Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Varför signar man inte bara Linkan på tryout? Sen kan vi se vem som passar in i vårat lagbygge.
Jag ser ett mönster...
Angående tränarfrågan så tror jag Challe skulle vara väldigt intressant. Känns som att han kan bidra med den energin i båset som vi behöver. Dessutom en riktig Djurgårdare.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Precis, känns väl nästan givet att det blir Challe som tar över. Även om jag inte skulle tacka nej till Wikegård hellerBillx skrev:Angående tränarfrågan så tror jag Challe skulle vara väldigt intressant. Känns som att han kan bidra med den energin i båset som vi behöver. Dessutom en riktig Djurgårdare.

Men är det nånstans jag tror Challe kan lyckas så är det hos oss.
Känns inte omöjligt med Challe nej. Dock så tror jag inte speciellt mycket på honom. Challe har inte bevisat något alls som tränare. Inte ett skit.Dingman skrev:Precis, känns väl nästan givet att det blir Challe som tar över. Även om jag inte skulle tacka nej till Wikegård hellerBillx skrev:Angående tränarfrågan så tror jag Challe skulle vara väldigt intressant. Känns som att han kan bidra med den energin i båset som vi behöver. Dessutom en riktig Djurgårdare.
Men är det nånstans jag tror Challe kan lyckas så är det hos oss.
Avgå Jocke.
+1Jim Morrison skrev:När Hardys kontrakt går ut så skulle det vara fint att se Mats Waltin tillbaka. Han gör succé nu i Västerås och är en väldigt duktig tränare som vi alla vet. Så kan han köra en Rönnqvist och ta med sig William Karlsson och Broc Little hit.
Håller med helt! Just nu kan jag inte tänka mig någon bättre att ta över efter Hardy.Jerka skrev:+1Jim Morrison skrev:När Hardys kontrakt går ut så skulle det vara fint att se Mats Waltin tillbaka. Han gör succé nu i Västerås och är en väldigt duktig tränare som vi alla vet. Så kan han köra en Rönnqvist och ta med sig William Karlsson och Broc Little hit.
Avgå Jocke.
Vem vill man ha in i laget? en spelare istället för Zibanejad som ska vara en " centertyp " eller Zibanejad själv? Det känns som att alla hoppas lite för mycket på Mika...
Avery!Billx skrev:Vem vill man ha in i laget? en spelare istället för Zibanejad som ska vara en " centertyp " eller Zibanejad själv? Det känns som att alla hoppas lite för mycket på Mika...
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
skulle gråta av lycka om han skrev på!Heaty skrev:Avery!Billx skrev:Vem vill man ha in i laget? en spelare istället för Zibanejad som ska vara en " centertyp " eller Zibanejad själv? Det känns som att alla hoppas lite för mycket på Mika...
Spontant känns det som en sådan spelare som skulle kunna få igång laget. Tror dock inte att han kommer producera som många tror om han mot all förmodan väljer Elitserien.haak skrev:skulle gråta av lycka om han skrev på!Heaty skrev:Avery!Billx skrev:Vem vill man ha in i laget? en spelare istället för Zibanejad som ska vara en " centertyp " eller Zibanejad själv? Det känns som att alla hoppas lite för mycket på Mika...
B.I.B.A skrev:Håller med helt! Just nu kan jag inte tänka mig någon bättre att ta över efter Hardy.Jerka skrev:+1Jim Morrison skrev:När Hardys kontrakt går ut så skulle det vara fint att se Mats Waltin tillbaka. Han gör succé nu i Västerås och är en väldigt duktig tränare som vi alla vet. Så kan han köra en Rönnqvist och ta med sig William Karlsson och Broc Little hit.
Håller också med. Broc och William gick ju skapligt i femettan mot Södertälje idag också.
- reservjesus
Little är ju brutalt bra.kaminor skrev:B.I.B.A skrev:Håller med helt! Just nu kan jag inte tänka mig någon bättre att ta över efter Hardy.Jerka skrev:+1Jim Morrison skrev:När Hardys kontrakt går ut så skulle det vara fint att se Mats Waltin tillbaka. Han gör succé nu i Västerås och är en väldigt duktig tränare som vi alla vet. Så kan han köra en Rönnqvist och ta med sig William Karlsson och Broc Little hit.
Håller också med. Broc och William gick ju skapligt i femettan mot Södertälje idag också.
clowns to the left of me, jokers to the right
Det var Waltin, i rollen som sportchef, som värvade Anddrej Ignatovitj. En spelare som gjort succé i danska(!!!) ligan och som av Waltin beskrevs som den perfekta torpeden. Problemet var att han var typ 1.20 lång och kass på rören... Han såg även till att vi fick hit David Longstaff, P-A Lundström, Johan Forsander, Nordin Harfauoi och ytterligare några klasslirare. Detta i ett läge där vi precis vunnit två sm-guld och var klubben som ledde utvecklingen. Sedan vet ni nog alla hur det gick...
- Jim Morrison
Det var även Waltin som kom på systemet som vann oss 2 guld i följd och faktiskt hade ANDRA taktiker när folk försökte "kontra" den.Tonkan skrev:Det var Waltin, i rollen som sportchef, som värvade Anddrej Ignatovitj. En spelare som gjort succé i danska(!!!) ligan och som av Waltin beskrevs som den perfekta torpeden. Problemet var att han var typ 1.20 lång och kass på rören... Han såg även till att vi fick hit David Longstaff, P-A Lundström, Johan Forsander, Nordin Harfauoi och ytterligare några klasslirare. Detta i ett läge där vi precis vunnit två sm-guld och var klubben som ledde utvecklingen. Sedan vet ni nog alla hur det gick...
Se bara vad han gör med Västerås nu? Dom är totalt dominanta i Allsvenskan när dom inte är menade att vara det. Visst, han gjorde några tveksamma val som SPORTCHEF, men som head-coach är han riktigt vass.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3791310.ab
Fyra lag jagar Broc Little. DIF nämns inte. Men Waltin kanske scoutar, och lägger in goda ord, åt oss? Vem vet...
Fyra lag jagar Broc Little. DIF nämns inte. Men Waltin kanske scoutar, och lägger in goda ord, åt oss? Vem vet...