Mäklaren skrev:Alltså allvarligt. Jämför inte Anton Strålman med Holmqvist. Det är som skilda värdar, Strålman är en spelare på europeisk toppnivå med riktigt bra spelsinne, skridskoåkning, skott och placeringsspel. Holmqvist må vara riktigt bra i PP ibland, men i övrigt är han en trög och mjuk spelare som räds närkamper.
Jag tycker att Honken är en lysande PP-spelare när han är i form. Utan honom och Tjärna Jr är DIF:s PP ungefär lika bra som SSK:s dito när det är som sämst. Men även om min jämförelse haltar på flera plan var mitt syfte mest att belysa det faktum att vi redan har spelare med Stålmans spelstil i laget, även om dessa inte är lika bra som den sistnämnda.
Jag tycker för övrigt att Monténs senaste uttalande om PP i allmänhet svarar ganska väl på frågan om varför vårt PP inte fungerar. Ett stillastående PP håller inte i längden.
Avery kan nog vara intressant om vi får tillbaka Zibbe - förutsatt att vi har råd.
Kentta: Klart Kronwall kommer att kräva en hög lön, men Bombom sitter nog på en ganska hyfsad sådan också, varför kostnaden inte borde bli större vid ett eventuellt byte. Kronwall är en av ES bästa backar när han är på spelhumör och fortfarande högklassig när han är inne i en sämre period, så självklart skulle det bytet gynna oss. Jag skulle bli helt lyrisk om det skedde. Kronwall är något bättre defensivt och mycket bättre offensivt än Fernholm, så ja...