Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Buford

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Buford »

Mäklaren skrev:Hardy sa: "över min döda kropp" när Linkan kom på tal för nån vecka sedan.
Som det ser ut just nu tror jag att Linkan skulle tillföra DIF mer än vad den gamle Hardy gör.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Sinnessjukt uttalande. Vad har gubbjäveln i kikaren? Tror han fortfarande på det här fuskbygget? Han måste ut - NU!

In med Wikegård eller Challe, Challe kanske blir lättast. In med Linkan och förhoppningsvis Zibanejad. Ta hem Fernholm. Kurera Honkens rygg. Kicka de sämsta spelarna. Jag vill faktiskt se åtgärder nu, det här kan sluta hur illa som helst. Publiken kommer att börja svika och vi kommer åka ner med det här spelet.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

SkönaDjurgårn skrev:Sinnessjukt uttalande. Vad har gubbjäveln i kikaren? Tror han fortfarande på det här fuskbygget? Han måste ut - NU!

In med Wikegård eller Challe, Challe kanske blir lättast. In med Linkan och förhoppningsvis Zibanejad. Ta hem Fernholm. Kurera Honkens rygg. Kicka de sämsta spelarna. Jag vill faktiskt se åtgärder nu, det här kan sluta hur illa som helst. Publiken kommer att börja svika och vi kommer åka ner med det här spelet.
Hans personliga vendettor går före DIF?
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Jag börjar bli oerhört trött på Djurgårdens spel nu.

Är inte hela meningen med denna speluppsättningen att laget ska leverera varje match, vara jämna? Inte vara bäst, men ändå göra bra matcher hela tiden? Detta är rena motsatsen och har varit sedan början av förra säsongen. Så jävla uddlöst känns det.

Om det är rätt eller fel med Linkan vet jag inte, gillar personligen inte hans attityd, duktig i offensiven men allt annat han har för sig? Men jo, try-out, varför inte. Något måste hända, men tror knappast att han kommer förändra hela laget. Det är just det som är problemet nu, ALLA kämpar inte tillsammans och det är den enda spets vi har just nu, att kunna mata ner motståndarna, sakta med säkert, eller har jag missat något?

Jag förstår även Hardys syn på att bara fortsätta köra, snart släpper det, men någonstans känns det som vi gått in i en vägg just nu :( över ett år har gått nu, utan resultat.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Nu måste fan någonting drastiskt hända..
Användarvisningsbild
Dingman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Dingman »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:Hardy sa: "över min döda kropp" när Linkan kom på tal för nån vecka sedan.
Stämmer. Har hört detta också. En gemensam vän till både Mäklaren och mig som pratade med Linkan.
Hörde redan förra säsongen från källor nära laget att Hardy knappt befann sig i omklädningsrummet och att det typ var Ragge och Falken som fick sköta snacket eftersom de var de enda spelarna lyssnade på.
Man kan ju hoppas att det bara var rykten och att Hardy inte tappat suget, men med det här snacket om Linkan så undrar man ju hur han/dom tänker egentligen.

Skulle vilja ha klarhet i varför det här med Bremberg är så känsligt. Det finns ju helt klart två läger i denna fråga, och jag tillhör de som inte alls kan se hur det skulle vara en solklar försämring att ta in honom i truppen. Han lär ju inte ens vara speciellt kostsam denna säsong heller.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Buford skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Sinnessjukt uttalande. Vad har gubbjäveln i kikaren? Tror han fortfarande på det här fuskbygget? Han måste ut - NU!

Hans personliga vendettor går före DIF?
Ja, med ett sånt där uttalande så känns det ju så. Det måste ju vara en personlig vendetta för Hardy kan väl inte mena att Linkan är så DÅLIG att han hellre dör än har honom i laget? Hahaha...
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Grejen med Linkan är ju att han gör andra spelare som spelar med honom bättre. Thoresen, Hörnqvist, Bäcker, Anger mm. Han skulle säkert få fart på spelare som Mackan, Carlsson, Tjärna mm.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Linkan skulle servera Åberg så många omissbara lägen att Hörnqvists målskörd skulle te sig blygsam.

Fick inte Åberg målet idag förresten? Nog fan var han på den innan den gick in...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Dingman skrev: Hörde redan förra säsongen från källor nära laget att Hardy knappt befann sig i omklädningsrummet och att det typ var Ragge och Falken som fick sköta snacket eftersom de var de enda spelarna lyssnade på.

Jag har också hört från en säker källa att Hardy knappt befann sig en endaste sekund i DIF's omklädningsrum förra säsongen. Det är skandalöst.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

-daniel- skrev:
Dingman skrev: Hörde redan förra säsongen från källor nära laget att Hardy knappt befann sig i omklädningsrummet och att det typ var Ragge och Falken som fick sköta snacket eftersom de var de enda spelarna lyssnade på.

Jag har också hört från en säker källa att Hardy knappt befann sig en endaste sekund i DIF's omklädningsrum förra säsongen. Det är skandalöst.
Jag har alltid gillat Hardy, men om detta är sant.. Då blir jag less.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

jokohanho skrev:
-daniel- skrev:

Jag har alltid gillat Hardy, men om detta är sant.. Då blir jag less.
Om man kan lita på en spelarmamma i DIF's lag anno 10/11 så är det helt sant.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

-daniel- skrev:
Om man kan lita på en spelarmamma i DIF's lag anno 10/11 så är det helt sant.
Med andra ord är hela poängen med detta lagbygget meningslöst? Energi, lagmoral och kämpa för varandra? Kanske inte är så konstigt att det är som det är nu då..
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

-daniel- skrev:

Han har iallafall slut på idéer. :P

Jag minns inte exakt hur intervjun gick, men i TV (denna säsong) så frågade C+ vad som drev Hardy att fortsätta, och Hardy svarade nåt i stil med: "-Pengarna" eller "-Man måste ju skaffa mat på bordet". Någon som kan bekräfta eller återberätta mer exakt?

Något åt det hållet var det iaf för jag reagerade och tyckte att det var risigt sagt.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

SkönaDjurgårn skrev:Ja, med ett sånt där uttalande så känns det ju så. Det måste ju vara en personlig vendetta för Hardy kan väl inte mena att Linkan är så DÅLIG att han hellre dör än har honom i laget? Hahaha...
Nej, det kan han väl inte mena? I så fall har han tappat all verklighetsuppfattning, med tanke på hur laget ser ut nu.
Låst