Dingman skrev:
Hörde redan förra säsongen från källor nära laget att Hardy knappt befann sig i omklädningsrummet och att det typ var Ragge och Falken som fick sköta snacket eftersom de var de enda spelarna lyssnade på.
Jag har också hört från en säker källa att Hardy knappt befann sig en endaste sekund i DIF's omklädningsrum förra säsongen. Det är skandalöst.
Han har iallafall slut på idéer.
Jag minns inte exakt hur intervjun gick, men i TV (denna säsong) så frågade C+ vad som drev Hardy att fortsätta, och Hardy svarade nåt i stil med: "-Pengarna" eller "-Man måste ju skaffa mat på bordet". Någon som kan bekräfta eller återberätta mer exakt?
Något åt det hållet var det iaf för jag reagerade och tyckte att det var risigt sagt.
Ja, det var ju i Hockeyligans inför-snack, där man presenterade alla lagen. Han sa typ att det var den 25:e varje månad som drev honom. Ett riktigt skitsvar, minst sagt. Hardy börjar onekligen kännas slut. Visst, DIF-skutan kanske vänder den här säsongen ändå, men då tror jag knappast att det är hans förtjänst.
Klart är i varje fall att jag längtar sjukt mycket till nästa säsong. Att få starta på nytt. Med en ny tränarstab. Med nya förutsättningar. Förhoppningsvis ett helrenoverat spelsätt och nya idéer.
Dingman skrev:
Hörde redan förra säsongen från källor nära laget att Hardy knappt befann sig i omklädningsrummet och att det typ var Ragge och Falken som fick sköta snacket eftersom de var de enda spelarna lyssnade på.
Jag har också hört från en säker källa att Hardy knappt befann sig en endaste sekund i DIF's omklädningsrum förra säsongen. Det är skandalöst.
Han har iallafall slut på idéer.
Jag minns inte exakt hur intervjun gick, men i TV (denna säsong) så frågade C+ vad som drev Hardy att fortsätta, och Hardy svarade nåt i stil med: "-Pengarna" eller "-Man måste ju skaffa mat på bordet". Någon som kan bekräfta eller återberätta mer exakt?
Något åt det hållet var det iaf för jag reagerade och tyckte att det var risigt sagt.
Ja, det var ju i Hockeyligans inför-snack, där man presenterade alla lagen. Han sa typ att det var den 25:e varje månad som drev honom. Ett riktigt skitsvar, minst sagt. Hardy börjar onekligen kännas slut. Visst, DIF-skutan kanske vänder den här säsongen ändå, men då tror jag knappast att det är hans förtjänst.
kaminor skrev:Ja, det var ju i Hockeyligans inför-snack, där man presenterade alla lagen. Han sa typ att det var den 25:e varje månad som drev honom. Ett riktigt skitsvar, minst sagt. Hardy börjar onekligen kännas slut. Visst, DIF-skutan kanske vänder den här säsongen ändå, men då tror jag knappast att det är hans förtjänst.
Har vi tur kanske gubben får sina pengar utbetalade runt den 18-19:e varje månad istället, det är väl då pensionen betalas ut.
-daniel- skrev:Klart är i varje fall att jag längtar sjukt mycket till nästa säsong. Att få starta på nytt. Med en ny tränarstab. Med nya förutsättningar. Förhoppningsvis ett helrenoverat spelsätt och nya idéer.
Extreme Team Makeover.
Glöm inte att vi får en ny tröjdesign till nästa säsong också! Viktigt viktigt.
SkönaDjurgårn skrev:Ja, med ett sånt där uttalande så känns det ju så. Det måste ju vara en personlig vendetta för Hardy kan väl inte mena att Linkan är så DÅLIG att han hellre dör än har honom i laget? Hahaha...
Nej, det kan han väl inte mena? I så fall har han tappat all verklighetsuppfattning, med tanke på hur laget ser ut nu.
-daniel- skrev:Klart är i varje fall att jag längtar sjukt mycket till nästa säsong. Att få starta på nytt. Med en ny tränarstab. Med nya förutsättningar. Förhoppningsvis ett helrenoverat spelsätt och nya idéer.
Extreme Team Makeover.
I ärlighetens namn har jag inget emot dagens lagbygge, det är den hockeyn jag gillar mest. Dock hade inte lite mer engagemang skadat.
EDIT: Låt mig förtydliga. Lokala förmågor, hela laget producerar, fysiskt, mala ner motståndarna. Det är hockey som är kul att kolla på och även
Senast redigerad av jokohanho den 2011-10-22 22:32:14, redigerad totalt 1 gånger.
Extreme Team Makeover.
I ärlighetens namn har jag inget emot dagens lagbygge, det är den hockeyn jag gillar mest. Dock hade inte lite mer engagemang skadat.
Du menar vi ställer ut skridskorna och hoppas på att de lyckas känga in en puckjävel mer än motståndarna så att vi vinner hockeyn?
Tack Kaminor, där var det ja! Håller med om att det är ett skitsvar. Och att ha en tränare med den inställningen på den här nivån är såklart förödande. Blir så jävla irriterad när jag tänker på det. Nån borde tagit honom i örat men så funkar det obv. inte i DIF, här verkar alla skydda alla. In absurdum.
Pardon my french men, skicka gubbjäveln åt helvete och ta in någon som brinner för det han gör och är hungrig på framgång.
Extreme Team Makeover.
Du menar vi ställer ut skridskorna och hoppas på att de lyckas känga in en puckjävel mer än motståndarna så att vi vinner hockeyn?
Den ger jag personligen inte mycket för.
Nej, inte som spelet ser ut nu givetvis. Men grundtanken i lagbygget. Gillar inte lag som Skellefteå, Färjestad osv, just för att dom bara plockar allt de kommer åt. När de får stor spelaromsättning, så plockar de allt som är topnotch och ärligt talat tror jag inte de kan scouta så många spelare utan plockar bara allt för de har de ekonomiska resurserna. Ingen känsla i sådant :/ visst, det verka ju vara det enda sättet idag dock....
Extreme Team Makeover.
Den ger jag personligen inte mycket för.
Nej, inte som spelet ser ut nu givetvis. Men grundtanken i lagbygget. Gillar inte lag som Skellefteå, Färjestad osv, just för att dom bara plockar allt de kommer åt. När de får stor spelaromsättning, så plockar de allt som är topnotch och ärligt talat tror jag inte de kan scouta så många spelare utan plockar bara allt för de har de ekonomiska resurserna. Ingen känsla i sådant :/ visst, det verka ju vara det enda sättet idag dock....
Haha, Färjestad "plockar allt dom kommer åt". Herregud, vilka var det som vann SM-guldet förra säsongen nu igen? Och hur gick det för DIF?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:
Haha, Färjestad "plockar allt dom kommer åt". Herregud, vilka var det som vann SM-guldet förra säsongen nu igen? Och hur gick det för DIF?
Förutom förra året. : ) Förra året var det många återvändare.. Men i år, som SJöström.. Dom var ute efter både Möller och Brännström med.
Angående Hardy's intervju: Seriöst? Hardys svar om den 25:e varje månad var ju inte direkt seriöst. Visst jag håller med om att han måste prestera, och det snart, men just nu letar ni ju fel där fel inte finns. Det här med att han aldrig är i omklädningsrummet oroar mig dock. På alla filmer från träningar och dylikt känns han ju med på isen hela tiden, dessutom sa ju både spelare och ledare att han ryckte upp laget med ett tal i derbyt. Så närvaro har han ju definitivt.
Senast redigerad av JIIR den 2011-10-22 22:39:09, redigerad totalt 1 gånger.