Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011
Gu' va våra motståndare måste frukta att åka till Hovet. Glid in och pys hem med 3 sköna gratispinnar - det hela måste ju vara fantastiskt skönt.
- Lee Harvey Oswald
kaminor skrev: Snart måste nåt hända, annars väntar kvalserien. Timrå och aik är de enda som är sämre än oss.
Godkända idag - Wesslau och Åberg. Tragiskt.
Njaa, har Solna en bra dag är dom klart vassare
Lätt att glömma ett detta fortfarande är samma lag (dom i röda tröjor) som slog lhc borta senast.
Nåt måste göras (....kanske)
3 små steg som bör kunna ge oss ett snabbt trendbrott.
1.Byt omgående till rosa hemmaställ
(Kan få en kortvarig effekt iaf, då motståndarna i 1:a peroden kan bli lätt illamående, det borde absolut gå att utnyttja)
2.Gå tillbaka till 1-3-1-styrspel.
(Vi ses i mittzon blir vår nya slogan inför varje hemmamatch, då räcker det med 1 mål framåt för att ge oss 3p)
3.Ta in Hans Scheike som mental rådgivare,
(DIF lär sig då att bli givare istället för tagare i "smisk-sammanhang")
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ojj vad jag hoppas att vi kommer högre upp än luleå i tabellen och inte behöver möta dem i slutspel.. dom är helt enkelt bättre än oss... 5e i rad? eller har jag missat någon?
Hatar Luleå mer än vad jag hatar Aik just nu..
Nästa North vs South hoppas jag att Hovet är fullsatt så vi kan skrika hem en seger...
derby förfan!
Nästa North vs South hoppas jag att Hovet är fullsatt så vi kan skrika hem en seger...
derby förfan!
Jag ger denna tränartrojka 5 matcher till, har inte spelets förändrats radikalt så hoppas jag vi sparkar sportchef och tränartrojka. Problemet är väl att vi borde sparka spelare i första hand, men eftersom de sitter på längre kontrakt så är tränarstabben och Järlan mina första val.
Kan bara säga att jag håller med i allt du skriver!Mäklaren skrev:Precis hemkommen. Tur man bor nära Hovet.
Jag är så fruktansvärt jävla pissless på det här vidrigt felbyggda laget. Allt, verkligen allt, är åt helvete. Vi lyckas tamigfan ALDRIG överraska och spela med kreativitet och frenesi. Samma jävla visa i match efter match där vi är så fruktansvärt lättlästa att man som åskådare vet innan varje närkamp hur den skall sluta. Vi har ingenting.
Idag säger många att vi spelar bra. Alltså, herregud. Luleå gör en medioker insats och är ändå oerhört mycket vassare och kyligare än oss. Och folk hävdar att vi spelar bra. Vi spelar KASST. Genomkasst. Det är fan inte ishockey laget håller på med.
Våra forwards verkar vara så oerhört dåligt skolade dessutom. Det enda de kan är att dumpa pucken ner i hörnet, åka efter, tackla, ramla och se backen åka därifrån med pucken. Detta gäller framförallt Brodin, Norman, Cehlin, Kempe och Åberg som är experter på detta.
Vår lagkapten vill man ju helst inte prata om då han ser ut som en handikappad överförfriskad jultomte på isen.
Jag undrar dessutom varför hetsjakten mot Boumedienne är så enorm när vi har Kyle Klubertanz som är monumentalt osäker och nonchalant. Fullständigt horribel just nu och troligen hela seriens sämsta back för tillfället efter Erik Gustafsson.
De enda som idag kan få godkänt är Otto och Daniel Tjärnqvist. Wesslau är väl OK stundtals, men jag tycker han ger ett osäkert intryck.
Ingen spelare har utvecklats under Hardy de senaste säsongerna. Silversäsongen var ett lyckokast men efter det? 90 % av lagets spelare har sakta blivit sämre och sämre med tiden, trots att logiken säger att de ska utvecklas, med tanke på åldern. Någonting är jävligt ruttet i den här jävla föreningen. Ingenting görs åt dåliga trender heller. Det finns ingen vinnarmentalitet. Inga värvningar, ingen som får gå, inga krismöten, ingenting. Jämför med föreningar som vill vinna titlar. FBK exempelvis. De är på gång nu, just för att man väckte laget genom att värva och att ta in extrapersonal i båset. Men inte i DIF inte. Här är vi alltid lika nöjda.
Prestera eller dra era feta jävlar.
2014-04-07, vad hände?
- Lee Harvey Oswald
Kul och intressant att du delar med dig av din så vackert blomstrande optimism,mikael2 skrev: Ojj vad jag hoppas att vi kommer högre upp än luleå i tabellen och inte behöver möta dem i slutspel.. dom är helt enkelt bättre än oss... 5e i rad? eller har jag missat någon?
derby förfan!
Slutspel......HAHAHAHA (förlåt)
Högre upp än luleå i tabellen......pttjjjj.....pjttaaa HAHAHAHA (förlåt igen)
5 i rad?
Jo, du missade nog kvartsfinal 4,5,6
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Jim Morrison
mikael2 skrev:Ojj vad jag hoppas att vi kommer högre upp än luleå i tabellen och inte behöver möta dem i slutspel.. dom är helt enkelt bättre än oss... 5e i rad? eller har jag missat någon?
derby förfan!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Måste bara säga att jag farchineras~? av ditt sätt att skriva du har iallafall två ögon vilket inte många har här på forumet dvs. ger en utmärkt analys av vad som faktiskt händer på isen
Tanken med att ha bara spelare som har nån anknytning till stockholm är bra men vi måste nog vara realistiska och inse att skall vi vara med i toppenoch kunna sikta på guld så bör vi gå ifrån den tanken... Kommer aldrig hålla....
- -daniel-
Du måste mena vi ses i baren.Lee Harvey Oswald skrev: Vi ses i mittzon
Undra om det blir Stureplan igen för DIF-herrskapet efter att kvällsvarden inmundigats?
- Daniel942
Jag håller er rapporterade.-daniel- skrev:Du måste mena vi ses i baren.Lee Harvey Oswald skrev: Vi ses i mittzon
Undra om det blir Stureplan igen för DIF-herrskapet efter att kvällsvarden inmundigats?

DIF!
Ibland behövs våra DFG grabbar, inte fan lär någon våga visa sig på Stureplan idag inte 

Jag med, ska ned om någon timme. Får jag se på Sillen eller någon annan av våra latmaskar på gatan så skickar jag hem dem i första bästa taxi. Eller nej, de får fan gå hem.Daniel942 skrev:Jag håller er rapporterade.-daniel- skrev:Du måste mena vi ses i baren.Lee Harvey Oswald skrev: Vi ses i mittzon
Fyfan säger jag, nej nu korkar jag upp konjaken och kollar på första derbyt istället. Gonatt.
Jag är inte arg, och inte besviken.
-
Precis därför jag hoppas att fler fans agerar just nu. Någonstans måste gränsen gå mellan medgångssupportrar och bara vanliga konsumenter. Jag tänker inte betala ett ruttet lingon till föreningen förrän de agerar. Krismöte och framförallt behövs det förstärkas och sparkas. Ny tränare är självskrivet,, vet att det är ett långskott men tycker att man ska ringa Wikegård och höra läget. Han har inte bara liksom vilken övrig människa som helst lokaliserat problemet, utan har också lösningar på det till skillnad från de senila tjockskallarna som står där nu. Har ingen respekt för någon av dem längre!diftobbe89 skrev:Vill inte höra en jävel som ska lugna ner situationen nu och förklara hur det såg ut säsonger tidigare.
Jag hatar så jävla många som spelar i vår trupp just nu att jag hoppas dom far åt helvete.
Men med denna ledningen kommer ingenting att hända, det här kommer fortsätta omgång efter omgång. Och vi kommer höra dåliga bortförklaringa från våra otroligt fjantiga jävla pissledare varenda match...
Montén har jag iofs alltid tyckt om, men Hardys spelidé tillsammans med Järlans värvningar är så jävla tragiska.
Gömmer sig den där veka sopan Carlsson på isen eller? Återigen vad det han jag knappt såg någonting av!
100% DJURGÅRDSJ***L