Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Kall-El »

Har snubben felaktiga skydd och man inte får ha detta borde man självfallet utnyttja detta under matcher.

Har du får mycket böj på klubban är det ju 2 minuter och varför skulle man låte en fuskandes Fasth få fortsätta bara för att han är målvakt?
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

10 poäng på 12 matcher av en Nilson som alltid är bättre andra halvan av säsongen. Även om han tappar en del puck ibland, är svag ibland så producerar han helt ok. Han är där det händer.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:10 poäng på 12 matcher av en Nilson som alltid är bättre andra halvan av säsongen. Även om han tappar en del puck ibland, är svag ibland så producerar han helt ok. Han är där det händer.
Fortsätter han med det poängsnittet så går det ju inte att klaga. Nilson har ju likt väldigt många andra på det här forumet, fått överdrivet mycket kritik.

Vet inte riktigt vilka minnen folk har av spelare som Kyle och Nilson? Remember only the good things eller...?
Expert.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

SirDIFalot skrev:
android skrev:10 poäng på 12 matcher av en Nilson som alltid är bättre andra halvan av säsongen. Även om han tappar en del puck ibland, är svag ibland så producerar han helt ok. Han är där det händer.
Fortsätter han med det poängsnittet så går det ju inte att klaga. Nilson har ju likt väldigt många andra på det här forumet, fått överdrivet mycket kritik.

Vet inte riktigt vilka minnen folk har av spelare som Kyle och Nilson? Remember only the good things eller...?
Mackan har varit bedrövlig i spel 5 mot 5 i nästan varje match den här säsongen, Kyle likaså. Nej, riktigt så såg det inte ut under klang-och-jubel-säsongen 09/10.

Men förhoppningsvis börjar det vända åtminstone för Mackan. Kyle måste fortfarande upp rejält om han ska förtjäna sin enorma speltid.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mackan har fått äta skit för att han inte åkt skridskor som en man. Det gjorde han idag. Mer sånt!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev:
SirDIFalot skrev:

Mackan har varit bedrövlig i spel 5 mot 5 i nästan varje match den här säsongen, Kyle likaså. Nej, riktigt så såg det inte ut under klang-och-jubel-säsongen 09/10.

Men förhoppningsvis börjar det vända åtminstone för Mackan. Kyle måste fortfarande upp rejält om han ska förtjäna sin enorma speltid.
Håller helt med dig. Men det är ju det som är så roligt med Mackan; totalt tvärusel alltsom oftast men ändå 10 pinnar på 13 matcher... finns sjukt mycket mer i spelet att hämta. Jag tror det kommer dock.

Samma gällande Kyle, känns som han spelar småskadad eller liknande. Talar dock emot det om man ser till den istiden han faktiskt får.

EDIT: Mackan har ju bara spelat 12 matcher så 10 pinnar är ju ännu bättre.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Det finns en spelare som inte bara är totalt osynlig på rinken, han verkar vara det i alla dessa diskussioner också. Brodin! Var i helvete håller den mannen hus?

Jag vet att han varit skadad och hoppet står ju till att han inte riktigt kommit igång än. Men seriöst, sämre landslagsman (han är ju gjuten där och brukar vara bra där) får man leta efter.

Idag gjorde han sin bästa insats. Vad den bestod av? En bra tackling och ett skott utanför mål. Jag kräver långt mycket mer av Daniel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Det finns en spelare som inte bara är totalt osynlig på rinken, han verkar vara det i alla dessa diskussioner också. Brodin! Var i helvete håller den mannen hus?

Jag vet att han varit skadad och hoppet står ju till att han inte riktigt kommit igång än. Men seriöst, sämre landslagsman (han är ju gjuten där och brukar vara bra där) får man leta efter.

Idag gjorde han sin bästa insats. Vad den bestod av? En bra tackling och ett skott utanför mål. Jag kräver långt mycket mer av Daniel.
Du har helt rätt, jag tycker man ser tendenser men han måste spela sitt fysiska spel fullt ut. Dvs smälla på och vara en "pain in the ass". Nu blir det halvhjärtat. Dessutom vill jag se honom utmana och försöka bryta in på mål.

Han kan ju.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:Det finns en spelare som inte bara är totalt osynlig på rinken, han verkar vara det i alla dessa diskussioner också. Brodin! Var i helvete håller den mannen hus?

Spelade 12:41 idag. Relativt lite. Satte dock in en fet tackling som föranledde 2-2 målet. Och facit blev tre tacklingar, en assist och +1 i +/- statistiken.

Jag tycker Brodin ska lira en renodlad checkingline, då gör han sig som bäst.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Vi får hoppas att han inte varvat upp än bara, och att det snart kommer. Han är ju en härlig spelare när han är som bäst!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Av nån outgrundlig anledning har Almtorp blivit lika kass som Norman på att teka. Båda ligger runt 40 % nu.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Om vi tänker på samma tackling så mynnade ju den i all fall ut i ett mål.. :)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Brodin satte också en rejäl propp som inte ledde till något märkvärdigt. Han jobbar i det tysta, men är inte den som gör 30 mål per säsong. Enormt viktig för laget däremot.

Alltså seriöst... sluta hacka på Kyle. Vår klart bästa back efter oklanderliga DT. Och att det hackas på Bombom KAN ju bero på att han har spelat över en säsong i DIF och gjort typ 3 bra matcher och 10 godkända sådana. Vad nu det skulle ha med Kyle att göra...

För övrigt kan ju dem som förväntade sig en defensiv backklippa i Kyle bara gå och lägga sig. Dock är han fortfarande klasser bättre (wow, svårt) än både Bombom och Honken i defensiven, och slår aldrig korkade indianare som Claesson gör typ varannan match.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Säsongen 2011/2012

Inlägg av seppuko »

Wow, att favorisera kan göra en person hemmablind. Ta det match för match och inte via meriter och lönecheck. Idag var Kyle inte bra, men tillräckligt bra. Bombom var bra, Claesson spelade för det mesta enkelt och resolut men kommer minnas den där indianaren i nästa Hemma hos Claesson-reportage. Alla gör lite saker som blir fel. DT la minst två indianare in i banan idag, men eftersom DT är bäst i världen och att det endast resulterade i ett skott och ett fortsatt LHC anfall ser alla förbi det. Trist.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

seppuko skrev:Wow, att favorisera kan göra en person hemmablind. Ta det match för match och inte via meriter och lönecheck. Idag var Kyle inte bra, men tillräckligt bra. Bombom var bra, Claesson spelade för det mesta enkelt och resolut men kommer minnas den där indianaren i nästa Hemma hos Claesson-reportage. Alla gör lite saker som blir fel. DT la minst två indianare in i banan idag, men eftersom DT är bäst i världen och att det endast resulterade i ett skott och ett fortsatt LHC anfall ser alla förbi det. Trist.
Va? När fan la han dom s.k "indianarna"? DT alltså.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar