Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011

Inlägg av diftobbe89 »

-daniel- skrev:Jag undrar faktiskt på fullaste allvar om spelarna är ens i närheten av lika bedrövade som oss fans efter en sån här insats? Skulle personligen tippa på att 75% av laget inte ens tänker en tanke på hockey på hela kvällen efter att de lämnat Hovet en kväll som denna.

Här går vi fans och formligen gråter inombords. Det känns inte vettigt.
Så känner bara mannen,myten,legenden Christian ''Fimpen'' Eklund. Han mår nog precis som vi och skulle verkligen göra allt för DIF.. Älskar verkligen Fimpen.

Men resten är jag tveksam till, framför allt SSK snubbarna, som jag bara tänkte VA när jag såg att vi värvat dem. Och jag känner nog att det kommer fortsätta vara så.
Även ungtupparna sitter la hos nån och lira tv-spel, skrattar och dricker öl.!
Det är ju inte match förrens Torsdag nu vettu.
Spela fult
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Det stod inför matchen att DIFs säsong ser ut som en sinuskurva, personligen tycker jag mer det ser ut som en anuskurva.

Hahahhahahahahaha!!!!!!!!! Årets jävla überkommentar! Tack för det garvet Daniel!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Kempe, asså. Vilket geni.. Kempe är hockeylagets Youssef. Båda två är lika kassa och har sina specialiteter som de sägs vara bra på, men är totalt värdelösa på. Youssef har sina frisparkar som han än så länge under tre säsonger inte träffat inom målramen ännu. Kempe har sina slowmotionstraffar som är så meningslösa. Det är inga konstigheter när vi ligger i botten med båda lagen när vi har dessa spelare som kreativa spelare som förväntas prestera bra.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Idag fanns blåställen på hos många av våra killar. Inte på alla. På många. Det räckte inte. Frågan är om det kan bli så värst mycket bättre i år. Jag får nog ställa in mig på att vi kommer ha en 1:2-fördelning. 1 vinst, 2 förluster, vi kommer att vinna var tredje match och det gör att årets lag kommer att hamna i kvalserien. Så lyder min prognos efter 14 omgångar. (prove me wrong, please..) varannan vinst nu, är det som gäller så min prognos betyder alltså en försämring. (jag har fel ganska ofta enligt min sambo så lita INTE på mig.)

Jag skulle vilja se någon bli riktigt förbannad på isen och i båset. Att göra som Kempe gjorde vid luleås 2-1mål och bara lomma iväg till båset med sänkt TVspelshuvud är så impotent att det är lite sorgligt. Vråla och dra klubban i isen så den spricker. Gör något. Jag känner mig som matadoren i Tjuren Ferdinand - stånga mig... gör något......
kalle99

Inlägg av kalle99 »

diftobbe89 skrev:
-daniel- skrev:Jag undrar faktiskt på fullaste allvar om spelarna är ens i närheten av lika bedrövade som oss fans efter en sån här insats? Skulle personligen tippa på att 75% av laget inte ens tänker en tanke på hockey på hela kvällen efter att de lämnat Hovet en kväll som denna.

Här går vi fans och formligen gråter inombords. Det känns inte vettigt.
Så känner bara mannen,myten,legenden Christian ''Fimpen'' Eklund. Han mår nog precis som vi och skulle verkligen göra allt för DIF.. Älskar verkligen Fimpen.

Men resten är jag tveksam till, framför allt SSK snubbarna, som jag bara tänkte VA när jag såg att vi värvat dem. Och jag känner nog att det kommer fortsätta vara så.
Även ungtupparna sitter la hos nån och lira tv-spel, skrattar och dricker öl.!
Det är ju inte match förrens Torsdag nu vettu.
Paranoid som jag är stärker din text mina misstankar. Har länge misstänkt att man medvetet värvar medelmåttiga spelare...typ SSK spelarna (slipper på så vis pröjsa spelarna höga löner,Widing undantaget). Det är nog på det viset att DIF hockey föredrar ett RELATIVT lågavlönat lag som ligger och harvar i mitten eller nedre regionerna än ett högavlönat lag med spetskompetens. När säsongen är slut skall likväl bokslutet göras. Då skitväl det samma om vi står där med en buckla i handen eller inte som ändå inte är värd en krona i sig. Man vill helst ha ett lag som är lagom billigt men som ändå är tillräckligt "bra" för att lura oss dumskallar till fans att tro att vi ändå kan vinna guld. Dumma som vi är tror vi att vi kan vinna SM-guld fast vi i själva verket inte har en chans med ett medelmåttigt lag som detta. Vi strömmar till matcherna oh DIF hockey tjänar pengar på våra biljetter kontra de utgifter man betalar de medelmåttiga spelarna. Jag förslår att DIF satsar pengar på ett RIKTIGT bra scouting gäng som VERKLIGEN VET vad dom värvar och vad man VILL ha. NHL tar detta med scouting stenhårt. Man skickar folk över hela världen för att scouta spelare. Här sitter nån sportchef på kansliet och kollar Youtube och ringer lite samtal. Håller inte. Då får man ofta ett annat lag än vad man tänkt sig.

Nä....stenhård scouting. Stenhård konkurrens för att ta en tröja i DIF är vad som gäller. Är man dålig får man inte spela. Levererar man får man spela. Hur enkelt kan det bli ?
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Magnutz skrev:Idag fanns blåställen på hos många av våra killar. Inte på alla. På många. Det räckte inte. Frågan är om det kan bli så värst mycket bättre i år. Jag får nog ställa in mig på att vi kommer han en 1:3-fördelning. 1 vinst, 3 förluster, vi kommer att vinna var tredje match och det gör att årets lag kommer att hamna i kvalserien. Så lyder min prognos efter 14 omgångar.

Jag skulle vilja se någon bli riktigt förbannad på isen och i båset. Att göra som Kempe gjorde vid luleås 2-1mål och bara lomma iväg till båset med sänkt TVspelshuvud är så impotent att det är lite sorgligt. Vråla och dra klubban i isen så den spricker. Gör något. Jag känner mig som matadoren i Tjuren Ferdinand - stånga mig... gör något......
Det är ju sånt som gör en helt jävla galen på detta felbygget. Vi viker ju ner oss helt enkelt, vi bryr oss inte. Vi orkar inte göra nått åt saken.
Nilson den feta sopan kan la åtminstone åka in och små bråka lite med motståndarna, va på deras målvakt, försöka få dom ur balans på något sätt. Du är kapten, du ska visa vägen. Men du är just nu århundradets sämsta jävla kapten.

Ölvestad likaså, ser lika jävla uppgiven ut han.

Sånna små saker hjälper, hade vi haft andra tränare (Wikegård) så hade det förekommit mycket mer sånt, tro mig. Och vem hade inte gillat de när man själv sitter och kokar.!

AVGÅ
Spela fult
kalle99

Inlägg av kalle99 »

- "I grund och botten beror vår seger på att vi kämpar stenhårt. Vi ville verkligen ha vinsten och vi hade en grym inställning", sade David Rautio (målvakt Luleå) till Canal Plus.

-"Det är bortaplan och vi är inte här för att göra det snyggt,vi är här för att spela om poäng och det är en skitig bortamatch i stort sett." sade Luleås lagkapten Nicklas Wallin till Canal Plus.

Luleå spelarna avslöjar rakt upp och ned hur de vann matchen.

Något våra spelare borde lyssna till.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Enda positiva med denna förlust är att fler kamrater på detta forum ÄNTLIGEN börjar fatta att detta lag presterar lika illa som fjolårets.
Skillnaden är att vi då hade spets framåt som med sin individuella kvalite kunde vinna några matcher åt oss.

Nu får det vara nog. Bristerna i spelet är så jävla självklara och jag har påpekat dessa hela denna säsong. Behövs ingen större hockeykunskap för att se att våra såelare inte klarar av nuvarande meningslösa system. Dessutom är lagbygget är ogenomtänkt (misstänker att lirare som Linkan undrar vad fan vi håller på med).

År det någon som fattar vad tränarna vill ha för spel?
Någon som förstår sig på varför vi värvar som vi gör?
Hur fan tänker Järlan?
SM-Guld? När då?

Fy fan, bästa publiksiffrorna på länge också detta spektakel.
Hur länge orkar publiken?

Ledningen (tränare och Järlan). Skämmes ta mig fan.

Ni får inte en spänn till från mig innan ni förklarar vad fan ni håller på med. Nu är det dags att ni förklarar vad som är er spelidé. Vad går den ut på? Varför vill ni inte ha in spetskvalité?
Varför har vi bara blivit sämre sedan silversäsongen? Almtorp och någon Mattias ska ersätta Hannula, Widing, Kruger mfl, hur fan tänkte ni här?

Förklara er snarast, förväntar mig en intervju med tränare och Järlan senast kommande vecka. För oss som lever, andas och älskar DIF är det hög tid att ni börjar bry er och fan ge något tillbaka i form av svar och prestation. Vad är er målsättning egentligen?

(det har bara gått 1/5 del av serien, det är små detaljer som avgör, ví stod på hälarna första .....KRÄKS......)
Så jävla less på en massa bortförklaringar. :evil:
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2011-10-23 12:01:46, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
squee
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av squee »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Enda positiva med denna förlust är att fler kamrater på detta forum ÄNTLIGEN börjar fatta att detta lag presterar lika illa som fjölårets.
Skillnaden är att vi då hade spets framåt som med sin individuella kvalite kunde vinna några matcher åt oss.

Nu får det vara nog. Bristerna i spelet är så jävla självklara och jag har påpekat dessa hela denna säsong. Behövs ingen större hockeykunskap för att se att våra såelare inte klarar av nuvarande meningslösa system. Dessutom är lagbygget är ogenomtänkt (misstänker att lirare som Linkan undrar vad fan vi håller på med).

År det någon som fattar vad tränarna vill ha för spel?
Någon som förstår sig på varför vi värvar som vi gör?
Hur fan tänker Järlan?
SM-Guld? När då?

Fy fan, bästa publiksiffrorna på länge också detta spektakel.
Hur länge orkar publiken?

Ledningen (tränare och Järlan). Skämmes ta mig fan.

Ni får inte en spänn till från mig innan ni förklarar vad fan ni håller på med. Nu är det dags att ni förklarar vad som är er spelidé. Vad går den ut på? Varför vill ni inte ha in spetskvalité?
Varför har vi bara blivit sämre sedan silversäsongen? Almtorp och någon Mattias ska ersätta Hannula, Widing, Kruger mfl, hur fan tänkte ni här?

Förklara er snarast, förväntar mig en intervju med tränare och Järlan senast kommande vecka. För oss som lever, andas och älskar DIF är det hög tid att ni börjar bry er och fan ge något tillbaka i form av svar och prestation. Vad är er målsättning egentligen?

(det har bara gått 1/5 del av serien, det är små detaljer som avgör, ví stod på hälarna första .....KRÄKS......)
Så jävla less på en massa bortförklaringar. :evil:
Det är sällan jag tar mig tiden att logga in här för att lägga mig i en annars väldigt saklig diskussion men den här gången var jag bara tvungen. "Lever, älskar och andas DIF" fick mig att reagera för det är exakt så jag känner.

Jag tänker och känner....
Hela arbetsdagen innan match så ser jag fram emot att sätta mig ner framför TVn med en kall bira i handen och njuta. Känslan är alltid den samma och jag tror alltid att vi skall prestera.

I ordet prestera lägger jag inte så mycket. Det handlar mest om att alltid visa hjärta och vilja. Ett jävlar anamma helt enkelt. Vissa dagar så vinner vi, vilket gör att jag blir glad. Efter en sådan kväll så brukade jag somna med ett litet leende på läpparna med nästa match i kikaren.
Den här säsongen är lik de andra. Hoppet och känslan finns där och jag blir förbannad när vi förlorar MEN jag glädjer mig knappast över vinsterna eftersom de känns så förbannat slumpmässigt.

Djurgårdskonceptet är att åka ut på isen och representera oavsett vad du heter eller vad du har i lön. Du skall spela som om det vore det sista du gjorde. Varje sekund, minut, period och match. Förlorar du skall är du arg, inte likgiltig.

Det jag saknar är en trupp som agerar som en irriterad formtoppad och illförbannad Ölvestad!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

För alltid, oavsett, i evighet.

Vi slutar grina nu och fortsätter älska DIF. Grymt

"Älska mig som mest när jag förtjänar det som minst" - that's god damn right.

Till er som ska överge DIF nu: Hej då.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev:För alltid, oavsett, i evighet.

Vi slutar grina nu och fortsätter älska DIF. Grymt

"Älska mig som mest när jag förtjänar det som minst" - that's god damn right.

Till er som ska överge DIF nu: Hej då.

Är ganska säker på att DIFs ledning resonerar precis som du.
Likadant som Herr stork med familj, ner med huvudet i sanden och ”blunda bort” problemen så löser sig allt.

Jag blir så förbannad.
Jag vet att en stor del av DIFs publik faktiskt är förvånansvärt hockeykunniga och förstår mer än att bara skrika Hora & Efter matchen ska ni dö.
Att bara låta detta misslyckade lagbygge fortsätta sin Titanicfärd mot en oundvikligt undergång är att kissa denna skara rakt i ansiktet, med högtryck!!!

En annan storklubb inom svensk hockey Fbk, dom kan man skoja om i många olika sammanhang.
Men när det kommer till tydligt ledarskap och att agera i tid vid krissituationer så är man ljusår före DIF, troligen därför man aldrig varken kvalat eller åkt ur ES.
DIF känns i jämförelse med Kaffeklubben som en gammal trögdriven Trabant från DDR, det puttrar på sakta, rycker & skakar och man vet aldrig om man kommer fram överhuvudtaget
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jo, men som sagt. Sviker vi nu är vi sämre än bajen. Vad vinner Djurgårdens IF Hockey på att vi sviker. Ovärt. Fruktansvärt trist.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev:Jo, men som sagt. Sviker vi nu är vi sämre än bajen. Vad vinner Djurgårdens IF Hockey på att vi sviker. Ovärt. Fruktansvärt trist.

Man kan som du vet vända och vrida på allt.
Görs ingenting NU, då är vi inom en inte allt för lång framtid DIF-Fans-Hockey....på en rink nära dig
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

Magnutz skrev:Jo, men som sagt. Sviker vi nu är vi sämre än bajen. Vad vinner Djurgårdens IF Hockey på att vi sviker. Ovärt. Fruktansvärt trist.
Jo visst men samtidigt så är det så att man Köper en produkt, håller inte varan den kvalitet eller ger en det man söker, då köper man inte varan igen då byter man Produkt, i detta fall kanske man väljer att sparra 500 i månaden till en semester eller liknande då det är sjukt dyrt att gå på matcher if man vill ha en bra biljett
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Magnutz

Re: Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011

Inlägg av Magnutz »

swallat skrev:
Jo visst men samtidigt så är det så att man Köper en produkt, håller inte varan den kvalitet eller ger en det man söker, då köper man inte varan igen då byter man Produkt, i detta fall kanske man väljer att sparra 500 i månaden till en semester eller liknande då det är sjukt dyrt att gå på matcher if man vill ha en bra biljett
Jag till hör de Djurgårdare som inte ser min förening som en produkt. Jag förstår problemet men skriver inte under på det.

Jag var riktigt besviken igår men jag sviker inte. Aldrig.
Skriv svar