Uhh... vacker kvinna *ryser*Edin skrev:Karin Götblad (se bild nedan) påstår att man enligt lag måste ta betalt, samtidigt som idrottsminister Lena Adehlson Liljeroth tycker att beslutet är fel.
Frågan är ju vem av dem som är mest efterbliven.
DIF i Media
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: DIF i Media
Expert.
Detta kan inte bli verklighet, mer än det är och som det är så är det ju en orimlighet. Lagen skulle alltså tjäna på att spela inför tomma läktare. Fast i förlängningen tappar sporten värde och värde är vad sponsorer vill ta del av och finns det inte något värde att ta del av kommer sponsorerna inte sponsra längre.
Det är underligt, förunderligt och makabert hur det går till och hur det bränner snett i våra folkvaldas sinnen... "genom att tvinga klubbarna att betala för polisens insatser skapar vi fördelar för samhället, samt så får vi in en sjukt massa cash." Eller hur... Fast om man stannar upp och försöker sig på att se in i en dyster framtid så skulle man se en utarmad sportarena där vi inte längre finns. Det som finns kvar då är en sinnesrubbat stor skara gubbfeta politiker som skor sig på varandra och på Loser Skattebetalarsson och som vänder ändalykten till för alla storbolag som vill suga lite på samhällets Le Coque Grande och på så sätt få del av kakan.
Kanske är det framtidens sport. Samhällsinvånarna får följa feta politikers enorma dokusåpa där de manövrerar för mer makt och pengar i direktsänd TV. *urk*
Det är underligt, förunderligt och makabert hur det går till och hur det bränner snett i våra folkvaldas sinnen... "genom att tvinga klubbarna att betala för polisens insatser skapar vi fördelar för samhället, samt så får vi in en sjukt massa cash." Eller hur... Fast om man stannar upp och försöker sig på att se in i en dyster framtid så skulle man se en utarmad sportarena där vi inte längre finns. Det som finns kvar då är en sinnesrubbat stor skara gubbfeta politiker som skor sig på varandra och på Loser Skattebetalarsson och som vänder ändalykten till för alla storbolag som vill suga lite på samhällets Le Coque Grande och på så sätt få del av kakan.
Kanske är det framtidens sport. Samhällsinvånarna får följa feta politikers enorma dokusåpa där de manövrerar för mer makt och pengar i direktsänd TV. *urk*
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Lika som bär?SirDIFalot skrev:Uhh... vacker kvinna *ryser*Edin skrev:Karin Götblad (se bild nedan) påstår att man enligt lag måste ta betalt, samtidigt som idrottsminister Lena Adehlson Liljeroth tycker att beslutet är fel.

Haha, klockren bild!Edin skrev:Karin Götblad (se bild nedan) påstår att man enligt lag måste ta betalt, samtidigt som idrottsminister Lena Adehlson Liljeroth tycker att beslutet är fel.
- Silverminken
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Leif Boork
Jag tycker det är bra att polisen debiterar kostn för bråk. Ett recept= åskådarna får sluta bråka. Så är det löst. Klubbar gå till er själva
Jag är så less på boork
Jag tycker det är bra att polisen debiterar kostn för bråk. Ett recept= åskådarna får sluta bråka. Så är det löst. Klubbar gå till er själva
Jag är så less på boork
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Det luktar bajs om hela det beslutet.
Att Boork tycker att beslutet är bra är ju bara ett av många bevis på att beslutet är felaktigt.Silverminken skrev:Leif Boork
Jag är så less på boork
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Det här är ju så sinnessjukt att det inte är sant!
Karin Götblad! Idrottsmördare!
Karin Götblad! Idrottsmördare!
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
Det blir naturligtvis oerhört svårt för våra redan hårt ansatta Stockholmsklubbar (och ja, jag räknar Solna till STHLM) att överleva på sikt.
Jag kan förstå grundtanken här (ett vinstdrivande företag skall betala för allt som rör evenemang), men samtidigt så ser man inte på frågan tillräckligt nyanserat från politikerhåll. Konsekvensen kommer ju bara bli att klubbarna har mindre pengar till eget säkerhetsarbete vilket får till följd att det naturligtvis blir mer stök runt andra matcher. Idrott genererar så oerhört mycket för samhället och det känns enbart som man skjuter sig själv i foten.
Vad är nästa steg? Skall alla vinstdrivande krogar betala för allt bråk som orsakas på stan under helgerna...?
Frågan är vad som kommer hända här egentligen; en överklagan kommer antagligen inte leda någon vart.... blir det 3-4 miljoner extra i utgifter (för bara hockeyn nu alltså) så kommer både spelartruppen bantas samt det redan gedigna säkerhetsarbetet ta enormt med stryk.
Jag kan förstå grundtanken här (ett vinstdrivande företag skall betala för allt som rör evenemang), men samtidigt så ser man inte på frågan tillräckligt nyanserat från politikerhåll. Konsekvensen kommer ju bara bli att klubbarna har mindre pengar till eget säkerhetsarbete vilket får till följd att det naturligtvis blir mer stök runt andra matcher. Idrott genererar så oerhört mycket för samhället och det känns enbart som man skjuter sig själv i foten.
Vad är nästa steg? Skall alla vinstdrivande krogar betala för allt bråk som orsakas på stan under helgerna...?
Frågan är vad som kommer hända här egentligen; en överklagan kommer antagligen inte leda någon vart.... blir det 3-4 miljoner extra i utgifter (för bara hockeyn nu alltså) så kommer både spelartruppen bantas samt det redan gedigna säkerhetsarbetet ta enormt med stryk.

Ja tänkte också det där med spelartruppen, den kommer ju bantas rejält och det kommer säkerligen bli budget variant och kommer riskera att åka ut Elitserien(och allsvenskan i fotboll)-daniel- skrev:Det blir naturligtvis oerhört svårt för våra redan hårt ansatta Stockholmsklubbar (och ja, jag räknar Solna till STHLM) att överleva på sikt.
Tror att detta beslut på sikt bli döden för idrotten i Stockholm.
Vi ligger edan efter landsortsklubbarna i det ekonomiska. De får stöd från kommunen de verkar i, de äger sin tränings- och matcharena etc. Nu tappar vi konkurrenskraft än mer. Härligt. Äntligen. Tjoho. Jippi. Et fucking cetera.
Jag tror mer på högre biljettpriser. Om man ökar priset med 75 kr/biljett för ett derby täcker det kostnaden för polisbevakningen. I så fall innebär det ju även en prisökning av säsongskorten nästa säsong.
- -daniel-
Då räknar man samtidigt med att man garanterat kommer sälja ut, vilket är långtifrån säkert.PNY skrev:Jag tror mer på högre biljettpriser. Om man ökar priset med 75 kr/biljett för ett derby täcker det kostnaden för polisbevakningen. I så fall innebär det ju även en prisökning av säsongskorten nästa säsong.
Jag tror många marginalsupportrar tycker det redan är jävligt dyrt att gå på hockey och 75 spänn extra / derby låter inte mycket för oss inbitna supportrar men tror definitivt det kan slå hårt för andra.
- -daniel-
...om jag skall säga vad jag tror kommer hända och konsekvenserna av detta:
* Inget kommer hända med beslutet, ett överklagande leder ingen vart.
* Hockeyligan bryr sig men har inget inflytande, det här är en politisk fråga.
* DIF & AIK kommer höja priserna något för derbyn, men inte så det kommer täcka upp för utgifterna fullt ut.
* Konsekvensen på sikt blir att budget för det egna SÄK-arbetet påverkas och stryps.
* Man skär en aning i spelarbudgeterna för kommande säsonger
* Inget kommer hända med beslutet, ett överklagande leder ingen vart.
* Hockeyligan bryr sig men har inget inflytande, det här är en politisk fråga.
* DIF & AIK kommer höja priserna något för derbyn, men inte så det kommer täcka upp för utgifterna fullt ut.
* Konsekvensen på sikt blir att budget för det egna SÄK-arbetet påverkas och stryps.
* Man skär en aning i spelarbudgeterna för kommande säsonger
Antalet som inte vill pröjsa 300 spänn för en biljett exkl. allt godis/korv/popcorn/öl/taxi/tunnelbana.kommer inte att gå. Det är som att räkna skivbolagsmatematik.Eftersom att trettieoelvamiljarder fukkers har tankat ner Bejånsiiis nya supah mega CDalbum of Dooom har vi gått miste om trettioelvamiljarder+200kr=Åttabiljonertvåhundramiljarder kronor.PNY skrev:Jag tror mer på högre biljettpriser. Om man ökar priset med 75 kr/biljett för ett derby täcker det kostnaden för polisbevakningen. I så fall innebär det ju även en prisökning av säsongskorten nästa säsong.
Det blir piss i lättölen om man gör kalkyl på det viset. Moment 22. För att täcka upp för de som inte kommer på grund av 75kr i höjda biljettpriser måste man höja priset med 100kr jämnt. Då hoppar ytterligare xxxx personer av för att de inte har råd vilket medför en höjning för att täcka upp för det bortfallet med 25 spänn/biljett. Så. En höjning med 125kr då.

Hur som helst. Det är inte klokt det som händer i Stockholm. Om idrottsklubbarna ska betala för buset som kommer på matcherna ska, som många av er andra redan skrivit, pubar/barer/restauranger/nöjespark/etc betala för alla utryckningar som sker pga aktiviteterna inne i och utanför dessa platser...
merde.
PS. Gillar inte Boork. Litotes.se DS.