Säsongen 2011/2012
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 2011/2012
Om man skulle skaffa en ny tränare så är det väl egentligen lite trist med Challe. Så borde man väl egentligen ta in Håkan Södegren som tränare? Då kan man också sjunga Håkan Södergrens rammsan oftare? 

Jag ser ett mönster...
Nej, dubbel 4:an väntade till efter slutspelet med att bestämma sig. Dock blev han kontaktad innan slutspelet var klart.David1891 skrev:Hans slutspel var ju fenomenalt! Men var det inte så att det redan innan slutspelet var bestämt att han skulle till Modo?kaminor skrev:Jo, förvisso. Men med det slutspelet han gjorde så förtjänade han förlängt, tycker jag.Kentta skrev:Så här med facit i hand så är ju det ett "big fat mistake".kaminor skrev: Man kunde börjat med att inte släppa Nicky D.
Men vem trodde att han skulle blomma ut såhär, och producera så pass mycket? Det gjorde nog ingen, och det var nog därför han släpptes. Lätt att vara efterklok.
Visst, ska vi göra samma sak när vi tar in nya spelare med...HomeOfSvenTumba skrev:Om man skulle skaffa en ny tränare så är det väl egentligen lite trist med Challe. Så borde man väl egentligen ta in Håkan Södegren som tränare? Då kan man också sjunga Håkan Södergrens rammsan oftare?
No Rules In The Animal Kingdom
Boumedienne har varit inne på 13 baklänges mål! sjukt. Medan den som ligger två i den tabellen har varit inne på 9.. Sägen en hel del
Re: Re: Säsongen 2011/2012
Han har dessutom varit borta pga skada. Hans defensiva skills är lite sisådär...Glory1 skrev:Boumedienne har varit inne på 13 baklänges mål! sjukt. Medan den som ligger två i den tabellen har varit inne på 9.. Sägen en hel del
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Han har dessutom missat två matcher. Statistiskt sett har Josef nu varit inne på isen vid 61,9% av Djurgårdens baklängesmål när han varit ombytt. Om han hade en speltid på 35 minuter i varenda match så skulle sannolikheten ändå bara vara 58,3% att just han skulle vara inne på isen vid ett baklängesmål. Det han lyckats med såhär långt är så monumentalt uselt att det nästan inte kan ske.Glory1 skrev:Boumedienne har varit inne på 13 baklänges mål! sjukt. Medan den som ligger två i den tabellen har varit inne på 9.. Sägen en hel del
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Så är han också en legoknekt som övervärderar sig själv kopiöst mycket.Josefsson skrev:Han har dessutom missat två matcher. Statistiskt sett har Josef nu varit inne på isen vid 61,9% av Djurgårdens baklängesmål när han varit ombytt. Om han hade en speltid på 35 minuter i varenda match så skulle sannolikheten ändå bara vara 58,3% att just han skulle vara inne på isen vid ett baklängesmål. Det han lyckats med såhär långt är så monumentalt uselt att det nästan inte kan ske.Glory1 skrev:Boumedienne har varit inne på 13 baklänges mål! sjukt. Medan den som ligger två i den tabellen har varit inne på 9.. Sägen en hel del
Förväntar mig inte ett skit av honom mer. Jag har helt tappat hoppet om bättring.
Hur tänkte Järlan här?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Fast här tänkte väl egentligen i stort sett alla att Bume var en bra värvning. Han har dock inte varit i närheten av att leva upp till förväntningarna. Så här kass kunde man aldrig någonsin, i sin värsta fantasi, ha trott att han skulle vara. När han är bra är han ju sjukt bra, men det händer ju typ aldrig.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så är han också en legoknekt som övervärderar sig själv kopiöst mycket.Josefsson skrev:Han har dessutom missat två matcher. Statistiskt sett har Josef nu varit inne på isen vid 61,9% av Djurgårdens baklängesmål när han varit ombytt. Om han hade en speltid på 35 minuter i varenda match så skulle sannolikheten ändå bara vara 58,3% att just han skulle vara inne på isen vid ett baklängesmål. Det han lyckats med såhär långt är så monumentalt uselt att det nästan inte kan ske.Glory1 skrev:Boumedienne har varit inne på 13 baklänges mål! sjukt. Medan den som ligger två i den tabellen har varit inne på 9.. Sägen en hel del
Förväntar mig inte ett skit av honom mer. Jag har helt tappat hoppet om bättring.
Hur tänkte Järlan här?
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Det är helt ofattbara siffror. Personligen tycker jag Bombom spelat upp sig senaste matchetna men att totalt sett varit inne på så många baklängesmål är fan snudd på katastrof.Glory1 skrev:Boumedienne har varit inne på 13 baklänges mål! sjukt. Medan den som ligger två i den tabellen har varit inne på 9.. Sägen en hel del
Han var väl inne på alla tre bakåt mot SAIK.-daniel- skrev:Det är helt ofattbara siffror. Personligen tycker jag Bombom spelat upp sig senaste matchetna men att totalt sett varit inne på så många baklängesmål är fan snudd på katastrof.Glory1 skrev:Boumedienne har varit inne på 13 baklänges mål! sjukt. Medan den som ligger två i den tabellen har varit inne på 9.. Sägen en hel del
- Jim Morrison
Helt sjukt att en spelare som är så otroligt bra när han är som bäst kan vara så otroligt DÅLIG när han spelar som "vanligt". Helt jävla sinnessjukt. Det är verkligen två HELT skilda världar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Eftersom jag var lite irriterad på #78 under förra säsongen för att han var så in åt helvete lat och oengagerad bestämde jag mig direkt efter uttåget ur SM-slutspelet att jag skulle ge honom nästa säsong att bättra sig. Jag trodde han skulle spela som aldrig förr eftersom han efter detta optionsår måste hitta ny klubb eller skriva nytt kontrakt med DIF. Jag trodde han skulle höja sig ett par snäpp tack vare den situationen. Spela bättre annars får du inget kontrakt.-daniel- skrev:Det är helt ofattbara siffror. Personligen tycker jag Bombom spelat upp sig senaste matchetna men att totalt sett varit inne på så många baklängesmål är fan snudd på katastrof.Glory1 skrev:Boumedienne har varit inne på 13 baklänges mål! sjukt. Medan den som ligger två i den tabellen har varit inne på 9.. Sägen en hel del
Det har inte hänt ett smack. Det är tyvärr exakt samma spel nu som under förra säsongen. Skillnad? han har inte tagit nån tvåa under matchernas sista 3 minuter än. Annars är han långsam på rören, har ingen koll på motståndarna och tappar "sin kille" hela tiden. hans passningar upp i banan har sällan rätt adress, hans offensiva äventyr lämnar oss alltid sårbara.
Jag hoppas ju att han börjar lira hockey innan jul. Om inte bör han faktiskt ställas utanför laget till förmån för någon annan.
Alltså, om en spelare är bra under 3% av alla matcher han spelar och dålig under +70% och OK i resten. Då är spelaren i fråga ett riktigt blåbär. Snacka om att leva på mystiska meriter. Vem har sett killen prestera under längre tid?!Jim Morrison skrev:Helt sjukt att en spelare som är så otroligt bra när han är som bäst kan vara så otroligt DÅLIG när han spelar som "vanligt". Helt jävla sinnessjukt. Det är verkligen två HELT skilda världar.
- reservjesus
Det som stör mig är att han faktiskt var bra i slutspelet.Magnutz skrev:Alltså, om en spelare är bra under 3% av alla matcher han spelar och dålig under +70% och OK i resten. Då är spelaren i fråga ett riktigt blåbär. Snacka om att leva på mystiska meriter. Vem har sett killen prestera under längre tid?!Jim Morrison skrev:Helt sjukt att en spelare som är så otroligt bra när han är som bäst kan vara så otroligt DÅLIG när han spelar som "vanligt". Helt jävla sinnessjukt. Det är verkligen två HELT skilda världar.
clowns to the left of me, jokers to the right
- Jim Morrison
Ja, alltså, det är verkligen Division 1 klass rakt igenom på hans sämsta kvällar och sedan helt plötsligt NHL. Det enda han gjort kontinuerligt i karriären är väl att slänga in något poäng här och där så han får en fin skörd.Magnutz skrev:Alltså, om en spelare är bra under 3% av alla matcher han spelar och dålig under +70% och OK i resten. Då är spelaren i fråga ett riktigt blåbär. Snacka om att leva på mystiska meriter. Vem har sett killen prestera under längre tid?!Jim Morrison skrev:Helt sjukt att en spelare som är så otroligt bra när han är som bäst kan vara så otroligt DÅLIG när han spelar som "vanligt". Helt jävla sinnessjukt. Det är verkligen två HELT skilda världar.
Hoppas han höjer sig i eventuellt slutspel som han faktiskt gjorde förra året, då han var kanske vår bästa back.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.