ju att han till och med nämner spel i en kanadensisk juniorliga. Vad som helst förutom Djurgården. Jag spottar fan på Ottawa så som dom spottar på oss. Äckliga skitklubb.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Börjar likna en fars den här Zibanejad-soppan. Snälla Djurgården, får vi inget rakt besked idag är det verkligen läge att droppa tanken på att Mika vänder hemåt. Gå vidare.
Tack.
Tack.
-
TRUE THAT! In med Wikegård båset igen och Linkan där framme!Jockmaniac skrev:Ett helt jävla tifo om man frågar mig. Linkan har utträttat betydligt mer i DIF än vad Hardy gjort. Nilsson kan dra till någon allsvensk klubb och leva på Mats Waltins meriter istället.
Linkan + Wikegård for presidents
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Har känts som en fars länge. Nu börjar det fan bli buskis-klass på den.-daniel- skrev:Börjar likna en fars den här Zibanejad-soppan. Snälla Djurgården, får vi inget rakt besked idag är det verkligen läge att droppa tanken på att Mika vänder hemåt. Gå vidare.
Tack.
Ottawa kommer bli den nya hatklubben alla kategorier om de får för sig att lira honom i typ AHL. Och Zibbe, som hela tiden sagt att AHL inte är ett alternativ, kommer tappa rejält i mina ögon. Alldeles oavsett ska Linkan in. Om Ottawa drar ut ytterligare på Zibanejad-beslutet finns det inget annat alternativ än att ta in Linkan per omgående.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Så länge Hardy är tränare för DIF så kommer vi inte få hit Linkan. Hardy är alldeles för tjurig för att ändra åsikt, tror det här har blivit en principfråga för gubben. Om något blir en principfråga för honom så är frågan helt låst. 
EDIT: stavar som en lutfisk.

EDIT: stavar som en lutfisk.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-10-26 08:39:00, redigerad totalt 1 gånger.