Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av kaminor »

Torsk i fyra av sex matcher på Hovet. Ett mysterium om inte publiksiffrorna sjunker snart.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Enda positiva med denna förlust är att fler kamrater på detta forum ÄNTLIGEN börjar fatta att detta lag presterar lika illa som fjolårets.
Skillnaden är att vi då hade spets framåt som med sin individuella kvalite kunde vinna några matcher åt oss.

Nu får det vara nog. Bristerna i spelet är så jävla självklara och jag har påpekat dessa hela denna säsong. Behövs ingen större hockeykunskap för att se att våra såelare inte klarar av nuvarande meningslösa system. Dessutom är lagbygget är ogenomtänkt (misstänker att lirare som Linkan undrar vad fan vi håller på med).

År det någon som fattar vad tränarna vill ha för spel?
Någon som förstår sig på varför vi värvar som vi gör?
Hur fan tänker Järlan?
SM-Guld? När då?

Fy fan, bästa publiksiffrorna på länge också detta spektakel.
Hur länge orkar publiken?

Ledningen (tränare och Järlan). Skämmes ta mig fan.

Ni får inte en spänn till från mig innan ni förklarar vad fan ni håller på med. Nu är det dags att ni förklarar vad som är er spelidé. Vad går den ut på? Varför vill ni inte ha in spetskvalité?
Varför har vi bara blivit sämre sedan silversäsongen? Almtorp och någon Mattias ska ersätta Hannula, Widing, Kruger mfl, hur fan tänkte ni här?

Förklara er snarast, förväntar mig en intervju med tränare och Järlan senast kommande vecka. För oss som lever, andas och älskar DIF är det hög tid att ni börjar bry er och fan ge något tillbaka i form av svar och prestation. Vad är er målsättning egentligen?

(det har bara gått 1/5 del av serien, det är små detaljer som avgör, ví stod på hälarna första .....KRÄKS......)
Så jävla less på en massa bortförklaringar. :evil:
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2011-10-23 12:02:15, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Fan vad jag saknar Marcus och Jacob. Verkade så jävla mer seriösa och målinriktade än de andra juniorerna i dagens DIF
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
PatteW
Säsongskort: Ja

Inlägg av PatteW »

Raus skrev:Fan vad jag saknar Marcus och Jacob. Verkade så jävla mer seriösa och målinriktade än de andra juniorerna i dagens DIF
Det du saknar är några riktigt bra spelfördelare som har bra puckkontroll, vi är tyvärr helt utan det idag när Mackan åker runt och såsar
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

Vad vi framförallt behöver är spetskompetens i avslutslägena. Det finns verkligen INGEN i dagens trupp som har den där välbehövliga killerinstinkten (se Hörnqvist). För Ölvestads lön skulle man säkerligen kunna få hit en transatlant som vet var målet står.

Ölvestad är verkligen bedrövlig. Det enda han gjort hittills är att dra på sig onödiga utvisningar. Och nu gör han knappt det längre heller..
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Raus skrev:Fan vad jag saknar Marcus och Jacob. Verkade så jävla mer seriösa och målinriktade än de andra juniorerna i dagens DIF
Men det är ju inte juniorerna som ska visa vägen. Problemet är ju att spelare som Boumedienne, Klubertanz, Carlsson m.fl inte levererar.
Användarvisningsbild
android

Säsongen 2011/2012

Inlägg av android »

Vilka juniorer tänker du på? Åberg? Claesson?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Håll med om att det onekligen hade varit jävligt befriande om man någon gång i livet kunde få se Hardy uttrycka sig så här på presskonferensen efter en valfri förlustmatch:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3824766.ab

:wink:
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
jool08

Inlägg av jool08 »

Många som pratar om att vi saknar spets, det är förvisso helt sant, men jag skulle vilja diskutera bredden i truppen också. För 2 år sedan hade vi en förstakedja som levererade, men framförallt hade vi 4 kedjor som jobbade hårt och var jäkligt jobbiga att möta. Alla bidrog!
Med årets trupp har det varit klart länge att vi skulle sakna spets, det måste alla ha insett redan tidigt i somras. Det som gjort oss topptippade är stabilitet och bredd som skulle nöta ner motståndet. Här ligger misslyckandet! Inte i förstakedjan...

Nilson-Otto-Åberg tycker jag kan få godkänt. 15 mål på 14 matcher är inte så dåligt. Det finns helt klart bättre förstakedjor, men vårt största problem ligger inte här.
Men vad hände med bredden?

Våra gamla torpeder är långsamma och lyckas inte sätta press och skapar inget tryck i anfallszon. Alltid steget efter vilket slutar i utvisningsminuter istället för poäng. INTE GODKÄNT!

Våra nyförvärv förmår inte heller att skapa något tryck framåt. INTE GODKÄNT!

Våra yngre spelare utvecklas inte tillräckligt. Ser inget bett i Cehlin, Brodin, Norman och Kempe (som tillsammans har gjort 4 mål efter 14 omgångar). De här killarna har spelat ett par säsonger nu och borde leverera mer om de vill bli stjärnor. NHL har plockat russinen ur kakan och lämnat kvar dem som inte utvecklas. INTE GODKÄNT!

Och vad hände med vår fruktade backbesättning som skulle bomba från blå? Tjärna/Klubertanz/Honken/BomBom har mäktat med ett ynka mål hittills. Tur att Cleasson och Holm räddar situationen med sina 2... 3 backmål hittills. INTE GODKÄNT!
Då har jag inte ens vägt in defensiven som läcker. Dubbelt så många insläppta som frölunda...

Så tyvärr tror jag inte att det hjälper att värva EN spetsspelare, för att vi ska kunna rädda den här säsongen är det minst 10 breddspelare som måste lyfta sig ett par snäpp.
Användarvisningsbild
Oulf

Inlägg av Oulf »

Vill ha 5 nya DIF-TV intervjuer senast imorgon eftermiddag. Varsin intervju med Hardy, Järlan, Monten, Johansson och Marcus Nilson. Samtliga ska svara på vad som gått snett och vad de ska göra åt saken.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Oroa er inte. Vi har ett lag för topp 4.

Hälsningar
DIF-ledningen
Användarvisningsbild
Oulf

Inlägg av Oulf »

Metal Machine skrev:Oroa er inte. Vi har ett lag för topp 4.

Hälsningar
DIF-ledningen
Haha. Känns tryggt!

Vet inte var och när DIF hockey och Fotboll bestämde att det var okej att få stryk på löpande band av random landsortslag.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Oulf skrev:
Vet inte var och när DIF hockey och Fotboll bestämde att det var okej att få stryk på löpande band av random landsortslag.
Jag håller med dig. Något måste till, och det jävligt snabbt. Det här håller inte längre.

Att "vara nära", eller "spela upp sig under matchen", "ha otur" blabla räcker inte. Vi har torskat 4 av 6 matcher på Hovet den här säsongen. Det är skandalöst jävla praktuselt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Oulf skrev:
Jag håller med dig. Något måste till, och det jävligt snabbt. Det här håller inte längre.

Att "vara nära", eller "spela upp sig under matchen", "ha otur" blabla räcker inte. Vi har torskat 4 av 6 matcher på Hovet den här säsongen. Det är skandalöst jävla praktuselt.
Vågar man tänka på vad som händer här på forumet när vi åker på en 6-0:a eller dylikt? Något alla lag åker på 1-2 gånger per säsongen men vilket vi har varit skonade i från sedan 07/08 i stort sett
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Oulf skrev:

Vågar man tänka på vad som händer här på forumet när vi åker på en 6-0:a eller dylikt? Något alla lag åker på 1-2 gånger per säsongen men vilket vi har varit skonade i från sedan 07/08 i stort sett
Det är väl just det som är problemet, så länge vi "bara" torskar med något eller några måls marginal så tror alla i ledningen att det är frid och fröjd. Man vänder sig till "Men vi gjorde ju i af en bättre avslutning" eller liknande argument istället för att försöka inse att något är fel.

Vad som behöver göras vet jag inte, men till att börja med vore det fantastiskt befriande att få höra någon som officiellt erkänner att saker & ting inte kan fortgå som det gör för stunden. Jag är fortfarande övertygad om att man sitter och är mer eller mindre helt nöjda med säsongsstarten.
Skriv svar