Kul att någon drar in lite positivt i det hela, jag själv kanske har skrivit en del dumt om olika spelare och ledare men fan jag håller med dig, när vi spelar bra då är vi riktigt bra, dags bara att höja lägstanivån till där den ska vara.Salas skrev:Att inleda en säsong dåligt gör en alltid nervös och negativ, vilket märks här på forumet. Men något som fler bör tänka på är att enbart en femtedel av säsongen är spelad. Faktum är att vår säsongsstart den här säsongen är precis lika bra/dålig som den var säsongerna 09/10 och 10/11.
Säsongen 2009/2010
Säsongen 2010/2011
Säsongen 2011/2012
De tre senaste säsongerna så har vi alltså med andra ord tagit 17 poäng under de 12 inledande matcherna.
Gemensamt för de två tidigare säsongerna är att Djurgården efter en knackig säsongsinledning, med krav på Hardys avgång, Bomboms avrättning och mer därtill här på forumet, så har laget ryckt upp sig och växt för varje omgång som gått.
Nu finns det ju ingen garanti att det blir så även i år, men faktum är att Djurgården Hockey de senaste säsongerna (även innan 2009/2010) inlett grundserien dåligt för att sedan förbättra spelet och klättra i tabellen.
Varför det är så kan man bara spekulera i, men än så länge så är det ju verkligen ingen katastrof. Även om en hel del är negativt i dagsläget, så indikerar likväl mycket på att vi kommer att vara ett topplag när säsongen är över:
- - Trots att vi spelat uselt i 9-10 matcher av de 12 hittills spelade så har vi tagit 17 poäng.
- Holmqvist är på väg tillbaka efter en lång skada.
- Zibanejad ansluter, alternativt en center för första eller andrakedjan.
- Gustaf Wesslau har visat att han är en toppmålvakt.
- Vi har visat upp en hög högstanivå under vissa matcher, och stabiliteten kommer med tiden.
Jag sa top 4 innan säsongen, och det står jag fast vid till 100%. Säsongen är ännu ung, och tre poäng skiljer oss från Hv71 som innehar tredjeplatsen i elitserien. Ett par omgångar till behövs, sen kommer vi att se skillnad. Det kan bara bli bättre, och det kommer det att bli, jag är övertygad om det.
Det har sagts förr och det tåls att sägas igen: Det här är vårt år!
Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hoppas du menar lagets lägstanivå.Rix skrev:Kul att någon drar in lite positivt i det hela, jag själv kanske har skrivit en del dumt om olika spelare och ledare men fan jag håller med dig, när vi spelar bra då är vi riktigt bra, dags bara att höja lägstanivån till där den ska vara.Salas skrev:Att inleda en säsong dåligt gör en alltid nervös och negativ, vilket märks här på forumet. Men något som fler bör tänka på är att enbart en femtedel av säsongen är spelad. Faktum är att vår säsongsstart den här säsongen är precis lika bra/dålig som den var säsongerna 09/10 och 10/11.
Säsongen 2009/2010
Säsongen 2010/2011
Säsongen 2011/2012
De tre senaste säsongerna så har vi alltså med andra ord tagit 17 poäng under de 12 inledande matcherna.
Gemensamt för de två tidigare säsongerna är att Djurgården efter en knackig säsongsinledning, med krav på Hardys avgång, Bomboms avrättning och mer därtill här på forumet, så har laget ryckt upp sig och växt för varje omgång som gått.
Nu finns det ju ingen garanti att det blir så även i år, men faktum är att Djurgården Hockey de senaste säsongerna (även innan 2009/2010) inlett grundserien dåligt för att sedan förbättra spelet och klättra i tabellen.
Varför det är så kan man bara spekulera i, men än så länge så är det ju verkligen ingen katastrof. Även om en hel del är negativt i dagsläget, så indikerar likväl mycket på att vi kommer att vara ett topplag när säsongen är över:
- - Trots att vi spelat uselt i 9-10 matcher av de 12 hittills spelade så har vi tagit 17 poäng.
- Holmqvist är på väg tillbaka efter en lång skada.
- Zibanejad ansluter, alternativt en center för första eller andrakedjan.
- Gustaf Wesslau har visat att han är en toppmålvakt.
- Vi har visat upp en hög högstanivå under vissa matcher, och stabiliteten kommer med tiden.
Jag sa top 4 innan säsongen, och det står jag fast vid till 100%. Säsongen är ännu ung, och tre poäng skiljer oss från Hv71 som innehar tredjeplatsen i elitserien. Ett par omgångar till behövs, sen kommer vi att se skillnad. Det kan bara bli bättre, och det kommer det att bli, jag är övertygad om det.
Det har sagts förr och det tåls att sägas igen: Det här är vårt år!

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Han skrev ju "lägstanivå"?
Frågan är ju vad JJ avser när han talar om en center för kedja ett eller två för det var ju de orden han använda när han beskrev en spelare som Almtorp och för all del även Carlsson när dessa signades upp i somras.
Samtidigt så tvekade man på att signa upp en spelare som DT, tycker det säger rätt mycket om vilken koll man har på spelare egentligen.
Så min lilla fråga är ju om det är ytterligare en Almtropare som skall in i SIF som ersättare för Zibbe eller om vi verkligen skall få se lite klass.
Verkar som att MODO signat up Hannula ialla fall så det kan knappast bli han som ersättare i alla fall, alltid något.
Samtidigt så tvekade man på att signa upp en spelare som DT, tycker det säger rätt mycket om vilken koll man har på spelare egentligen.
Så min lilla fråga är ju om det är ytterligare en Almtropare som skall in i SIF som ersättare för Zibbe eller om vi verkligen skall få se lite klass.
Verkar som att MODO signat up Hannula ialla fall så det kan knappast bli han som ersättare i alla fall, alltid något.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tänkte bara ifall han syftade på forumskribenternas nivå (för mycket negativitet?) .Heaty skrev:Han skrev ju "lägstanivå"?

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- DIF_Soldier
Grejen är att vi var med i matcherna på ett annat sätt 09/10 även om poängen inte hamnade i vår fördel.
De två första omgångarna mot HV och Modo var vi med men föll på målsnöret.
Samma sak i förlustmatcherna mot Luleå i omgång 7 och Färjestad i omgång 8. FBK-matchen var trots förlust en av de bästa bortamatcher jag har sett på många år - i Karlstad dessutom.
Vi brister något enormt i puckmottagning och passningspel, det gjorde vi inte då. Vårt anfallspel var inte sönderläst.
De två första omgångarna mot HV och Modo var vi med men föll på målsnöret.
Samma sak i förlustmatcherna mot Luleå i omgång 7 och Färjestad i omgång 8. FBK-matchen var trots förlust en av de bästa bortamatcher jag har sett på många år - i Karlstad dessutom.
Vi brister något enormt i puckmottagning och passningspel, det gjorde vi inte då. Vårt anfallspel var inte sönderläst.
Säg den glädje som varar
Växjö kommer att göra en sjuk säsong denna säsongen... De rakar aik på Hovet just nu. Grymt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Kanske redan blivit postad men intressant artikel om Fasth vs Wesslaus målvaksskydd:
http://mvtraning.blogspot.com/2011/10/l ... akter.html
- SkönaDjurgårn
Det där var väldigt intressant och man blir fan förbannad. Svårt att vara bra när man har dubbelt så stora skydd liksom.-daniel- skrev:Kanske redan blivit postad men intressant artikel om Fasth vs Wesslaus målvaksskydd:
Fusk-Fasth. Det här måste han få höra på nästa derby.
- -daniel-
Jag har alltid tyckt Viktor ser sjukt mycket större ut än sina 182cm, kommer ihåg att jag hajade till rejält när jag fick reda på han var så pass kort. Det där är väl en del av förklaringen antar jag.
Bedrövligt att korrigering inte krävs omedelbart. Till mitten av november, efter landslagsuppehållet, är det ju sagt att det ska vara åtgärdat. Får hoppas att derbyt (14 november) är första matchen han använder mindre skydd då.-daniel- skrev:Kanske redan blivit postad men intressant artikel om Fasth vs Wesslaus målvaksskydd:
- Daniel942
Om inte annat kan vi begära mätning så åker aik ut för lagstraff hela tiden i varje avblåsning.kaminor skrev:Bedrövligt att korrigering inte krävs omedelbart. Till mitten av november, efter landslagsuppehållet, är det ju sagt att det ska vara åtgärdat. Får hoppas att derbyt (14 november) är första matchen han använder mindre skydd då.-daniel- skrev:Kanske redan blivit postad men intressant artikel om Fasth vs Wesslaus målvaksskydd:

DIF!
Bra plan! Mätning av målvaktens utrustning kan dock bara begäras vid periodslut, tror jag.Daniel942 skrev:Om inte annat kan vi begära mätning så åker aik ut för lagstraff hela tiden i varje avblåsning.kaminor skrev:Bedrövligt att korrigering inte krävs omedelbart. Till mitten av november, efter landslagsuppehållet, är det ju sagt att det ska vara åtgärdat. Får hoppas att derbyt (14 november) är första matchen han använder mindre skydd då.-daniel- skrev:Kanske redan blivit postad men intressant artikel om Fasth vs Wesslaus målvaksskydd:
Men det är det ju värt att göra i slutet på första perioden i alla fall.

Edit: Jag tror följande. Om utrustningen konstateras fel, så leder det första gången till 2 minuters utvisning. Om den konstateras fel en andra gång blir det misconduct penalty, dvs. 10 minuter. Om den är fel i första periodpausen, kan det alltså vara bra att begära mätning även i den andra. För då får Fasth 10 minuters personligt straff i början av tredje.

Edit: Fel av mig. Det gäller nog bara farlig utrustning. Men det var en bra tanke. Blir nog bara 2 minuter på det dock...
Senast redigerad av kaminor den 2011-10-19 12:47:33, redigerad totalt 3 gång.
- -daniel-
Då kontrar gnaget med att begära mätning av hooken på någon klubba (Cehlin eller Kempes möjligtvis?), i slutändan avgörs det hela istället för match genom att Hardy och Melin sätter sig ner över ett parti plockepinn.
Haha. Underbart, då vinner Hardy lätt.-daniel- skrev:Då kontrar gnaget med att begära mätning av hooken på någon klubba (Cehlin eller Kempes möjligtvis?), i slutändan avgörs det hela istället för match genom att Hardy och Melin sätter sig ner över ett parti plockepinn.