Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011

Inlägg av kaminor »

Salas skrev: Vem var det som drällde med pucken som siste man när Luleå gjorde 2-1?
Kempe. :evil:
Mindrocker
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mindrocker »

OT Fan vad skönt att se ett fungerande lag i form av Barcelona som omväxling från vårt gäng dysfunktionella köttblöjor.
Avgå DJ Yes!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Salas skrev:
Jepe skrev:Här är Djurgår´ns tunga grabbar,

nu är det match på gång igen,
och vi ska festa hela natten lång
och sjunga denna sång.
"Här är Djurgårn's veka grabbar,
nu är det torsk på gång igen,
och vi ska sörja hela natten lång,
och sjunga denna sång..."

Nä alltså vad ska man säga. Första 10 är bra, slutet av första är ok, men annars är det så sorgligt dåligt så att jag inte vet vad...
Vem var det som drällde med pucken som siste man när Luleå gjorde 2-1? Kollektivt självmord i klacken kan inte ha varit långt borta.

Det enda positiva var att ett luleåäckel fick utgå skadad. Ont å möta Djurgårn!
Här är Djurgårns feta grabbar
Nu äre stureplan igen
Me Mario Kempe, en norrländsk kåtbock
och Hardy Nilsson och hans block
100% DJURGÅRDSJ***L
Highwind

Inlägg av Highwind »

Ut med Hardy och Tomas "Jag tycker inte att man ska ha rörelse i powerplay" Montén.

In med Linkan och Challe.
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

Är uppenbarligen inte ensam om att vara i upplösningstillstånd. Den som ser någon ute ikväll, ta mod till er och be spelaren åka hem och skämmas. Det här var fan droppen.
swenojs

Inlägg av swenojs »

Snacka om att Hardy och den eländige Montén(va f-n är det för karl??) borde ångra bänkningen av Tim!! är dom helt rabiata???
janne08

Inlägg av janne08 »

Mäklaren skrev:
henka83 skrev:Sitter med en gammal hockeykeeper bredvid mig, han säger att Wesslau får ta på sig första målet och att det kan anses billigt. Wesslaus positionsspel i kassen på det målet är bedrövligt, styrning i all ära. Printz håller på att växa ut till en gigant, han är kung match efter match. Resterande kan ta mig fan så mycket bättre, eller också inte? :roll:
Håller med. Printz är riktigt riktigt bra!
Jag tycker oxå att Printz skötte sig idag men det verkar vi ensamma om.
Han fick minst istid av alla backar idag vilket för mig är helt obegripligt.
Det ända råd jag har till David för att de tre små grisarna skall bli nöjda är börja slå fler indianare igen och sluta tacklas och se till att vara inne på många mål bakåt.

Daniel Tjärnqvist -1 23:52 0
Kyle Klubertanz -3 21:47 1
Fredrik Claesson +1 20:00 0
Josef Boumedienne +1 19:42 0
Philip Holm 0 17:27 1
David Printz -1 16:06 3

Om det fortsätter så här kommer det att sluta illa
Senast redigerad av janne08 den 2011-10-22 22:19:21, redigerad totalt 1 gånger.
riccos

Inlägg av riccos »

Jahapp vad ska man säga om dagens match.
Kan börja med att säga att jag är så jävla trött på Kempe nu.
Verkar som om han har pucket i anfall så tänker han så här, 1: Passa Kempe 2:Passa Kempe 3: Passa Kempe 4: behöver inte bry mig för jag har tappat pucken till andra laget.
Sätt han på läktaren nästa match.
Turbo ska fan lira istället för Carlsson eller Tjärna jr.
Och en annan sak snälla Hardy om en PP femma inte gjort mål på 20 försök testa en annan för fan.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Det är så värdelöst så det finns inte ord för det.
Användarvisningsbild
Oulf

Inlägg av Oulf »

Återigen måste jag bara få ta upp en sak jag skrev inför säsongen. Vi har ökat säsongskortsförsäljningen och har betydligt högre sponsorintäkter än tidigare. Men tanke på detta så borde vi ha råd med mer spetskompetens framåt.

Hannula, Widing, Ekman, Kruger ersattes med Almtorp, Carlsson. Grattis DIF! Vi kommer brunka oss mot kvalserie eller med flyt ingemansland.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag undrar faktiskt på fullaste allvar om spelarna är ens i närheten av lika bedrövade som oss fans efter en sån här insats? Skulle personligen tippa på att 75% av laget inte ens tänker en tanke på hockey på hela kvällen efter att de lämnat Hovet en kväll som denna.

Här går vi fans och formligen gråter inombords. Det känns inte vettigt.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Oulf skrev:Återigen måste jag bara få ta upp en sak jag skrev inför säsongen. Vi har ökat säsongskortsförsäljningen och har betydligt högre sponsorintäkter än tidigare. Men tanke på detta så borde vi ha råd med mer spetskompetens framåt.

Hannula, Widing, Ekman, Kruger ersattes med Almtorp, Carlsson. Grattis DIF! Vi kommer brunka oss mot kvalserie eller med flyt ingemansland.

Så sant. Det blir till att försöka undvika kvalserien. Hur det ska gå till som det ser ut just nu ha jag dock inte en jävla susning om.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Oerhört skönt att missa ytterligare en match i realtid. Det var bara att spola förbi sista delen av perioden och se den obligatoriska 3-1 glida in.

Är också trött nu. Riktigt trött.
Säg den glädje som varar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ingen kan väl egentligen vara direkt förvånad eller?

Spelet såg ungefär lika praktuselt ut redan förra hösten och trodde någon att det skulle bli bättre av att en spelare som Krüger ersatts med spelare som inte ens mäktade med att hålla SSK kvar i Elitserien?

det skall också sägas att det inte bara är materialet som brister utan tyvärr har ju de tre kockarna lyckats med konststycket att få ut enormt lite ur de spelare som finns att tillgå. Deras idé om "jämna kedjor" gör mig gråtfärdig och deras uppenbara ovilja att vilja ordna fram ett fungerande PP gör mig bara uppgiven.

Hockey måste byggas på fart och snabbhet både beträffande hur pucken passas och hur spelarna rör sig. Tyvärr går alltind alldeles för långsamt för oss. Långsamt och dessutom något så in i helvetes krångligt i egen zon.

Vi kan omöjligen byta ut massor av spelare, vad vi däremot borde kunna göra är att plocka in en ny tränare. Ge de nuvarande fram till juluppehållet. Har det inte blivit bättre tills dess måste de bort fort som bara den.

Vi har bara två backar som fungerar defensivt i Printz och DT, det är i min värld helt obegripligt hur en av dessa kan få minst matchtid av samtliga backar. Helt ärligt finns det pengar över så se till att försöka få hem Fernholm för vi måste bara ha in en back till som i alla fall inser hur man försvarar sig i ishockey.

Bremberg har visst fått kicken från HIV71, vad fasen chansa med att ge killen ett kontrakt fram till jul vårt PP-spel kan ju omöjligen bli sämre med honom eller?
Highwind

Inlägg av Highwind »

Så fort jag ser Montén känner jag för att kräkas. Hur fan ska man vara positiv inför framtiden om vi har en vid rodret som anser att ett statiskt PP (ett pp utan rörelse) är framgångsrikt? Vi kan ju inte ha en sådan idiot vid rodret för vårt DIF. Jag kokar av ilska.
Skriv svar