Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Hata aik

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev: Du svarade inte heller på frågan som berör själva kärnan; ser du hellre att Djurgården förlorar matcher på Hovet om de enligt dina kriterier är underhållande?
Det är svårt för mig att kategoriskt svara på den frågan. Om jag har med mig hela min familj och det är elände med parkeringar, 1 timmes kö i kylan (derbyn!), sönderblåst match, utvisningar för tacklingar, långsamt segt spel, öändlig kö till faciliteter och förfriskningar och slutligen köer hem så kanske vi inte går på nästa match trots att vi vann tidigare.

Som "djurgårdare" dock, så kan en vinst naturligtvis kompensera för allt övrigt elände. Men vi pratar inte om fans som dig, mig och andra "hard core fans" här -- utan det är gemene man som vi måste locka in i arenan främst. De andra (vi...) kommer oavsett.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev: Du svarade inte heller på frågan som berör själva kärnan; ser du hellre att Djurgården förlorar matcher på Hovet om de enligt dina kriterier är underhållande?
Det är svårt för mig att kategoriskt svara på den frågan. Om jag har med mig hela min familj och det är elände med parkeringar, 1 timmes kö i kylan (derbyn!), sönderblåst match, utvisningar för tacklingar, långsamt segt spel, öändlig kö till faciliteter och förfriskningar och slutligen köer hem så kanske vi inte går på nästa match trots att vi vann tidigare.

Som "djurgårdare" dock, så kan en vinst naturligtvis kompensera för allt övrigt elände. Men vi pratar inte om fans som dig, mig och andra "hard core fans" här -- utan det är gemene man som vi måste locka in i arenan främst. De andra (vi...) kommer oavsett.
Jag förstår vad du menar, men jag tycker du blåser upp det en aning. Att se på hockey är inte som att gå på bio, se en konsert, teater eller kulturutställning. Hockey är sport och svensk kultur är att man vill se sitt lag vinna.

Förstår att du har någon koppling till USA sen tidigare och där är det väl en liten annorlunda läktarkultur. Där brinner man kanske inte på samma sätt för sitt lag och det hela blir mer som att "göra något gemensamt med familjen" än att gå och se X vinna över Y. Rätta mig om jag har fel men det är min känsla, och det är också därifrån jag tror du fått din inställning till det hela.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

AHAHHAHAHAHHAHAHA. aik har inga pengar.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Enbom skrev:AHAHHAHAHAHHAHAHA. aik har inga pengar.
Skadeglädje är underbart. Frågan är om inte vi hamnar där snart också? Om inte nu så nästa säsong.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Mattias_87 skrev:
Skadeglädje är underbart. Frågan är om inte vi hamnar där snart också? Om inte nu så nästa säsong.
Om inte det blir bättre resultat och/eller ordentliga förstärkningar i laget, alternativt en ändring av spelmodell eller tränare så kan det nog tyvärr bli så.
henka83

Inlägg av henka83 »

Skillnaden kanske tyvärr är att de uppmärksammar det i tid...

Jag hoppas verkligen inte, men jag tror vårat skinn är tomt det också, om inte annat väldigt snart.

Jag säger som jag sa för två säsonger sedan när våran dåliga ekonomi kom på tal, de som inte lyckas driva DIF och AIK är amatörer. Det är som att jag skulle misslyckas driva IKEA, det går inte. Misshandel av Sveriges två kanske mest folkkära lag. Sen att man bara ser hinder och inte lösningar säger väl om att våran ledning kanske tyvärr inte är på rätt plats alt. tillräckligt starka entreprenörer. Det är ett företag de sköter nuförtiden och inte en förening....
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3856059.ab

Ur ordningslagen 1993:1617, kapitel 2, paragraf 26:
"Den som i vinstsyfte anordnar en offentlig tillställning skall ersätta polismyndighetens kostnader."

Ur AIK:s stadgar på www.*Censur*.se

"AIK har som ändamål att verka i enlighet med idrottens mål och inriktning, främja god kamrat- och idrottsanda samt ge god underhållning åt idrottspublik."

Om nu AIK skulle vinna denna, vilket inte är troligt, kommer beslutet att rivas upp för övriga klubbar då också eller måste en supporter hos varje klubb överklaga?
Avskaffa tre mot tre.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Tack aik för att ni skänker lite glädje i en annars bister hockeytillvaro.
Mash

Inlägg av Mash »

Vad står på ?! 6385 på dagens match !? Antingen så var det gratisinträde eller 4000 gävlebor.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Mash skrev:Vad står på ?! 6385 på dagens match !? Antingen så var det gratisinträde eller 4000 gävlebor.
Efter 0-4 idag lär det ju vara nere på dryga 3 000 i nästa match.
Själva lär vi ju lyckas hålla snittet uppe, med ett nödrop, efter dagens seger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Sjukt underbart att se Fasth frustration efter 3-0 målet. Hade jag spelat nästa derby hade jag inte varit sen att åka fram och håna honom efter första pucken gått in. Den killen verkar inte svårt att få ur balans.
Expert.
Användarvisningsbild
JohanPez

Hata aik

Inlägg av JohanPez »

De hade något event där gamla profiler medverkade. Var säkerligen någon biljettkampanj i anslutning till detta också.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Nya uppgifter om Vidells flytt. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3861844.ab

Om det stämmer så är det som flera av oss trott, omöjligt att dom bara skulle skylla på "polisnotan". Däremot tycker jag att Melin lite underskattar Videll men det får ju stå för honom när aih är i kvalserien.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

crike skrev:Nya uppgifter om Vidells flytt. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3861844.ab

Om det stämmer så är det som flera av oss trott, omöjligt att dom bara skulle skylla på "polisnotan". Däremot tycker jag att Melin lite underskattar Videll men det får ju stå för honom när aih är i kvalserien.
Ja, det var ju just det eller att man hade dålig likviditet pga usla publiksiffror. Tror således inte alls på uppgifterna att man sålde honom enkom pga polisnotorna...
Skriv svar