Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Jag tror att Kronwall hänger i KHL ett par år till, han behöver nog pengarna efter några lågavlönade år i AHL. Han verkar dessutom hålla bra därborta!
Expert.
Sannolikt är det så.SirDIFalot skrev:Jag tror att Kronwall hänger i KHL ett par år till, han behöver nog pengarna efter några lågavlönade år i AHL. Han verkar dessutom hålla bra därborta!
Att han platsar råder nog inga tvivel om, men han kanske vantrivs, det vet man ju inte.
Vem som är prio 1 som ersättare av de tre övriga är en knivigare fråga.
Elitserien uteslutet för Robert Nilsson. Inte så oväntat. Och eftersom vi sannolikt inte ens hade försökt få hit honom, är det definitivt bättre än att han hamnar i nåt annat elitserielag.
http://hockey.expressen.se/nyheter/1.25 ... elitserien
http://hockey.expressen.se/nyheter/1.25 ... elitserien
För den som vill ta en närmare titt på Waltins Västerås, så visas just nu Västerås - Mora just nu på TV10.
Little är sjukt hal, nästan lika bra som Nilson att hålla pucken men så kan han dribbla också. En väldigt sevärd spelare.
Little är sjukt hal, nästan lika bra som Nilson att hålla pucken men så kan han dribbla också. En väldigt sevärd spelare.
Djurgårdsbekantingen Kenneth "Bacon" Bergqvist går som tåget (inte SJ utan typ shinkansen) i Västerås.Kentta skrev:För den som vill ta en närmare titt på Waltins Västerås, så visas just nu Västerås - Mora just nu på TV10.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Riktigt snygga mål idag! 10+4 på 12 matcher också tror jag, inte illa...kaminor skrev:Djurgårdsbekantingen Kenneth "Bacon" Bergqvist går som tåget (inte SJ utan typ shinkansen) i Västerås.Kentta skrev:För den som vill ta en närmare titt på Waltins Västerås, så visas just nu Västerås - Mora just nu på TV10.
- Ja-ke den andre
Från Ottawas HFBoards. Hm.
"I was at practice today and Zibanejad was skating on one end by himself while the other players were working through drills. Not good sign.
I spoke to him after and asked what he thought, and he seemed a bit out of it. I did get my Z-bad heritage jersey signed though and he told me it was his first jersey that he's autographed!"
"I was at practice today and Zibanejad was skating on one end by himself while the other players were working through drills. Not good sign.
I spoke to him after and asked what he thought, and he seemed a bit out of it. I did get my Z-bad heritage jersey signed though and he told me it was his first jersey that he's autographed!"
- Jim Morrison
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... for-brynas
Ekholm tillbaka till Brynäs, självklart. Undrar om Zibanejad gör samma sak
Ekholm tillbaka till Brynäs, självklart. Undrar om Zibanejad gör samma sak

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Snälla sälj Kyle..
Vilket nyförvärv suck...
Fullständigt oduglig hitills i år.
Vilket nyförvärv suck...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Haha, det är inte fotboll det här.JO15 skrev:Snälla sälj Kyle..
Vilket nyförvärv suck...
Expert.
Fan vad jag saknar Fredrik Bremberg i truppen.
Synd att han inte passar in i vårat lagbygge bara. Han skulle onekligen försämra denna trupp i dagsläget.
Synd att han inte passar in i vårat lagbygge bara. Han skulle onekligen försämra denna trupp i dagsläget.
Jo, för vårt lagbygge går ju så jävla bra.Dingman skrev:Fan vad jag saknar Fredrik Bremberg i truppen.
Fattar inte varför man inte bara kan ta in gubben, på något try-out kontrakt eller något. För vad vi veeerkligen behöver i dagens läge är ju en mönsterbrytare och någon som kan lägga mackorna åt våra... målskyttar.Dingman skrev:Fan vad jag saknar Fredrik Bremberg i truppen.
- swallat
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Banderoll till Nästa matchKentta skrev:Fattar inte varför man inte bara kan ta in gubben, på något try-out kontrakt eller något. För vad vi veeerkligen behöver i dagens läge är ju en mönsterbrytare och någon som kan lägga mackorna åt våra... målskyttar.Dingman skrev:Fan vad jag saknar Fredrik Bremberg i truppen.
Bremberg = DIF
DIF = Segrare
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
- Christopher J
Ja, helt rätt. Han passar in i lagbygget. DIF vill spela med långa anfall och det finns ingen i dagens trupp som kan hålla i pucken lika länge som Linkan. Tycker också vi i klacken ska göra något för Linkans skull och inte sitta och försvara ledningens beslut som några här på forumet ständigt gör.swallat skrev:Banderoll till Nästa matchKentta skrev:Fattar inte varför man inte bara kan ta in gubben, på något try-out kontrakt eller något. För vad vi veeerkligen behöver i dagens läge är ju en mönsterbrytare och någon som kan lägga mackorna åt våra... målskyttar.Dingman skrev:Fan vad jag saknar Fredrik Bremberg i truppen.
Bremberg = DIF
DIF = Segrare