Tyvärr är det ju så satans enkelt att få medhåll i en sån här motion från folket. För allvarligt, det är inte så många som följer ett lag så djupt som vi gör, utan ser bara de svarta rubrikerna efter tex ett stockholmsderby. Har själv flera på jobbet som anser att DIF borde betala själv, för i deras svartvita värld gör ju all polisbevakning på ett derby att SL kortet höjs.
Men ska man se till verkligheten borde väl stockholms stad betala, eller vilka som äger Hovet/Globen. Sen får hockeyligan pynta från deras håll eftersom dom inte går med på de säkerhetsförslag som både DIF och aik lagt fram (tänker främst på inramade klackar, nekat då det ska vara fritt att vandra på en arena under ett arrangemang). Men frågan är om ett sånt här förslag blir lönsamt för någon i längden, de pengar våra evenemang drar in i både turism och skatt till Stockholm/Sverige kontra den pengen dom får under 5 matcher (derbyn är där den stora kostnaden kommer) bör vara övervägande till våran fördel.
Vi får väl se
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
-daniel- skrev:Jag tycker det mest konstiga är hur man har tänkt sig i framtiden... skall polisen ta betalt för kulturevenemang och liknande event i framtiden?
Förstår faktiskt inte riktigt hur tanken är.
Kungen kommer gå i konkurs.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-daniel- skrev:Jag tycker det mest konstiga är hur man har tänkt sig i framtiden... skall polisen ta betalt för kulturevenemang och liknande event i framtiden?
Äh, då är det bara att fråga efter högre apanage så öppnar regeringen upp pluskan pronto.
Tänk på alla SD-politiker som ska ha säpo-vakter så fort de ska ut och luncha eller gå ut på en promenad på kvällen.
Äh, då är det bara att fråga efter högre apanage så öppnar regeringen upp pluskan pronto.
BaronVonDif skrev:Hur löser man detta?
1. Porta motståndar supporters?
2. Begär att motståndaren delar på kostnaden?
4. Ändra bolagsform?
Förslag ett och tre (Fyra i ditt fall) är inte alls konstiga förslag, framförallt inte det första. Att vi skulle fylla hela Globen vid ett derby själva är jag ganska säker på. Tänk vad många yngre personer och barnfamiljer som skulle gå på matcherna om dom visste att det var säkert. Något vi definitivt bör köra på nu.
Kommer väl hockeyligan aldrig gå med på. Men det vore en fin idé ocg fullt genomförbar. Behöver man kanske inte ens köra i Globen, för antar att hyran där är större, och kan väl tänka mig att man i dagens läge redan går +-0 på ett derby med hyra och säkerhet.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Hade Djurgården och aik drivits som ideella föreningar så hade det ju inte varit något stök i samband med derbyn, herregud...
Mattias_87 skrev:
BaronVonDif skrev:Hur löser man detta?
1. Porta motståndar supporters?
2. Begär att motståndaren delar på kostnaden?
4. Ändra bolagsform?
Förslag ett och tre (Fyra i ditt fall) är inte alls konstiga förslag, framförallt inte det första. Att vi skulle fylla hela Globen vid ett derby själva är jag ganska säker på. Tänk vad många yngre personer och barnfamiljer som skulle gå på matcherna om dom visste att det var säkert. Något vi definitivt bör köra på nu.
Helt klart intressant, men frågan är ju hur man garanterar att det bara kommer Djurgårdare till matchen, vise versa när gnaget spelar.