Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/10 2011
Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/10 2011
Årets klart bästa insats. Bra spel rakt igenom i 60 minuter, vilket är positivt. Segern var inte det skönaste idag, utan det mest sköna är att Djurgården visade att man har kapacitet för att spela ut ett skadefritt Linköping (nåväl, Söderberg saknades) fullständigt.
Men man undrar ju vad Hardy sa innan matchen. Det är väl ingen dum gissning att han sa: "Idag byter vi taktik och åker skridskor istället för att stå stilla."
Men man undrar ju vad Hardy sa innan matchen. Det är väl ingen dum gissning att han sa: "Idag byter vi taktik och åker skridskor istället för att stå stilla."
Vad ska man fylla den med då? Finns ju ingenting att konstruktivt diskutera efter en bra match.SirDIFalot skrev:Oj vad tråden dör snabbt vid en seger, och vad den avtog mer och mer när vi faktiskt spelade bra, men gnället sedan tidigare höll i sig igenom första perioden i alla fall.
Ser det som positivt att inte tråden fylls med en massa skräp som: ''Fann vad bra vi é'' och ''klackenn va så himla bra idag, presis som spelarna, dom e bäääääst<3''.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
En liten rolig detalj från dagens match är sekvensen då Jimmie körde över Norrena och blev utvisad. Hela klacken hyllar Jimmie för aktionen.
Man undrar ju hur tongångarna hade gått om det var Boumedienne som hade kört över Norrena...
Man undrar ju hur tongångarna hade gått om det var Boumedienne som hade kört över Norrena...

Fast vi får ju utstå samma grejer fast omvänt när vi torskar. "Asså Hardy är så jävla dålig alltså, AVGÅ GUBBJÄVEL!" och "Dumbom pissar på DIF" etc. Det SirDIFalot är ute efter är väl att de som kommer in hit och häver ur sig oneliners om hur jävla sämst allting håller sina kommentarer för sig själva när vi vinner.Mäklaren skrev:Vad ska man fylla den med då? Finns ju ingenting att konstruktivt diskutera efter en bra match.SirDIFalot skrev:Oj vad tråden dör snabbt vid en seger, och vad den avtog mer och mer när vi faktiskt spelade bra, men gnället sedan tidigare höll i sig igenom första perioden i alla fall.
Ser det som positivt att inte tråden fylls med en massa skräp som: ''Fann vad bra vi é'' och ''klackenn va så himla bra idag, presis som spelarna, dom e bäääääst<3''.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Tar inte åt mig av det där
. Men förstår vad du menar.
Godnatt.

Godnatt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Fyller man forumet med meningslösa oneliners när vi torskar kan man ju lika gärna göra det när vi vinner?
Expert.
Hehe, även om jag inte är speciellt seriös så finns det ju vissa som brukar skriva sådär, och vara helt seriösa. Mycket underhållande.jensa85 skrev:Kan jag inte uttala mig om. Låter dock jobbigt om så är fallet.Jockmaniac skrev:Android har förstoppning....jensa85 skrev:Android tar ton
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fast det blir ju någon slags terapi att "skriva av sig" när allt är piss. Vid en vinst njuter man ju bara...SirDIFalot skrev:Fyller man forumet med meningslösa oneliners när vi torskar kan man ju lika gärna göra det när vi vinner?
- SirDIFalot
De som konstruktivt skriver av sig har man väl inget som helst emot. Snarare de som kommit hit en förlustmatch och drar av 10-15 pissinlägg med msn-språk om hur dåliga alla spelare är.-daniel- skrev:Fast det blir ju någon slags terapi att "skriva av sig" när allt är piss. Vid en vinst njutet man ju bara...SirDIFalot skrev:Fyller man forumet med meningslösa oneliners när vi torskar kan man ju lika gärna göra det när vi vinner?
Någon som vet vad som hände med Carlsson?
Expert.
Det var inte riktat till dig heller, då du analyserar läget och argumenterar för din sak istället för att bara häva ur dig meningslösa kommentarer om vilka överbetalda sopor alla är. Även om jag personligen tycker att du kanske ibland är lite överdrivet pessimistisk.Mäklaren skrev:Tar inte åt mig av det där. Men förstår vad du menar.
Godnatt.
Godnatt på dig Mäklarn!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
Nä håller väl med egentligen. Men ibland kanske man inte orkar med nåt mer än en knaper rad.SirDIFalot skrev:De som konstruktivt skriver av sig har man väl inget som helst emot. Snarare de som kommit hit en förlustmatch och drar av 10-15 pissinlägg med msn-språk om hur dåliga alla spelare är.-daniel- skrev:Fast det blir ju någon slags terapi att "skriva av sig" när allt är piss. Vid en vinst njutet man ju bara...SirDIFalot skrev:Fyller man forumet med meningslösa oneliners när vi torskar kan man ju lika gärna göra det när vi vinner?
Någon som vet vad som hände med Carlsson?
Bra genomförd match, inget fel på denna inställning. Kedjan med Jimmie, Åberg och ehm... nu vem det var i tredje perioden gjorde det riktigt bra i offensiv zon, pressade högt och lät inte LHC etablera.
Dagens funderare är varför Åbergs snurrmål dömdes bort.... Klockrent mellan benen på Norrena, handsken var för fan 5km ifrån pucken....
Saik på Lördag, hoppas liret sitter kvar i benen då
Dagens funderare är varför Åbergs snurrmål dömdes bort.... Klockrent mellan benen på Norrena, handsken var för fan 5km ifrån pucken....
Saik på Lördag, hoppas liret sitter kvar i benen då
- Silverminken
Första matchen på Hovet den här säsongen. Kunde inte ha valt en bättre match! Spelet såg faktiskt riktigt bra ut idag och Åberg blir man ju lite kär i. Det enda jag irriterar mig på är att vi blev bestulna på ett mål, men vi vann ändå så ska väl inte klaga för mycket.
BRA DIF!!
BRA DIF!!
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
"kempemario Mario Kempe
Domaren till Kyle under matchen idag: Fuck the shut up!"
Underbart!
Domaren till Kyle under matchen idag: Fuck the shut up!"
Underbart!

-
Blir alltid glad när jag kommer in på forumet och ser att det är få sidor i matchtrådarna. Det är ett tecken på att vi sluppit ett par hundra:
"JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA"
Vid varje mål. Det här är ingen satans chatt, kräver väl att man ska tänka lite innan man skrivet åtminstone.
Anledningen att jag inte är direkt eld och lågor efter denna matchen är att jag sett detta förut. Någon gång var femte/sjätte omgång så verkar killarna känna för att åka åtminstone halva vägen istället för att stå stilla och peta. Då ser det genast gravt mycket bättre ut. Behöver inte se strålande eller prickfritt ut, men ändå, just det, bättre. Jag är knappast bortskämd med "okej" insatser de senaste två säsongerna så är helt klart en nöjd Jockmaniac som somnar i natt.
Får jag se tre-fyra-fem omgångar i rad med liknande spel så kommer hyllningarna dugga betydligt tätare, och bitterheten minska något, det lovar jag!
"JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA"
Vid varje mål. Det här är ingen satans chatt, kräver väl att man ska tänka lite innan man skrivet åtminstone.
Anledningen att jag inte är direkt eld och lågor efter denna matchen är att jag sett detta förut. Någon gång var femte/sjätte omgång så verkar killarna känna för att åka åtminstone halva vägen istället för att stå stilla och peta. Då ser det genast gravt mycket bättre ut. Behöver inte se strålande eller prickfritt ut, men ändå, just det, bättre. Jag är knappast bortskämd med "okej" insatser de senaste två säsongerna så är helt klart en nöjd Jockmaniac som somnar i natt.
Får jag se tre-fyra-fem omgångar i rad med liknande spel så kommer hyllningarna dugga betydligt tätare, och bitterheten minska något, det lovar jag!
100% DJURGÅRDSJ***L