Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/10 2011
- Lee Harvey Oswald
Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/10 2011
Första matchen där jag ser fragment av det DIF som jag längtat efter sedan säsongen 09/10.
Sedan om det var lhc som var i koma eller DIF som ägde, det kan jag skita i en kväll som denna.
Viktiga poäng, BRA DIF!
Herr Nilson verkar börja röra på sig lite smått....eller....? eré så, eré så??
Sedan om det var lhc som var i koma eller DIF som ägde, det kan jag skita i en kväll som denna.
Viktiga poäng, BRA DIF!
Herr Nilson verkar börja röra på sig lite smått....eller....? eré så, eré så??
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Varför kan inte vi hålla nollan som ajk?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jag var egentligen aldrig orolig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Sammantaget Djurgårdens överlägset bästa insats denna säsong.
Hade glömt allt vad fore-checking innebar. Grymt åkt, HELA laget!
Hade glömt allt vad fore-checking innebar. Grymt åkt, HELA laget!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Det var fan inte jag heller för EN gångs skull, första matchen i år som kändes safe från 1-0 och frammåt!Magnutz skrev:Jag var egentligen aldrig orolig.

Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/10 2011
Gråt inte. Det var ett skämt. Stackars.Jockmaniac skrev:Det behövs inte, tror ingen tar ett sånt inlägg på allvar när man väljer att spela killar som Cehlin, Kempe och Nilson som verkligen har sådana problem som ovanstående tar upp. Kvalificerat bs helt enkelt! Eriksson är en av få som kan skapa målchanser i dagens DIF...SkönaDjurgårn skrev:Det här vill jag ha ett Mäklar-reply på!android skrev:Skönt att Tim bänkas. Maken till vekare spelare är svår att finna. Händer aldrig någonting.
Kroppsfint-snurr-Kroppsfint-tappa puck.
Fy fan.
Född till sportchef.
Skönt att du var oseriös Android, annars jävlar...
Äntligen en bra match, i åtminstone två perioder. Enbart LHC:s uselhet gjorde att vi fortfarande ledde efter andra, men nu ska jag inte klaga så mycket mer mer idag. Detta var en bra ishockeymatch av ett DIF som äntligen visade upp i alla fall en liten dos av kreativitet och fart.
Stora plus idag går till Jimmie, Almtorp och Ottosson som slet riktigt bra matchen igenom. Även Mackan, Kempe, Fimpen och delvis Wesslan förtjänar extra plus i kanten för stabila insatser. Daniel Tjärnqvist behöver man inte nämna längre, då han är lika jävla genomstabil i match efter match. Klubertanz är lite väl fladdrig för min smak, men får godkänt. Bom Bom var även han okej och Holm gör en bra match. Det känns dessutom som att vi är något starkare defensivt när Printz är med, åtminstone mot lite trögare lag som LHC.
Minus idag går till Mattias Carlsson, som verkligen inte kommer någonstans överhuvudtaget i DIF-tröjan.
Nu tycker jag vi kan kräva att laget behåller en hög nivå och lägger in ännu en växel i lördagsmatchen. Om vi lyckas med det, så har vi stor chans till tre poäng. Lyckas det inte så blir det en neslig förlust.

Äntligen en bra match, i åtminstone två perioder. Enbart LHC:s uselhet gjorde att vi fortfarande ledde efter andra, men nu ska jag inte klaga så mycket mer mer idag. Detta var en bra ishockeymatch av ett DIF som äntligen visade upp i alla fall en liten dos av kreativitet och fart.
Stora plus idag går till Jimmie, Almtorp och Ottosson som slet riktigt bra matchen igenom. Även Mackan, Kempe, Fimpen och delvis Wesslan förtjänar extra plus i kanten för stabila insatser. Daniel Tjärnqvist behöver man inte nämna längre, då han är lika jävla genomstabil i match efter match. Klubertanz är lite väl fladdrig för min smak, men får godkänt. Bom Bom var även han okej och Holm gör en bra match. Det känns dessutom som att vi är något starkare defensivt när Printz är med, åtminstone mot lite trögare lag som LHC.
Minus idag går till Mattias Carlsson, som verkligen inte kommer någonstans överhuvudtaget i DIF-tröjan.
Nu tycker jag vi kan kräva att laget behåller en hög nivå och lägger in ännu en växel i lördagsmatchen. Om vi lyckas med det, så har vi stor chans till tre poäng. Lyckas det inte så blir det en neslig förlust.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Stabilt. Stabilt som fan.

Så jäkla skönt att tvåla dig lhc, en av de bästa matcherna i år! Kedjan med Åberg - Ottosson - Nilson fungerade riktigt bra. DT stabil som vanligt, Bom-Bom helt klart godkänd. Kempe den kempen gör det riktigt bra idag. Cehlin borde fått ett mål, fattar inte att domarna är så sjukt kåta på att blåsa hela tiden!
Fattar inte att domarna har blicken på Norrena, fy fan vad ful han är!
Jämtin är ett svin!
VÄRNAMO!
Fattar inte att domarna har blicken på Norrena, fy fan vad ful han är!
Jämtin är ett svin!
VÄRNAMO!
2014-04-07, vad hände?
Måste se matchen igen för att göra några nogrannare redovisningar. Men det jag kan säga nu är att forwardsen gjorde ett enormt jobb i backcheckingen, herregud vad snabbt dom var och skar av mittzon för LHC. Det är en stor del varför vi vann idag.
Skönt som fan med Printzen tillbaka.
Åberg går från klarhet till klarhet. Synd som faaaan att han inte fick sätta den där förbenade tvåan.
Wesslau stabil som vanligt.
Skönt som fan med Printzen tillbaka.
Åberg går från klarhet till klarhet. Synd som faaaan att han inte fick sätta den där förbenade tvåan.
Wesslau stabil som vanligt.
- DIF_Soldier
Åberg väcker Nilson - Nilson väcker laget. Så är känslan.
Bästa matchen över 60 minuter sedan premiären. Laget halkar i tabellen och inser att de inte är superstjärnor som media säger - då börjar man åka skridskor och se vad som händer!
Håller med dig Mäklaren - Carlsson är på tok för osynlig även om han sliter hårt.
Bästa matchen över 60 minuter sedan premiären. Laget halkar i tabellen och inser att de inte är superstjärnor som media säger - då börjar man åka skridskor och se vad som händer!
Håller med dig Mäklaren - Carlsson är på tok för osynlig även om han sliter hårt.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Carlsson bänkades/skadades väl? Det var ju iaf därför Ölvestad spelade med Almtorp och Sillen i sista. samt att Tim gick in igen med Kempe och Fimpen. Men han åstakommit inget annan det i alla fall
Expert.
-
Varför skulle jag gråta? Sa ju att jag inte tog det seriöstandroid skrev:Gråt inte. Det var ett skämt. Stackars.Jockmaniac skrev:Det behövs inte, tror ingen tar ett sånt inlägg på allvar när man väljer att spela killar som Cehlin, Kempe och Nilson som verkligen har sådana problem som ovanstående tar upp. Kvalificerat bs helt enkelt! Eriksson är en av få som kan skapa målchanser i dagens DIF...SkönaDjurgårn skrev:Det här vill jag ha ett Mäklar-reply på!android skrev:Skönt att Tim bänkas. Maken till vekare spelare är svår att finna. Händer aldrig någonting.
Kroppsfint-snurr-Kroppsfint-tappa puck.
Fy fan.

Var det Carlsson som var bänkad på slutet? Isåfall fattade HArdy ett korrekt beslut. Vilket då gör att jag är lite skeptisk till att jag såg rätt. Återigen så är det bra jävla illa att Åberg är vår bäste forward. Han ska få jobba i det tysta, inte få krav på sig att avgöra varje match.
Men i övrigt en helt okej genomförd match. Hade Lhc haft Söderberg med hade vi fått det hett om öronen minst sagt. Riktigt dålig spelförståelse av våra killar på deras reduceringsmål. En satans snestekt hamburgedressing kan ju räkna ut att man inte ligger så högt med båda forwards i bp mot Norrena. Självmål rent ut sagt!
Kul att få se Nilson sätta lite pass för omväxlingens skull. Fin speluppfattning vid 4-1 målet och Linkan-klass på frispelningen av Åberg i slutet. Appropå för omväxlingens skull, Ottosson gjorde mål på ett läge han ska sätta!!! Bara det värt att korka upp för...
Nästa match vill jag se Tim i förstalinan med Sillen och Almtorp. Då är vi nästan hemma!
100% DJURGÅRDSJ***L
- SirDIFalot
Printz-Kyle är det skönaste backparet sedan Kasatonov-Fetisov (nåja!) så fortsätt med det. Samt Åberg-linan!
Utan Tim - Mot Guldet!
Utan Tim - Mot Guldet!

Expert.
Helt klockrena femmor av Hardy idag tycker jag. När Honken är tillbaka ska Bombom bänkas, då jävlar. Orkar inte klaga så mycket på Bombom, men fyfasen vad seg han är. Nonchalant och jävlig också.