Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Enbom »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3824443.ab
Linkan tränar med DIF.

Jaja, se till att lira byxorna av alla på träningen så får du nog ett kontrakt iaf Fredrik.
Användarvisningsbild
Dingman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Dingman »

Enbom skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3824443.ab
Linkan tränar med DIF.

Jaja, se till att lira byxorna av alla på träningen så får du nog ett kontrakt iaf Fredrik.

Jaaa!!! Svälj din stolthet nu Hardy och var lite medgörlig om nu Linkan och Järlan vill skriva lite papper!!!
Ett steg i rätt riktning iaf!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kommer aldrig att hända, det vi vi ju alla redan

Hardy vet också att Linkan riskerar att att tappa pucken när han dribblar.
Klart säkrare då att bara kasta in pucken och åka efter........långsamt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Highwind

Inlägg av Highwind »

Jo. Här får man nog hålla med "powerplay-Montén". Spelskicklighet är absolut det vi inte behöver just nu. Vi söker något annat!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Highwind skrev:Jo. Här får man nog hålla med "powerplay-Montén". Spelskicklighet är absolut det vi inte behöver just nu. Vi söker något annat!
Det börjar likna DIF fotbolls tidigare snedvridna försäsongsträning helt utan boll, med bara styrka/kondition.
Så plockar vi fram bollen lagom till träningsmatcherna några veckor innan premiären.

Vad fan ska DIF Hockey med skickliga passningsspelare till?!
Vi som har allt redan....typ
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

När skulle beskedet om Mika komma? tyckte Järlan sa i någon intervju att det var i slutet på denna vecka. Idag eller?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Linkan tränar med DIF.

Skrev det tidigare, Finns stora möjligheter att vi får se Falken vara med och träna A-laget nästa år och då är det ingen omöjlighet att även Linkan är tillbaka om han nu väljer att lira ett år till.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det är sp djupt tragiskt att spetsspelaren som ska in och väcka tröttmössorna heter Mikael Zibanejad. En 18-årig snubbe som gjorde nio poäng på 27 matcher ifjol...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Linkan tränar med DIF.

Men fyfan Montén, "inte riktigt den spelatyp vi söker". Sluta snacka så jävla mycket skit. Låter ju som ett cd-skiva som hakat upp sig. Det är ju PRECIS den spelartyp vi behöver, och det behöver ju inte utesluta en center - som antagligen blir Zibbe.

Om Linkan nu är och tränar med J18 hoppas jag verkligen att Hardy, Montén och Micke går och kollar på träningarna i alla fall. Borde han inte kunna träna lite med J20 också? Eller förresten, borde han inte få visa upp sig på A-lagsträningarna? Fortfarande en FET SKANDAL. Vad skadar det att kolla på killen, och ge honom en chans. Pinsamt ledarskap.

För övrigt, Fernholm till fiskrensarna? Hoppas på Finland.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3825551.ab

Zibanejad, 14.17 minuters istid i nattens seger mot Columbus, ganska mycket ändå. Inga poäng, 0 i +/-, också bättre än de flesta. Bara en match till han kan spela innan kontraktet aktiveras.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

kaminor skrev:
Linkan tränar med DIF.

Men fyfan Montén, "inte riktigt den spelatyp vi söker". Sluta snacka så jävla mycket skit. Låter ju som ett cd-skiva som hakat upp sig. Det är ju PRECIS den spelartyp vi behöver, och det behöver ju inte utesluta en center - som antagligen blir Zibbe.

Om Linkan nu är och tränar med J18 hoppas jag verkligen att Hardy, Montén och Micke går och kollar på träningarna i alla fall. Borde han inte kunna träna lite med J20 också? Eller förresten, borde han inte få visa upp sig på A-lagsträningarna? Fortfarande en FET SKANDAL. Vad skadar det att kolla på killen, och ge honom en chans. Pinsamt ledarskap.

För övrigt, Fernholm till fiskrensarna? Hoppas på Finland.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3825551.ab

Zibanejad, 14.17 minuters istid i nattens seger mot Columbus, ganska mycket ändå. Inga poäng, 0 i +/-, också bättre än de flesta. Bara en match till han kan spela innan kontraktet aktiveras.
Haha Ferna som aldrig skulle spela i Elitserien mer om inte DIF ville ha han. Då skulle det ju bli Schweiz eller dylikt ;) Kanske därför han väljer Helsingfors till slut!
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Järlefeldt i måndags:
- "Vi har blivit lovade ett besked av Ottawa i slutet av veckan".

Avd: Tålamodet börjar tryta... :?
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Stabben

Inlägg av Stabben »

Är det bara jag som blir j*vligt frustrerad när jag hör att både Wesslau och Hardy går ut i media och säger att det är offensiven det är fel på; defensiven fungerar jättebra...?! Vad är det för matcher dem varit på? När dem blir satta under lite press så blir dem som ett pojklag, bara klumpar ihop sig framför W. Vi har alltså Sveriges förmodligen bästa och rutinerade backlinje + en målvakt som är top 3 i landet. Och vi ligger 3:a i serien när det gäller att släppa in mål...?!?! Ja, defensiven fungerar klockrent!!! Vakna för f*n!

Ett sätt att bli av med lite aggressioner här på forumet. Som sagt frustrerad och förbannad på inställningen i stort när det gäller laget. Dem har inte gjort en enda bra första period te x... Kan ju låtsas att 1:a mot Linköping hemma var bra, men det var ju snarare så att vi var en man mer på isen under halva den perioden, så det säger ju sig själv att vi ska vinna den då!

Känner ibland bara för att byta ut "Kämpa Djurgården" mot "Pinsamt Djurgården"... :? Och nu får jag väl lite kommentarer om det, antar jag, men att inte prestera framför sin hemmapublik är fan inget annat än pinsamt!
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Blir vansinnig att höra Montens uttalande gällande Bremberg. Med sånt ärkeuselt spel vi just nu presterar så skulle Bremberg höja kvaliteten med 100% med sin blotta närvaro.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Pavel Brendl vill helst av allt spela i Elitserien.

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... elitserien
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Linkan tranar med klubben men far inte visa upp sig eller spela med a-laget eller nanting. Vi soker inga bra spelare. Kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuul. Hahaha, vilket javla skamt, jag hoppar snart fran en bro alltsa. Avga alla.

Kan satta min hogra arm pa att Micke Johansson och Falken vill signa Linkan men Hardy och Monten tjurar. Jarlan vet jag inte vad han gor, letar runt i Sodertalje efter toppcentern kanske?

Ohhhhhh vilket tilt-inlagg, kan fan inte tanka klart. Avga.
Låst