diffarn1 skrev:Det är det som är det värsta med Lhc klacken, ni sjunger tre ramsor:
1, komigen klubben sen nåt stön ljud som låter förjävligt.
2, Lhc Lhc Lhc, ganska tjatig efter ett tag
3, Hata motståndarlaget.
Sköna ramsor ....
Märks att ni är Stockholmare, ett gäng som alltid måste vara bäst och aldrig kan erkänna några brister eller att någon är bättre. Vi har för övrigt rätt många hyllningsramsor till spelare och även till hela laget så hoppa inte på oss vad gäller den saken, där har ni ett bättre offer i Frölunda's Goa Gubbar som bara har två ramsor.
Nåt rätt måste vi ju göra här i huvudstaden efter som hela landet flyttar hit
Skall man se det hela rent statistiskt kommer vi få det svårt mot LHC. hemmalaget har inte torskat i Cloetta och vi har inte vunnit borta. Dessutom känns LHC formkurva betydligt bättre än vår. Det som talar för oss är att vi brukar ha relativt lätt för LHC.
Blir nog en jämn fight OM vi kan hålla oss borta från botbänken. Lyckas vi inte med detta kommer torsken att bli rätt klar.
Nej jag tror inte heller att de blir vinst idag möjligtvis 1 poäng med lite tur..Tycker inte att lassila ska stå i målet i denna match! in med Larsson!
Hm, eftersom att Lassila står idag så förlorar vi med 4-1. Lassila ger inte mig något säkert intryck, men han får gärna motbevisa mig genom att storspela idag.
Hade vi haft Larsson i mål så hade det kanske blivit 2-3 till oss.
Jag tror att det är postivt att lassila står i buren idag, inte för att han är någon bättre målvakt men jag har en känsla av att Larsson har lite för mycket självförtroende, inte för att det är fel att ha för mycket självförtroende men vid hans unga ålder är det nog inte så lätt att handskas med så mycket självförtroende så jag tro det bara är bättre om han får sansa sig lite och ladda upp inför nästa match istället...
Mitt tips 2-2...vi leder med två mål inför sista perioden och alla på forumet roppar efter SM-guld men efter att LHC 13.53 in i tredje perioden gör 1-2 så börjar vi darra och vi tappar in en puck 19.12. Efter det blir det en tråkig förlägning där vi krigar till oss 1 poäng.
Tror det är bra att Larsson får stå över en match elelr två för att vila,
Lassila är ju ändå vår förste målvakt. tror det fixar sig än då, han vet nu om att han måste spela på topp, efetrsom Larsson hotar att ta hans plats annars,
tror på 4-2 till oss elelr varför inte 2-2 inför tredje och slutar med 6-2 till oss som sist
Håller med Bigge. Lassila vet att han har hård konkurrens, kanske får det honom att sluta drälla med puckarna. Lassila är trots allt grym när är fokuserad...
Tror att DIF tar hem första segern för säsongen på bortais.
Hmmm jag rankar inte Lassila som förstamålvakt. Han var det när serien startade, men i mina ögon är han INTE det nu. Finnen är alltför osäker och släpper alltför många returer rakt ut. Det kan om det vill sig illa bli riktigt pinsamt mot LHC då detta lag mycket väl kan pumpa skott mot Lassila och sedan smäcka in enkla returer.
Går en del rykten om att en finsk back från Frölunda vill lämna laget då han inte får spela. Det kanske vore något för oss att kika på då vi nog skulle må rätt bra av att få in ett stycke stabil back till...
Kall-El skrev:Hmmm jag rankar inte Lassila som förstamålvakt. Han var det när serien startade, men i mina ögon är han INTE det nu. Finnen är alltför osäker och släpper alltför många returer rakt ut. Det kan om det vill sig illa bli riktigt pinsamt mot LHC då detta lag mycket väl kan pumpa skott mot Lassila och sedan smäcka in enkla returer.
Går en del rykten om att en finsk back från Frölunda vill lämna laget då han inte får spela. Det kanske vore något för oss att kika på då vi nog skulle må rätt bra av att få in ett stycke stabil back till...
Speciellt med tanke på att både Persson och From-Björk är utlånade till Almtuna... Har lite dålig koll på backarna i Frölunda, vem av dem är det vi pratar om?
Lassila verkar ha stora problem att veta "vart han är" i målet, han känner mycket efter stolparna, och kommer någon vid kanten vid blå och skjuter ett slagskott har det blivit mål alldels för många gånger!
Måste ändra mitt "tips" blir torks med 3-1 nu när Lassila ska vakta kassen