Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Beatin

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Beatin »

Tooga skrev:
Beatin skrev:Regin klev precis av skadad, slog tydligen upp en axel som hade krånglat för honom innan. Dåliga nyheter för de som vill ha hem Zibanejad.
Allt åt helvete, då känns det rätt klart att Mika stannar. Vem har de annars som ersättare till Regin?
Ingen aning, tror nog Zibanejad är den tilltänkta ersättaren isf.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Zibbe spelar så jävla bra att man blir spyfärdig just nu... fan.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Istid: 12.04
+- 0

Såg inte matchen men om nu Regin är skadad så... kanon! värva någon ny!
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Eftersom Janne uttryckligen sagt att vi letar en center till första- eller andrakedjan så tar jag den centern, som förmodligen både gör fler poäng och har mer rutin än Mika, alla dagar i veckan före just Zibbe.

Zibanejad är en stor talang, men nio poäng på 26 matcher i grundserien och två poäng på sju matcher i slutspelet är inte alls några bra siffror från någon som ska leda någon av de två första kedjorna.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Men om vi värvar en center till andrakedjan så betyder det att antingen Almtorp eller Otto går före. Då kan det lika gärna vara. Spara pengarna och flytta upp weigel. In med en toppspelare eller inget. Kämpa järlan.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det är lite så det känns ja, in med spets eller inget.

Tror iofs fortfarande inte det är tvärkört med Zibanejad.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

http://senators.nhl.com/club/news.htm?id=596314 från början av veckan, vet inte om folk läst artikeln (eller om den postats redan, kollade runt med såg inte den).

Hur som helst så låter det onekligen som de är supernöjda och förvånade hur bra Mika anpassat sig till NHL, han lär stanna, allt tyder ju på det och dessutom nu med skadan på Regin så torde väl saken vara klar? :(

Ställer mig till skaran av folk som säger "plocka in en jävulsk spets eller skit i det och kör upp en junis", det kommer inte göra nån skillnad för laget med en Almtorp eller Carlsson till, antingen behöver vi en tung pjäs, eller kan vi lika gärna köra på som vi gör nu och hoppas "det löser sig"!
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Här är intressanta spelare på marknaden(realistiska). Alla är äldre och kan räknas som spets.

Jeff Hamilton http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10191

Shayne Toporowski http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1951

Jeff Toms http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10652

Clarke Wilm http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8829
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

OM Robban NIlsson vill hem känns väl det som ett rätt uppenbart val eller?

Dessutom har väl han figurerat som center också om inte minnet sviker mig helt.

Är ganska övertygad om att han skulle kunna leda en kedja också för den delen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:OM Robban NIlsson vill hem känns väl det som ett rätt uppenbart val eller?

Dessutom har väl han figurerat som center också om inte minnet sviker mig helt.

Är ganska övertygad om att han skulle kunna leda en kedja också för den delen.
Går det att lösa ekonomiskt, så visst (dock tycker jag inte han skall spela center).

Men han sitter fortfarande på ett kontrakt med Salavat, så sålänge de inte river kontraktet finns det väl ingen rimlig möjlighet.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skulle inte alls bli förvånad om det kontraktet snart är rivet.

Och med tanke på hur försvaret ser ut borde man försöka få hem Fernholm oxå även om det tar emot att säga det, men tyvärr har vi bara två backar som duger defensivt och det är Tjärnqvist och Printz.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Kall-El skrev:Skulle inte alls bli förvånad om det kontraktet snart är rivet.

Och med tanke på hur försvaret ser ut borde man försöka få hem Fernholm oxå även om det tar emot att säga det, men tyvärr har vi bara två backar som duger defensivt och det är Tjärnqvist och Printz.
Lite komiskt att någon frågade boork såhär på Expressen:

"Fernholm eller Robban Nilsson till DIF? Vem tror du laget hade haft störst nytta av? (Om Mika inte kommer tillbaka)"

Leif Boork: Är inte dessa två herrar ganska misslyckade spelare överallt i förhållande till de förväntningar de haft på sig. Jag skulle inte lägga ner ngn större kraft på att värva dem till ES
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kan hålla med honom om Fernholm som var bra i DIF, bra första säsong i LHC sedan var han bara en tung lönepost som jag vet att LHC var jäkligt lyckliga att bli av med. Men skulle givetvis var en enorm uppgradering från Boumedienne.

Robban Nilsson har hyfsat NHL facit och även bevisat att han håller okej i KHL. Visst, jävligt svårt att veta vilken nivå han skulle hålla i ES exakt men klart det är en spelare man skulle lägga kraft på att värva.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Boork och Järlan är minst sagt svårflörtade, haha...

För mig har aldrig Fernholm känts som en trevlig värvning, men nu, med underpresterande backar och skador så kanske han faktiskt är ett alternativ. Eller njaaaäää... Känns lite beige. Men om BomBom försvinner till nästa säsong så vore ju Fernholm en bra ersättare.

Robban däremot vore ju en ren dröm att få hem, men den chansen är väl en promille ungefär.
kaminor

Inlägg av kaminor »

SkönaDjurgårn skrev:Boork och Järlan är minst sagt svårflörtade, haha...

För mig har aldrig Fernholm känts som en trevlig värvning, men nu, med underpresterande backar och skador så kanske han faktiskt är ett alternativ. Eller njaaaäää... Känns lite beige. Men om BomBom försvinner till nästa säsong så vore ju Fernholm en bra ersättare.

Robban däremot vore ju en ren dröm att få hem, men den chansen är väl en promille ungefär.
Håller med om att Fernholm knappast känns aktuell i år, även om jag inte skulle tacka nej.

Till nästa år är han dock absolut ett alternativ till att ersätta Bombom. Jag kan i alla fall inte tänka mig att man förlänger med Boumedienne... Det skulle ju vara om han plötsligt blir en helt annan spelare i slutspelet, vilket iofs inte är helt omöjligt.

Utöver Bombom känns det ju som att backsidan kommer vara förhållandevis intakt. Möjligen att Claesson prövar lyckan i AHL. Med det sagt finns det ju ganska många möjliga ersättare till en (?) ledig backplats.

- Staffan Kronwall (prio 1 enligt mig)
- Daniel Fernholm
- Timmy Pettersson
- Oscar Eklund
Låst