Linköpings HC - Djurgårdens IF, 19/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 19/10 2011

Inlägg av Mattias_87 »

2p tycker jag att vi var värda. Sen måste jag säga att Djurgårdsfansen gjorde bra ifrån sig där nere, man hörde dom väldigt mycket under matchen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Mackan förresten, har inte han gjort 10 pinnar på 13 matcher? Riktigt bra poängmässig utdelning för att vara honom den här tiden på säsongen. Och då har han ändå inte varit godkänd i spelet...men han lyckas tydligen vara i smeten och peta in lite puckar ändå. Men känslan ändå är att han kan så förbannat mycket bättre.

Ottosson ser oförskämt pigg ut, inte enbar pga målen. Wesslau räddar poäng åt oss i 3:e och framförallt i sudden (och så klart straffarna). Måste varit en ruskigt skön avslutning på matchen för honom.

Klubertanz är inte speciellt bra just nu, tycker han inlett säsongen rätt skakigt faktiskt. Såg ut som han var mycket starkare på försäongen än hans förra sejour här men han har mycket mer att hämta. D.Tjärnqvist är så sjukt bra så jag finner inga ord. Ragge klass på honom rakt igenom.

[/Random thoughts]
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3809525.ab

Klockrent sagt av Wikegård. Klubertanz har varit en riktig besvikelse och det visades främst idag. Otroligt usel.
Trist att Wikegård ej längre kan kritisera en spelare utan att det blir en stor rubrik lex Rundblad i JVM. Sedan tycker jag betyg som "Otrolig usel" "Katastrof" är grova överdrifter av Klubertanz hittills. Att han "såsar" omkring är ju bara som det ser ut då Kyle är en spelare som försöker spela harmoniskt och inte stressa upp sig, och när det då blir en felpassning finns det ju såklart en risk att det inte ser så "distinkt" ut. Men det är klart att vi har en toppback med pucken i vår trupp som dock börjat lite svajigt. Nu har han ju en liten mer stjärnstatus än han hade sist och fler ögon på sig. Så himla mycket bättre än såhär var han faktiskt inte sist.
Idag vet jag inte vad han hade för slipning på grillerna. Han ramlade, hade ingen, INGEN puckkontroll alls. Var ängslig i uppspelen, var ängslig i PP och .. ängslig över lag.

Han var inte så här trubbig sist han var här.
Han var inne på flest baklängesmål i spel 5 mot 5 i hela laget sist han var här. 37 stycken. Så han var ingen gud sist direkt.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:

Klockrent sagt av Wikegård. Klubertanz har varit en riktig besvikelse och det visades främst idag. Otroligt usel.
Trist att Wikegård ej längre kan kritisera en spelare utan att det blir en stor rubrik lex Rundblad i JVM. Sedan tycker jag betyg som "Otrolig usel" "Katastrof" är grova överdrifter av Klubertanz hittills. Att han "såsar" omkring är ju bara som det ser ut då Kyle är en spelare som försöker spela harmoniskt och inte stressa upp sig, och när det då blir en felpassning finns det ju såklart en risk att det inte ser så "distinkt" ut. Men det är klart att vi har en toppback med pucken i vår trupp som dock börjat lite svajigt. Nu har han ju en liten mer stjärnstatus än han hade sist och fler ögon på sig. Så himla mycket bättre än såhär var han faktiskt inte sist.
Alltså, jag vet att du är den som försvarar laget och truppen, vilket jag uppskattar, men du måste väl hålla med om att Klubertanz var "otroligt usel" ikväll? Håller inte alls med om att han inte stressar upp sig, utan snarare att han knappt kommer upp i tempo öht. Varken i offensiven eller defensiven. Han verkar stressad och slänger iväg pucken flera gånger (någon som såg icingen när han fick glida upp ensam från egen zon för att sedan panikslänga iväg den?).

Skillnaden mellan Klubertanz förra sejouren och nu var att han faktiskt var BRA offensivt. Han SKJÖT i numerärt överläge och var riktigt farlig överlag, och när självförtroendet trippas upp av att göra poäng så blir han automatiskt lugnare i försvarsspelet och gör inte lika många misstag. Nu är han inte bra i någon zon och resultatet blir "otroligt usel". I alla fall ikväll.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:

Idag vet jag inte vad han hade för slipning på grillerna. Han ramlade, hade ingen, INGEN puckkontroll alls. Var ängslig i uppspelen, var ängslig i PP och .. ängslig över lag.

Han var inte så här trubbig sist han var här.
Han var inne på flest baklängesmål i spel 5 mot 5 i hela laget sist han var här. 37 stycken. Så han var ingen gud sist direkt.
Hehe nej.Men idag tyckte jag att han ramlade och var riktigt orolig i spelet med och utan puck. Obehagligt att ha en back som inte arbetar varken framåt eller bakåt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:

Alltså, jag vet att du är den som försvarar laget och truppen, vilket jag uppskattar, men du måste väl hålla med om att Klubertanz var "otroligt usel" ikväll? Håller inte alls med om att han inte stressar upp sig, utan snarare att han knappt kommer upp i tempo öht. Varken i offensiven eller defensiven. Han verkar stressad och slänger iväg pucken flera gånger (någon som såg icingen när han fick glida upp ensam från egen zon för att sedan panikslänga iväg den?).

Skillnaden mellan Klubertanz förra sejouren och nu var att han faktiskt var BRA offensivt. Han SKJÖT i numerärt överläge och var riktigt farlig överlag, och när självförtroendet trippas upp av att göra poäng så blir han automatiskt lugnare i försvarsspelet och gör inte lika många misstag. Nu är han inte bra i någon zon och resultatet blir "otroligt usel". I alla fall ikväll.
Jag tyckte Rönnqvist var riktigt orättvis kring Kyle, så fort han gjorde det minsta fel så skulle han var där och påpeka det, och när Kyle sedan tar pucken från egen zon och kör en fin uppåkning, in i anfallszon och lägger sedan in den framför mål mot styrning, då det kom två eller tre Djurgårdare med fart mot mål. Då vräker Rönnqvist ur sig "Men vad är det för skott? Två meter utanför, ett draaagskott???" När det var hur uppenbart som helst att Kyle la den mot styrning och valde dragskottet för att invänta lagkamraterna in i det sista. Jag tyckte han gjorde bra och dåliga saker, alldeles för många dåliga idag. Blandar och ger för mycket. Med lite kontinuitet i backparen borde det bli mycket bättre, kändes som de var olika hela jävla tiden idag? Vid varje byte typ? Märkligt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det är ju för att D.Tjärnqvist dubblerar sina byten när det börjar hetta till i matcherna som det kastas om i backparen. Helt rätt av Montén.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Ja alltså, Daniel Tjärnqvist.. Så sjukt stabil!

Om han fortsätter så här så är han nästan given för Guldhjälmen!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Gällande PP tror jag Kyle lider av att han numera är en av de spelarna som ska styra allting. När han var här sist stod han bara på blå och laddade för skott, hans direktskott är ju ett av det bästa jag sett i DIF sedan millieniumskiftet. Honken skulle aldrig kunna skjuta direkt på en flippmacka som Kyle kan. Krüger kunde verkligen slå dom. Nu när vi har Sillen-Almtorp-Tjärnqvist inne i PP så blir Kyle helt plötsligt en av spelarna som ska stå för det kreativa... Njae. Vill inte tjata om att vi skulle investerat i playmakers istället för Almtorp och Carlsson men det hade fan gynnat varenda spelare i hela laget.
Expert.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jaa va ska man säga. Upp och ner, typiskt Djurgården. Att vika ner sig som man gör på slutet är inte acceptabelt. Klubertanz, Nilson, Tjärnqvist Jr, alla bakcheckar me rak rygg i en hastighet som får Kristina Lugns röst att framstå som x2000. Pinsam insats av Kyle som måste vara skadad eller liknande. Det är enda ursäkten han kan ha som är acceptabel!

Helt rätt att bänka Tim, tråkigt att han inte tar chansen när han för en gångs skull får den. Nervositet?

Wesslau, Daniel Tjärnqvist och Ottosson räddar oss idag. Framförallt den första som är planens gigant. Ottosson gör sin bästa match på år och dagar. Riktigt kul att han får utdelning också!

Domarna var pinsamma, liksom Ölvestad som är rädd om frisyren. Hardy ska ha sin skopa dåhan spelar powerplay med både Nilson och Åberg(två rightare) i samma formation. Hur fan tänker karln?

Skönt med två poäng men jag tror inte jag blir klok på årets Djurgården...
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:Jaa va ska man säga. Upp och ner, typiskt Djurgården. Att vika ner sig som man gör på slutet är inte acceptabelt. Klubertanz, Nilson, Tjärnqvist Jr, alla bakcheckar me rak rygg i en hastighet som får Kristina Lugns röst att framstå som x2000. Pinsam insats av Kyle som måste vara skadad eller liknande. Det är enda ursäkten han kan ha som är acceptabel!

Helt rätt att bänka Tim, tråkigt att han inte tar chansen när han för en gångs skull får den. Nervositet?

Wesslau, Daniel Tjärnqvist och Ottosson räddar oss idag. Framförallt den första som är planens gigant. Ottosson gör sin bästa match på år och dagar. Riktigt kul att han får utdelning också!

Domarna var pinsamma, liksom Ölvestad som är rädd om frisyren. Hardy ska ha sin skopa dåhan spelar powerplay med både Nilson och Åberg(två rightare) i samma formation. Hur fan tänker karln?

Bild
Expert.
Användarvisningsbild
supreme

Linköpings HC - Djurgårdens IF, 19/10 2011

Inlägg av supreme »

SirDIFalot skrev:Gällande PP tror jag Kyle lider av att han numera är en av de spelarna som ska styra allting. När han var här sist stod han bara på blå och laddade för skott, hans direktskott är ju ett av det bästa jag sett i DIF sedan millieniumskiftet. Honken skulle aldrig kunna skjuta direkt på en flippmacka som Kyle kan. Krüger kunde verkligen slå dom. Nu när vi har Sillen-Almtorp-Tjärnqvist inne i PP så blir Kyle helt plötsligt en av spelarna som ska stå för det kreativa... Njae. Vill inte tjata om att vi skulle investerat i playmakers istället för Almtorp och Carlsson men det hade fan gynnat varenda spelare i hela laget.
Bremberg, någon?
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

SirDIFalot skrev:
Jockmaniac skrev:Jaa va ska man säga. Upp och ner, typiskt Djurgården. Att vika ner sig som man gör på slutet är inte acceptabelt. Klubertanz, Nilson, Tjärnqvist Jr, alla bakcheckar me rak rygg i en hastighet som får Kristina Lugns röst att framstå som x2000. Pinsam insats av Kyle som måste vara skadad eller liknande. Det är enda ursäkten han kan ha som är acceptabel!

Bild
Va ska man säga? Han var lika dålig som Ölvestad. Ville ha en bänkning på båda två, samt ta bort Kyle på slutet och gå på fem backar.

Förresten, någon som har mage att gnälla på Bom Bom idag? Bäste back efter Tjärna. Ruggigt bra insats och inget misstag. Snälla spela såhär varje match Josef...
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Gällande PP tror jag Kyle lider av att han numera är en av de spelarna som ska styra allting. När han var här sist stod han bara på blå och laddade för skott, hans direktskott är ju ett av det bästa jag sett i DIF sedan millieniumskiftet. Honken skulle aldrig kunna skjuta direkt på en flippmacka som Kyle kan. Krüger kunde verkligen slå dom. Nu när vi har Sillen-Almtorp-Tjärnqvist inne i PP så blir Kyle helt plötsligt en av spelarna som ska stå för det kreativa... Njae. Vill inte tjata om att vi skulle investerat i playmakers istället för Almtorp och Carlsson men det hade fan gynnat varenda spelare i hela laget.
Helt klart med dig här. Det är uppenbart nu efter att inledningen är över och vi är inne i säsongen. Vi har inga "stars" - inga mönsterbrytare, om man inte räknar Åberg och det gör inte jag för han är för ung än och bryter inte mönstren ofta nog. En Oscar Möller, en Mike Iggulden.. En eller ett par snuskigt läckra spelare som gör mål och som luckrar upp motståndet lite. Det är sååå mycket värt att ha en lina som de andra lagen måste anpassa sig efter för det öppnar upp för övriga kedjor att prestera.

Så, jag håller med dig här. Vi hade behövt spets.

Edit: #78 sög. (joke)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
Helt klart med dig här. Det är uppenbart nu efter att inledningen är över och vi är inne i säsongen. Vi har inga "stars" - inga mönsterbrytare, om man inte räknar Åberg och det gör inte jag för han är för ung än och bryter inte mönstren ofta nog. En Oscar Möller, en Mike Iggulden.. En eller ett par snuskigt läckra spelare som gör mål och som luckrar upp motståndet lite. Det är sååå mycket värt att ha en lina som de andra lagen måste anpassa sig efter för det öppnar upp för övriga kedjor att prestera.

Så, jag håller med dig här. Vi hade behövt spets.

Edit: #78 sög. (joke)
Vad har han, 3+2 efter 12 matcher? Spets? Njae... Inte vad han visat hittils i varje fall.
Skriv svar