Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011
- Lee Harvey Oswald
Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011
DIF är så fantastiskt förutsägbara och uddlösa så "en vanlig dag på jobbet" räcker oftast till 3p för motståndarna.
En helt ok 1:a period från DIF rent viljemässigt men det är skrämmande lätt att få grepp om oss i år, gör 1-0 bara så löser sig resten
Under alla säsonger jag följt DIF genom åren är det bara upplagan från budgetåret 05/06 som varit oskickligare i offensiven.
Som serien ser ut idag så finns det egentligen ingenting som talar för att DIF ska lyckas ta mer än en 3p i rad.
En helt ok 1:a period från DIF rent viljemässigt men det är skrämmande lätt att få grepp om oss i år, gör 1-0 bara så löser sig resten
Under alla säsonger jag följt DIF genom åren är det bara upplagan från budgetåret 05/06 som varit oskickligare i offensiven.
Som serien ser ut idag så finns det egentligen ingenting som talar för att DIF ska lyckas ta mer än en 3p i rad.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tycker vi kanske har gjort 2-3 godkända insatser i år. HV, Linköping och senaste borta mot Linköping. Resterande är mer eller mindre under all kritik och vi ska vara fruktansvärt nöjda med poängfördelningen hittills. Men vad man kan konstatera såhär långt är att vi absolut inte är bra på att föra matcher utan att vi ska kontra och förlita oss på försvarsspelet. Vi har alldeles för långsamma backar när vi blir bortvända i spelvändningar.
Möjligt att vi blir ett bortalag i år, men ska vi till slutspel så måste vi ta våra poäng mot "skräplagen" hemma, och jag tycker Luleå tillhör ett av dem såhär långt in på serien....
Möjligt att vi blir ett bortalag i år, men ska vi till slutspel så måste vi ta våra poäng mot "skräplagen" hemma, och jag tycker Luleå tillhör ett av dem såhär långt in på serien....
skönt att man kan få lite flyt med sig
Jag är inte arg, och inte besviken.
Synd att påstå att gästerna spelar rolig hockey....
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Hahaha ! Det står "Läkarjoutren" på Fuö
*fuleås hjälm
- Jim Morrison
Fan vad bra vi ser ut just nu.
edit: så självklart utvisning när jag skriver det, haha.
edit: så självklart utvisning när jag skriver det, haha.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2011-10-22 18:33:31, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kyle är verkligen brutalt nonchalant och dålig.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skön offside innan Kyles utvisning
Jag är inte arg, och inte besviken.
- Lee Harvey Oswald
tror han tyckt synd om Josef och avlasta lite....Mäklaren skrev:Kyle är verkligen brutalt nonchalant och dålig.
Till hans försvar denna gång måste man dock säga att det var en klockren offside innan utvisningssituationen
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-10-22 18:37:14, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Lee Harvey Oswald
Mmh, men man spelar både smartare och bättre än DIF hittillsMagnutz skrev:Synd att påstå att gästerna spelar rolig hockey....
- Jim Morrison
Jag vill inte vara den som är den, men klacken är väldigt tyst idag. Men vi spelar dock riktigt bra hockey, om än lite långsamt powerplay.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Var är stämningen?! Känns som man sitter och tittar på LHC
EDIT: för övrigt har jag lagt märke till en intressant sak, Luleås spelare hoppar ju för tusan in i sargen så fort det är motståndarspelare i närheten!
EDIT: för övrigt har jag lagt märke till en intressant sak, Luleås spelare hoppar ju för tusan in i sargen så fort det är motståndarspelare i närheten!
Senast redigerad av JIIR den 2011-10-22 18:46:00, redigerad totalt 1 gånger.