Håller med ..varför inte testa honom???..spelet har gått i stå ...man ser ingen glädje där ute .Skywalker skrev:Linkan är 38år. Han har inte många år kvar, dessutom var han sådär i hv och fick sen sparken så han lär väl inte kräva en megafet lön och ligga högt upp på andra lags önskelistor som är beredda att hosta upp massa pengar för honom. Eller?
Värva honom för helvete!
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
- Jim Morrison
Ingen glädje på läktaren heller. Detta lag som bär Djurgårdentröjor har tagit musten ur dom flesta tror jag nog. Linkan skulle ge tillbaka glädjen.spocksbeard skrev:Håller med ..varför inte testa honom???..spelet har gått i stå ...man ser ingen glädje där ute .Skywalker skrev:Linkan är 38år. Han har inte många år kvar, dessutom var han sådär i hv och fick sen sparken så han lär väl inte kräva en megafet lön och ligga högt upp på andra lags önskelistor som är beredda att hosta upp massa pengar för honom. Eller?
Värva honom för helvete!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Ja är för mycket negativt o gnäll blir en dålig spiral....vet inte vad som gått snett men ser ut som dom saknar glädjen o viljan ....tycker man borde göra nått för o få igång laget...Linkan kanske inte är fel väg o gå???Jim Morrison skrev:Ingen glädje på läktaren heller. Detta lag som bär Djurgårdentröjor har tagit musten ur dom flesta tror jag nog. Linkan skulle ge tillbaka glädjen.spocksbeard skrev:Håller med ..varför inte testa honom???..spelet har gått i stå ...man ser ingen glädje där ute .Skywalker skrev:Linkan är 38år. Han har inte många år kvar, dessutom var han sådär i hv och fick sen sparken så han lär väl inte kräva en megafet lön och ligga högt upp på andra lags önskelistor som är beredda att hosta upp massa pengar för honom. Eller?
Värva honom för helvete!
Angående Linkan, kan det inte vara så att han spelar upp sig, så han blir matchtränad igen med junisarna, och HV betalar, sen när han är igång igen så signar DIF honom ?
- Christopher J
1:a på veckans topplista borde vara Linkan i Djurgårdsdressen igen, annars kan den ansvarige för listan avgå!
Känner att jag har tålamod med laget och lagbygget som sådant men det börjar verkligen tryta nu. Köper att man vill ha en lagmaskin som jobbar hårt och vinner matcher därigenom. Man vill ju ha långa anfall med mycket puckinnehav osv.
I dagsläget har vi inte varit i närheten av att prestera en hel match, perioder här och där räcker ju inte så något behöver göras det borde ju alla inse.
Zibbe väntas in och det lär ge en kick men samtidigt så är det en färsk spelare på den här nivån och att lägga någon sorts frälsarkrav på honom ÄR rätt mycket begärt.
Linkan känns som den perfekta lösningen. Han har en sjuk förmåga att hålla och skydda pucken vilket ju är allmänt känt och det borde ju rimligen passa rätt bra in i det där med långa anfall. Vi gör lite mål och är det någon som kan leverera passningar så är det Linkan. Klubban i isen så kommer läget för eller senare i de flesta byten. Varsomhelst i anfallszon så har han förmågan att leverera assist. Knackigt PP - en spelform som är som gjord för Linkan. Hans egenskaper kommer än mer till sin rätt och dessutom på en lite större yta.
Kunde vi plocka in Hannula två gånger för att ge honom chansen att komma igång ska det väl ändå inte vara så jävla svårt att ge en legendar som Linkan ett kontrakt över jul & nyår. Då försvinner ju ändå Zibbe och kanske Åberg till JVM.
Som påpekats så skulle det ge ett jättelyft för fansen och om han så skulle gå poänglös året ut så skulle vi knappast prestera sämre.
Sjukt frustrerande!
I dagsläget har vi inte varit i närheten av att prestera en hel match, perioder här och där räcker ju inte så något behöver göras det borde ju alla inse.
Zibbe väntas in och det lär ge en kick men samtidigt så är det en färsk spelare på den här nivån och att lägga någon sorts frälsarkrav på honom ÄR rätt mycket begärt.
Linkan känns som den perfekta lösningen. Han har en sjuk förmåga att hålla och skydda pucken vilket ju är allmänt känt och det borde ju rimligen passa rätt bra in i det där med långa anfall. Vi gör lite mål och är det någon som kan leverera passningar så är det Linkan. Klubban i isen så kommer läget för eller senare i de flesta byten. Varsomhelst i anfallszon så har han förmågan att leverera assist. Knackigt PP - en spelform som är som gjord för Linkan. Hans egenskaper kommer än mer till sin rätt och dessutom på en lite större yta.
Kunde vi plocka in Hannula två gånger för att ge honom chansen att komma igång ska det väl ändå inte vara så jävla svårt att ge en legendar som Linkan ett kontrakt över jul & nyår. Då försvinner ju ändå Zibbe och kanske Åberg till JVM.
Som påpekats så skulle det ge ett jättelyft för fansen och om han så skulle gå poänglös året ut så skulle vi knappast prestera sämre.
Sjukt frustrerande!
Apråpå Linkan, ibland kan man ju ha lite tur. Minns ni hur DT inte var klar, och inte skulle bli klar. Sen blev han klar ändå. Man kan ju alltid hoppas, dock tror jag inte att så blir fallet här tyvärr. Men ni har alla rätt i det faktum att andra såsar lika mycket som Linkan sägs såsa enligt Hardys utsago. Synd, men allting i livet är inte rättvist, och jag personligen tror inte att Linkan alone skulle styra upp allting, och det tror nog varken han själv, hardy eller järlan 
Tror nog det förs dialoger här och där, och att Järlan anser sig ha ett smörgåsbörd framdukat här, med Mika eller inte Mika.

Tror nog det förs dialoger här och där, och att Järlan anser sig ha ett smörgåsbörd framdukat här, med Mika eller inte Mika.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Jim Morrison
Nu när Hardy har sagt "över min döda kropp" ang. Linkan så tror jag knappast att vi får se honom den här säsongen.seppuko skrev:Apråpå Linkan, ibland kan man ju ha lite tur. Minns ni hur DT inte var klar, och inte skulle bli klar. Sen blev han klar ändå. Man kan ju alltid hoppas, dock tror jag inte att så blir fallet här tyvärr. Men ni har alla rätt i det faktum att andra såsar lika mycket som Linkan sägs såsa enligt Hardys utsago. Synd, men allting i livet är inte rättvist, och jag personligen tror inte att Linkan alone skulle styra upp allting, och det tror nog varken han själv, hardy eller järlan
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tror faktiskt att till och med Hardy kan ändra sig. Eller jag hoppas det i alla fall, för Djurgårdens bästa. Låt det gå några matcher till bara, så kommer hela styrelsen + sponsorer + Hardys block vilja ha in Linkan.Jim Morrison skrev: Nu när Hardy har sagt "över min döda kropp" ang. Linkan så tror jag knappast att vi får se honom den här säsongen.
Sån stor makt kan väl fan inte ens Hardy ha, så att han kan stå emot hela föreningen?
- Jim Morrison
Tja, du ser väl hur laget ser ut nu. Främst anfallet.Kentta skrev:Tror faktiskt att till och med Hardy kan ändra sig. Eller jag hoppas det i alla fall, för Djurgårdens bästa. Låt det gå några matcher till bara, så kommer hela styrelsen + sponsorer + Hardys block vilja ha in Linkan.Jim Morrison skrev: Nu när Hardy har sagt "över min döda kropp" ang. Linkan så tror jag knappast att vi får se honom den här säsongen.
Sån stor makt kan väl fan inte ens Hardy ha, så att han kan stå emot hela föreningen?
Åh fy fan, det hade jag inte ens reflekterat över. Att både Zibbe och Åberg försvinner under JVM och vits tappar vi typ den enda (trubbiga) spets vi har (som sjukt nog består av junisar). Det är fan barockt om man inte tar in Linkan. Han behandlas som en spetälsk. Skamligt. Så jävla tråkigt att se.JiWe skrev:Kunde vi plocka in Hannula två gånger för att ge honom chansen att komma igång ska det väl ändå inte vara så jävla svårt att ge en legendar som Linkan ett kontrakt över jul & nyår. Då försvinner ju ändå Zibbe och kanske Åberg till JVM.
- SkönaDjurgårn
AIK säljer Videll, vi tar in Linkan och Zibbe. Det vore nåt. 

- SkönaDjurgårn
Man vill bara ringa Linkan och be om ursäkt för våra pajasar i styrelsen. Hoppas han läser den här tråden, så han känner kärleken iaf.kaminor skrev:Åh fy fan, det hade jag inte ens reflekterat över. Att både Zibbe och Åberg försvinner under JVM och vits tappar vi typ den enda (trubbiga) spets vi har (som sjukt nog består av junisar). Det är fan barockt om man inte tar in Linkan. Han behandlas som en spetälsk. Skamligt. Så jävla tråkigt att se.JiWe skrev:Kunde vi plocka in Hannula två gånger för att ge honom chansen att komma igång ska det väl ändå inte vara så jävla svårt att ge en legendar som Linkan ett kontrakt över jul & nyår. Då försvinner ju ändå Zibbe och kanske Åberg till JVM.
PS. Jag har telefonfobi, så hoppas han läser här, som sagt.

-
Ja man undrar hur många som försvinner under junior vm ...Det är en stor man som kan säga att man har fel ibland...hardy är en stor man ...pröva linkan iallafall kan inte bli sämre
- Jim Morrison
Mer Zibanejad...Yost claiming they've made a decision.
Chirp saying he thinks they're leaning on sending him back.
Ser positivt ut än så länge. Fast denna soppa vet vi ju har inte rörts om för sista gången.