Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
reservjesus

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av reservjesus »

rikkard skrev:Vi har nog med trötta föredettingar. Vad vi behöver är lagspelare. Bremberg har alltid varit som sämst när det gällt som mest. Vill definitivt inte se honom i Dif igen!
Hoppas du skämtar.
clowns to the left of me, jokers to the right
SebastianK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SebastianK »

rikkard skrev:Vi har nog med trötta föredettingar. Vad vi behöver är lagspelare. Bremberg har alltid varit som sämst när det gällt som mest. Vill definitivt inte se honom i Dif igen!
avgå.
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Användarvisningsbild
Dingman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Dingman »

I tidigare inlägg du skrivit efterlyser du spelskicklighet och kreativitet. Två egenskaper som jag räknar som Linkans främsta t.ex.....
Kuben

Inlägg av Kuben »

Nästan så man kan tro att det är Hardy själv som satt sig bakom tangentbordet?!?!

Vad som behövs är någon som sticker ut ur mängden och kan få sina medspelare att lyfta, ungefär som Bremberg/Anger.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

DIF_Soldier skrev:
Årets sämsta inlägg?

Dude, Linkan producerade oss över kvalstrecket när det gällde som mest.
Lätt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

It might be a telling sign that Bryan Murray has already had conversations with officials from Djurgardens IF Stockholm.

“He would be a first-line player back there, I’ve been assured of that,” said Murray. “That he would play power play and do all the things that good players do on a hockey team.”
Bra nyheter ang. Zibanejad. Får hoppas att inte Ottawa spottar på oss och bänkar honom i tre matcher för att "tänka efter".
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Try-out kontrakt med linkan i ett par matcher tack!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jim Morrison skrev:
It might be a telling sign that Bryan Murray has already had conversations with officials from Djurgardens IF Stockholm.

“He would be a first-line player back there, I’ve been assured of that,” said Murray. “That he would play power play and do all the things that good players do on a hockey team.”
Bra nyheter ang. Zibanejad. Får hoppas att inte Ottawa spottar på oss och bänkar honom i tre matcher för att "tänka efter".
Expressens artikel om uttalandet: http://hockey.expressen.se/nhl/1.260253 ... -zibanejad
Användarvisningsbild
Bagdad Bob

Inlägg av Bagdad Bob »

Hej alla medlemmar och supportrar!

Det har framkommit inlägg med kritiska budskap gentemot spelare och ledning i Djurgården Hockey. För att nyansera och öka förståelsen för Djurgården Hockeys ambitioner och mål tar jag, Bagdad Bob, bladet från munnen för att bemöta dessa uppviglande inlägg mot fina Djurgården. Först och främst vill jag med kraft dementera alla propaganda inlägg om att det skulle finnas några allvarliga brister i det spelet som spelas. Att Djurgården haft en formkurva som liknar en berg och dalbana är något som följer den spelstrategin för att kunna nå guldet (eller klara oss väl i kvalserien)! Med andra ord finns det inget att oroa sig över när spelet om stundom ser ut som en hönsgård. Detta handlar om att förvirra spelarna för att kunna få möjlighet passa pucken ända in i mål. Mot denna bakgrund måste en förståelse för varför DIF inte väljer att värva Linkan, det vill säga han är för bra med puck och kan servera mål utan tio pass innan skott på mål. För att få mer tyngd i min argumentering vill jag, som andra har gjort, påvisa att Djurgårdens tabellplacering inte var bättre än när de sist gick till final eller bättre än när de senast fick kvala för att hålla sig kvar i elitserien.

Än en gång, det finns inga fel eller brister i Djurgårdens spel. Så snälla stoppa alla kritiska inlägg i sanden och plocka inte upp dem, för det kan påvisa ett missnöje!

Väl mött
Bagdad Bob
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag börjar fan grina av den där bilden av Linkan i 11/12 säsongens DIF-tröja. Fy fan, vad vackert. Skriv ett jävla try-out kontrakt med honom eller något, jag är hundra på att han kommer att producera för laget han älskar och som älskar honom (hela jävla hovet)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

I drömmarnas värld:

Zibanejad - Ottosson - Nilson

Åberg - Almtorp - Linkan

Då jag anser att Åberg är hetare målskytt än Zibanejad så skulle det bli succé med honom bredvid Linkan.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Tänk Linkan och Zibbe förstärka DIF, ungefär samtidigt. Fyfan vilken dröm det hade varit.
Som absolut inte hade varit omöjlig om vi inte haft dessa jävla troll som bestämmer!

Personligen är jag rätt säker på att Zibanejad kommer ansluta, han kommer förstärka laget, helt klart. Men inte mycket mer en så!

Varför inte bara signa Linkan på ett korttid iallafall!??? Perfekt läge när vi spelar som vi gör.

Riktigt besviken på detta! :shock:
Spela fult
isolerad

Inlägg av isolerad »

Seriöst hur fan kan det skada att skriva ett try-out kontrakt med Linkan?

Jag fattar inte varför man inte vill prova. Man får hoppas att Falk pratar stollarna till rätta.
i
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Tillåter mig själv att dagdrömma en aning, men tänk vad smutt det vore om Linkan blev klar och debuterade hemma mot HV på torsdag... Given revansch mot sitt förra lag och samtidigt en chans att täppa igen käften på alla tvivlare.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Linkan är 38år. Han har inte många år kvar, dessutom var han sådär i hv och fick sen sparken så han lär väl inte kräva en megafet lön och ligga högt upp på andra lags önskelistor som är beredda att hosta upp massa pengar för honom. Eller?

Värva honom för helvete!
Låst