Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av crike »

SirDIFalot skrev:http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=8637

hehe...

Fick mig att tänka på, vilka i Djurgården är SÄMST på att slåss tror ni?

Finns ju vissa som gått en del fighter som vi kan räkna bort direkt. Fimpen, BomBom, Nilson, Claesson, Kempe har boxats en del, Printz...

Jag tror sämst i en fight står emellan Tim Eriksson och Kristofer Ottosson. Här tror jag inte ens Jockmaniac kan vräka ur sig något om att Tim är en rejäl fighter, "bara han får chansen" som med allt annat ;)
Man kan vända på det också, vem i laget skulle aldrig åka på spö? Tror både Tim och Otto ligger bra till där för jag tror seriöst att det inte finns en enda ES-spelare som har något otalt med dom...tom Jämtin skulle nog banga för det :wink:
Väldigt kul faktiskt att se när Tim går in och försöker avstyra tumult framför motståndarmålvakten, mest lite hålla undan och motståndaren gör inte en antydan till att tjafsas med honom...tänk på det nästa gång situationen uppstår så ska ni se. Sen att ingen vill spöa en midget är ju en annan sak :D
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

crike skrev:

hehe...

Finns ju vissa som gått en del fighter som vi kan räkna bort direkt. Fimpen, BomBom, Nilson, Claesson, Kempe har boxats en del, Printz...

Jag tror sämst i en fight står emellan Tim Eriksson och Kristofer Ottosson. Här tror jag inte ens Jockmaniac kan vräka ur sig något om att Tim är en rejäl fighter, "bara han får chansen" som med allt annat ;)
Man kan vända på det också, vem i laget skulle aldrig åka på spö? Tror både Tim och Otto ligger bra till där för jag tror seriöst att det inte finns en enda ES-spelare som har något otalt med dom...tom Jämtin skulle nog banga för det :wink:
Väldigt kul faktiskt att se när Tim går in och försöker avstyra tumult framför motståndarmålvakten, mest lite hålla undan och motståndaren gör inte en antydan till att tjafsas med honom...tänk på det nästa gång situationen uppstår så ska ni se. Sen att ingen vill spöa en midget är ju en annan sak :D
I en fight tror jag Klubertanz eller Nilson är bäst. Printz och Fimpen har visat sig ha bristande teknik... :)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

hehe...

Långa avstängningar att vänta antar jag.

Edit: För att svara på inlägget säger jag att Tim, Otto och Norman är sämst i klassen på ovan nämnda gren.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mäklaren skrev:Montén förklarar varför PP:t varit uselt de senaste åren: jag gillar inte när spelarna har rörelse...

Hur dum kan man vara? Ett bra PP-spel bygger på att behålla farten och kombinera det med teknik. Inte stå still med pucken och kladda som DIF verkar träna dagligen på att göra.
Men du vet, ställer man bara backarna tillräckligt långt ifrån varandra löser man det mesta. Låt sedan en stillastående Mackan hålla i pucken större delen av tiden så ska de nog lyckas sätta myror i huvudet på motståndarna. Titt som tätt kommer sedan Tjärna få klubban på pucken efter ett backskott och vips har vi ett mål.
Det enkla är bäst. :shock:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Visst har vi massa fina namn på backsidan på pappret. Både välmeriterade och väldigt namnkunniga sådana.
Ska man då granska dem lite närmare så kan man göra det på många sätt. Att sätta upp kriterier på egenskaper och därefter betygsätta dom valde jag. I de olika kriterierna finns det ju givetvis "underkategorier". Som tex ett bra skott under offensiv etc etc.
Givetvis kan man inte bedöma efter när spelarna är på sin topp eller botten av sitt spel. Utan en genomsnittlig match så att säga. Känns orättvist annars. För alla spelare gör toppmatcher respektive kalkonmatcher. Man ska försöka se vad man får av respektive spelare i snitt under en säsong. Typ :wink:

Daniel Tjärnqvist
Offensiv: ++++
Defensiv: ++++
Skridskoåkning: +++
Disciplin: ++++
Rutin: +++++
20 plus

Andreas Holmqvist
Defensiv: ++
Skridskoåkning: ++
Disciplin: +++
Rutin: +++
14 plus

Josef Boumedienne
Offensiv: +++
Defensiv: +++
Disciplin: +
Rutin: ++++
14 plus

Fredrik Claesson
Offensiv: ++
Defensiv: +++
Rutin: ++
13 plus

Kyle Klubertanz
Defensiv: ++
Skridskoåkning: ++++
Rutin: +++
16 plus

David Printz
Offensiv: ++
Defensiv: +++++
Skridskoåkning: ++
Disciplin: ++
Rutin: ++++
15 plus

(Holm har spelat för lite totalt sett för att ge honom någorlunda rättvisa.)

Det är lätt på förhand att säga att vi har "onödigt bra backar" som Hardy uttryckte det.
Men egentligen är det bara Daniel Tjärnqvist man kan räkna som en komplett back. Övriga har tydliga svagheter.
* Holmqvist brister betänkligt i skridskoskicklighet och defensivt.
* Claesson är fortfarande för outvecklad
* Bom-Bom har en avskyvärd disciplin och har allt för ofta en alltför loj inställning.
* Kyle är förhållandevis svag defensivt
* Printz humör är en stor svaghet liksom hans passningsspel.

Därför kan man ställa sig frågan, är det verkligen bra att ha en backuppsättning där endast en spelare behärskar de allra flesta viktiga momenten på ett godkänt sätt?
Tittar man så här på det är det allt för få som verkligen är duktiga i egen zon. Dessutom ser jag bara Kyle som en bra skridskoåkare av samtliga. (Även Holm) D.T är inte snabb men han är i stället väldigt placeringssäker och slipper överarbeta situationer.

Hursomhelst. Kan vara värt att tänka på tills nästa säsong att inte bara ha en backsida där bara 1/6 är allround och övriga bara är bra på vissa saker men dåliga alt. katastrofala på andra.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kul att medierna verkligen gör en grej av Söder och Claessons bråk som DIF öppet gick ut med som en skämtgrej.

Hockeykanalens rubrik är "STJÄRNORNA SLOGS BLODIGA"
Med ingressen
"Frustration eller inte? Djurgårsstjärnorna Fredrik Claesson och Stefan Söder rök ihop på dagens träning. Söder fick in ett par smällar på Claesson och menade att det var en lätt match.
- Det är mycket snack och lite verkstad där, säger han till klubbens hemsida. "
Expert.
Biaas

Inlägg av Biaas »

SirDIFalot skrev:Kul att medierna verkligen gör en grej av Söder och Claessons bråk som DIF öppet gick ut med som en skämtgrej.

Hockeykanalens rubrik är "STJÄRNORNA SLOGS BLODIGA"
Med ingressen
"Frustration eller inte? Djurgårsstjärnorna Fredrik Claesson och Stefan Söder rök ihop på dagens träning. Söder fick in ett par smällar på Claesson och menade att det var en lätt match.
- Det är mycket snack och lite verkstad där, säger han till klubbens hemsida. "
Man kan fråga sig vad kriterierna för att kallas "stjärna" är..
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Dragan är alltså klar för Malmö. Faktiskt en riktigt bra värvning i mina ögon. Jag gillar Umicevic och tycker alltid att han presterar när han väl får chansen att spela powerplay. Han är lite av en spelare som jag tycker att vi saknar. Malmö har en fruktansvärt stark forwardssida som, spelare för spelare, slår vår med hästlängder.

Klasen, Barta, Umicevic och Mattsson är alla spelare som lätt skulle gå in på två linor i dagens DIF.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

hehe...

hahah. Varför ranka vem som verkligen är säääämst!? :lol: Tror 3/4 av laget är praktursla rent ut sagt, eller så får vi lära oss att kasta handskarna mot rätt spelare i fortsättningen, vilka det nu är.. Iallafall undvika fel spelare. :wink: 2st med andra ord.!!
Spela fult
Highwind

Inlägg av Highwind »

Mäklaren skrev:Dragan är alltså klar för Malmö. Faktiskt en riktigt bra värvning i mina ögon. Jag gillar Umicevic och tycker alltid att han presterar när han väl får chansen att spela powerplay. Han är lite av en spelare som jag tycker att vi saknar. Malmö har en fruktansvärt stark forwardssida som, spelare för spelare, slår vår med hästlängder.

Klasen, Barta, Umicevic och Mattsson är alla spelare som lätt skulle gå in på två linor i dagens DIF.
Vad har du rökt?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Highwind skrev:
Mäklaren skrev:Dragan är alltså klar för Malmö. Faktiskt en riktigt bra värvning i mina ögon. Jag gillar Umicevic och tycker alltid att han presterar när han väl får chansen att spela powerplay. Han är lite av en spelare som jag tycker att vi saknar. Malmö har en fruktansvärt stark forwardssida som, spelare för spelare, slår vår med hästlängder.

Vad har du rökt?
Varför förklarar du inte istället vad du inte håller med om?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mäklaren skrev:
Highwind skrev:

Vad har du rökt?
Varför förklarar du inte istället vad du inte håller med om?
Det där är alldeles för svårt för vissa.
Jag anser inte att Umicevic eller Mattsson skulle ta plats i någon av våra två förstakedjor. Särskilt inte Umicevic. Mattsson, mer osäker. Knappt sett honom spela dom senaste säsongerna.

Barta gillar jag dock och Klasen hade självklart gått in topp-6. Tror iofs att Barta hade fått det svårt. Är väl främst en hårt jobbande spelare, även om han kan briljera i Allsvenskan.
Född till sportchef.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag anser att Klasen, Barta, Mattsson och Dragan petar Cehlin, Almtorp, Carlsson och Ottosson alla dagar i veckan.
Senast redigerad av Mäklaren den 2011-10-13 21:55:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Personligen tycker jag inte Malmös anfall är så där värst imponerande (naturligtvis jäkligt namnkunnigt för att vara ett allsvenskt lag...). Mest spretigt, med för diviga spelare.

Klasen är ju en kalaslirare, Barta har jag verkligen gillat alla VM man sett med Tyskland men typ aldrig sett honom i något annat sammanhang. Skulle säga nej tack till Mattsson och speciellt till Dragan (sorry Leif).

Tycker Malmö påminner lite om Modo - fast i en sämre version. Ett hopkok utan dess like.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Bara jag som tycker att Kyle slarvar alldeles för mycket? ( vilket flera gör ).

Han känns inte alls lika säker i passningarna som för 2 år sen och han skjuter ju aldrig när han ska. Håller i och håller i för att sedan skjuta på täckande.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Skriv svar