Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jensa öhling

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av jensa öhling »

Engqvist känns helt plötsligt som en fullt realistisk värvning. Han är en drömspelare på så sätt att:

1: Han är bra.
2: Han är djurgårdare.
3: Han är center.
4: Han är i en bra ålder.
5: Han är inte tillräckligt bra för NHL.

Ta hem Ante och så hoppas vi även på Mika. Då blir vi farliga!

Avdelning övrigt:

AIK blir sämre utan Videll. Men klubben AIK gör en fantastisk affär. De får in otroliga 3,5 mille för en en snubbe som varit i klubben någon månad. Den här affären lär rädda AIK hockey. Känns helt sjukt att de kammar in 3,5 mille på en sån affär när vi knappt får något när våra egna produkter drar till NHL efter en säsong.
TB_xD

Inlägg av TB_xD »

aik säljer videll? hur stor är risken att en viss Fredrik "Linkan" Bremberg hamnar i fel tröja :(

Visst aik säljer för att klara ekonomin, MEN tror inte linkan kräver en monster lön nu direkt, så risken kan finnas.
Nån som tror att linkan är kapabel till att göra det förbjudna?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3829425.ab
rikkard

Inlägg av rikkard »

Skulle gärna se att vi nörjar rensa ut i spelartruppen. Först bort bör vara Bom-Bom. Skulle faktiskt dessutom vilja se att Tjärnqvist JR lämnar. Visst han gjorde många mål förra säsongen, men han är för långsam. Det är två tunga löneposter som skulle försvinna.
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diffarn1 »

rikkard skrev:Skulle gärna se att vi nörjar rensa ut i spelartruppen. Först bort bör vara Bom-Bom. Skulle faktiskt dessutom vilja se att Tjärnqvist JR lämnar. Visst han gjorde många mål förra säsongen, men han är för långsam. Det är två tunga löneposter som skulle försvinna.

För att vi skulle kunna göra en liknande affär med Boumedienne som aik gjort med Videlll så måste någon vilja ha honom. Tror inte att något KHL lag vill ha honom, i alla fall inte för 3,5 miljoner. Fast å andra sidan så verkar det inte som att de brukar ha någon jätte bra koll på vilka spelare de värvar...
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

diffarn1 skrev: Fast å andra sidan så verkar det inte som att de brukar ha någon jätte bra koll på vilka spelare de värvar...
Precis, känns ibland som att de kollar upp topplistorna på eliteprospects :)
Användarvisningsbild
Jerka
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jerka »

diffarn1 skrev:För att vi skulle kunna göra en liknande affär med Boumedienne som aik gjort med Videlll så måste någon vilja ha honom. Tror inte att något KHL lag vill ha honom, i alla fall inte för 3,5 miljoner. Fast å andra sidan så verkar det inte som att de brukar ha någon jätte bra koll på vilka spelare de värvar...
Jag får en känsla av att Polisbestämmelsen inte är huvudorsaken till Vidells flytt. Han har ju, som han själv säger, hela tiden velat gå dit och när AIK fick ett bra bud så kunde de nog inte säga nej, mycket beroende på Vidells vädjan. Självklart spelar ju bestämmelsen in i affären men jag tror mest dom använder polisen som anledning för att visa sitt missnöje med regeln, men samtidigt att ge de förvånade fansen en förklaring.

därför tror jag inte att djurgården kommer göra sig av med någon spelare av den anledningen, även om jag gärna ser att dumbom säljs.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skall vi plocka bort spelare som man kunde göra sig av med kan vi ju börja med Carlsson och egentligen också även Almtorp tillsammans med Bombom.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Kall-El skrev:Skall vi plocka bort spelare som man kunde göra sig av med kan vi ju börja med Carlsson och egentligen också även Almtorp tillsammans med Bombom.
Carlsson och Bombom skulle ryka först i min bok. Tyvärr ligger inte M. Tjärnqvist mycket bättre till, i synnerhet inte som han säkert tjänar som ett litet troll.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Några citat angående Zibanejad-situationen;
Murray just said he is not sure Zibanejad is NHL ready and not skating the way he's capable....but he will play tomorrow and a decision will be made.
Bryan Murray says he could let Zibanejad play his 9th game and then let him sit for a game or two before they make decision.
Det sista är så sjukt drygt bara. Dom driver med oss. Det är ju STORA Ottawa och LILLA Djurgården. Så sjukt jävla drygt hur mycket skit vi får slängt på oss och vi bara fortsätter att be om ursäkt. Hur många löften har inte vi fått kring detta?! Beslut då och då, jag stannar, bla bla jävla bla.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jim Morrison skrev:Några citat angående Zibanejad-situationen;
Murray just said he is not sure Zibanejad is NHL ready and not skating the way he's capable....but he will play tomorrow and a decision will be made.
Bryan Murray says he could let Zibanejad play his 9th game and then let him sit for a game or two before they make decision.
Det sista är så sjukt drygt bara. Dom driver med oss. Det är ju STORA Ottawa och LILLA Djurgården. Så sjukt jävla drygt hur mycket skit vi får slängt på oss och vi bara fortsätter att be om ursäkt. Hur många löften har inte vi fått kring detta?! Beslut då och då, jag stannar, bla bla jävla bla.
Säg nej till grabben. NHL och Ottawa kan dra åt helvete.
Man kan inte hålla på och driva runt med oss hur länge som helst..
DIF!
Användarvisningsbild
PatteW

Inlägg av PatteW »

Rix skrev:Att inte ta in Linkan är konstigt, fan det är som att Modo skulle säga nej tyvärr Foppa du passar inte i spelsystemet.
Tror faktiskt att den absolut största och mest betydande förlusten från förra säsongen stavas Marcus Krüger, han gör oerhört stor skillnad i passningsspelet i både 5 mot 5 och PP! Det finns ingen i DIF idag som har det där lugnet och spelförståelsen, idag ska alla göra allt på egen hand! Därför tror jag Linkan eller nån annan pucktrollare är det vi behöver som mest!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

PatteW skrev:
Rix skrev:Att inte ta in Linkan är konstigt, fan det är som att Modo skulle säga nej tyvärr Foppa du passar inte i spelsystemet.
Tror faktiskt att den absolut största och mest betydande förlusten från förra säsongen stavas Marcus Krüger, han gör oerhört stor skillnad i passningsspelet i både 5 mot 5 och PP! Det finns ingen i DIF idag som har det där lugnet och spelförståelsen, idag ska alla göra allt på egen hand! Därför tror jag Linkan eller nån annan pucktrollare är det vi behöver som mest!
Vi var ju knappast bättre förra säsongen och Krüger gjorde verkligen inte någon succésäsong med alla sina chanspassningar.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
PatteW

Inlägg av PatteW »

Mäklaren skrev:
PatteW skrev:
Vi var ju knappast bättre förra säsongen och Krüger gjorde verkligen inte någon succésäsong med alla sina chanspassningar.
Poängmässigt kanske vi inte va så mycket bättre förra året så här långt in på säsongen, men skillnaden är att vi hade emellanåt till ett ordnat och vid flertalet tillfällen ett givande spel. Det fanns fart, bra passningsspel och bättre fart i laget. I år har vi egentligen bara gjort EN bra match, mot LHC, MEN jag tror dessvärre det va LHC som gjorde oss bra med sin låga nivå den fajten. Det oroar mig enormt! Tror inte vi har så mycket mer att ge i år med detta fuskbygge till lag. Alla våra spelare är för lika i profilen, gnuggare och utfyllnadsspelare hela bunten. Ska vara mackan, men han går på Antabus!
mb81

Inlägg av mb81 »

PatteW skrev:
Mäklaren skrev:
PatteW skrev:
Poängmässigt kanske vi inte va så mycket bättre förra året så här långt in på säsongen, men skillnaden är att vi hade emellanåt till ett ordnat och vid flertalet tillfällen ett givande spel. Det fanns fart, bra passningsspel och bättre fart i laget. I år har vi egentligen bara gjort EN bra match, mot LHC, MEN jag tror dessvärre det va LHC som gjorde oss bra med sin låga nivå den fajten. Det oroar mig enormt! Tror inte vi har så mycket mer att ge i år med detta fuskbygge till lag. Alla våra spelare är för lika i profilen, gnuggare och utfyllnadsspelare hela bunten. Ska vara mackan, men han går på Antabus!
Vet fan inte om det såg bättre ut förra året! Vi fick ju tom stryk av solna då! Det största problemet är väl att vi gör de största bottennappen på hemmaplan i år. Borta har det väl varit ok...

Men givetvis har det sett katastrofalt ut säkert 2/3 av alla matcher!
Låst